Ny viktutmaning

Sv: Ny viktutmaning

Hejjahejja! :bump: Själv hade jag inte tappat något den här veckan...:angel:

Inom distansen tar man nästan alltid med sig mat själv eftersom man inte hinner handla när man är i grind. Många tar med sig pastasallad och trivs bra med det. Det är enkelt och ska ätas kallt. Jag gillar dock inte pastasallad så där överdrivet mycket utan har tagit med risotto. Jag gillar det för att det är helt ok att äta kallt och det är lätt i magen vilket jag ser som en fördel när jag tävlar. En gång när jag hade mycket ont om tid tog jag med potatissallad och grillad kyckling. Den dumheten gör jag aldrig om. Det var inte roligt att rida nästa slinga med en stor klump i magen.
Vad jag skulle ta med idag vet jag inte men nu har jag inte problem med det iom att hästen är dräktig.

*KL*

har varit ett jädra regnande här senaste dagarna, så motionen har det slarvats med, har dock inte gått upp något enligt vågen, gått ner något hekto.

ska ta en promenad framåt kvällen tänkte jag.

funderade också på pastasallad och jag tror att det får bli det... risotto gillar jag inte kall...
När jag tävlar hoppning brukar jag oftast inte ha med ngt för det går ju ganska fort.. några timmar så är man hemma igen.. men nu är det ju dressyr så jag tror att det kommer ta typ hela dagen och då måste jag äta... blir på lite dåligt humör annars...

Jag vägde mig idag och då stod vågen på 80. Dvs 2.5 kg ner. Vete fasen hur bara för jag har verkligen bara ätit en massa skit denna veckan *skäms* bättring lovas imorgon

kl Här stod vågen på exakt samma, trots en viss ansträngning att undvika allt det där onyttiga. (Väger mig måndag morgon)

Men jag får väl kämpa på...

Ge inte upp för det. Ibland är det så att man sliter och sliter men märker inget på vågen. När man sedan är beredd att ge upp och ställer sig på vågen igen så visar den helt plötsligt -1,5 kg eller liknande. Då kan det stått still i flera veckor och så blir det ett jättehopp nedåt utan att man förändrat någonting.
Vet du att du ätit nyttigt och lagom mycket så är det bara att bryta ihop och ta nya tag för gör du rätt så kommer viktnedgången så småningom.

Tack för pepp! Jag vet att jag har lite dålig karaktär, och har lätt att tänka "bara lita" om det onyttiga, men det blir ju en del när man räknar efter:crazy:

Problemet är väl att jag mår oförskämt bra, trots mina 8-10 kg för mycket;)

Kl

Jag har min invägning på tisdagar och sen starten förra veckan har jag gått ner 1,4 trotts endel fusk i helgen! Så nu blir det skärpning och utökad motion i veckan!:)

Mellanvägning idag,då det gått 14 dagar sedan start.
Startvikt:79,7kg
Idag:76,6kg
Totalt:-3,1kg

Idag var det roligt att kliva på vågen!
Jobbat mkt senaste veckan (fa natt) och känt mig svullen.
Har inte kunnat simma heller pga min armbåge,men nu ska det bli bättre!
Fick kortison i den igår,så det blir att ta det lite lugnt några dagar,men sedan jädrar!
Ont gör det vid ansträngning med,så det är nog bara att gilla läget!

Tack för pepp! Jag vet att jag har lite dålig karaktär, och har lätt att tänka "bara lita" om det onyttiga, men det blir ju en del när man räknar efter:crazy:

Problemet är väl att jag mår oförskämt bra, trots mina 8-10 kg för mycket;)

Men,det är ju det som är felet!
Nu har jag iofs fler kilon än du,men var supernöjd när jag gått ner förra gången,vilket snabbt straffar sig!
Ja,ja,vi får kämpa vidare!

Kl

Jag har min invägning på tisdagar och sen starten förra veckan har jag gått ner 1,4 trotts endel fusk i helgen! Så nu blir det skärpning och utökad motion i veckan!:)

Bra jobbat!
Tror att man måste få unna sig något ibland,bara det inte blir för ofta!

Vad duktig du är!! Jag blir imponerad!!

Här har de stått lite still med motionen, dåligt väder ni vet.
Fast egentligen ska man väl tänka: De finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder;)

KL

I tisdags så vart jag helt apatisk på jobbet, jag orkade ingenting, ville bara hem och sova. Min kropp sa att nu är det nog, så jag har avbrutit min rena kur efter 5 veckor, skulle gått veckan ut men jag orkar helt enkelt inte. Blev rädd då jag aldrig känt mig såhär innan och inte under hela tiden på ren kur.

Så i tisdags satte jag tänderna i en grillad kyckling för första gången på 5 veckor, det var underbart!!!!:love:

Känner mig lite misslyckad ändå och inte klara av hela veckan ut, men jag måste ju lyssna på kroppen. Vågen står nu på 68,4 kg, kommer stå still denna vecka men vi får se, sålänge jag inte går upp så är jag supernöjd. Har läst kok boken i två dagar nu och har skrivit ner vad jag skall äta till frukost, mellis, lunch och middag.

Idag har det blivit motion av powerwalk på morgonen och nu har jag ridit 1 häst, sedan blir det promenad med hundarna:D

I morse ställde jag mig av nyfikenhet på vågen i förtid. Det har känts som om det hänt något de sista dagarna och mycket riktigt 69 kg = -9 kg sedan nyår :bump:

Porfyr vad duktig du är måste kännas jättebra :laugh:

Favina: Känn inte att du misslyckts. Givetvis måste man lyssna på kroppen annars straffar det sig bara. Du har ju gått ner massor :laugh:

Shit, blir jätte imponerad av er alla! Har själv funderat länge på att ta tag i min vikt, men tanken sitter bara i ett tag, sen hittar man något gott i skafferiet.. Men att se att ni lyckas får mig att vilja kämpa igen. Det funkar ju uppenbarligen. Grattis alla och tack för inspirationen! :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka