Ny viktutmaning

Sv: Ny viktutmaning

Hej!

Här vill jag vara med! Har med hjälp av gastric by pass gått ner 60 kg i vikt men för att få min bukplastikoperation kräver min läkare att jag ska gå ner ynka 4 kg till. Kan ärligt säga att det gjorde mig lite sur. Jag har sedan den 20/5 druckit Nutrilett och äter sallad till middag. I dec/jan ska operationen göras, därför ska jag hålla denna nya vikten i ca 6 månader.

4 kg!!!!! GRRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!

Mvh Susanne.

KL
Enligt min badrumsvåg var jag idag nere på

64,4 KG
Startvikt 69,9 (ca 1,5månad sen)

Hade 65 kg som första delmål, men jag litar inte på min våg så jag ska vänta till jag ska in på vägning igen.. Typiskt. Men ja det går åt rätt håll iaf.

Förövrigt så vill jag tacka varendaste en i den här tråden som inspirerar och sporrar mig!
Varje gång jag startar datorn så dyker jag direkt in i den här tråden för att se hur det går för er alla! Och jag känner varje med och motgång med er!

Vi klarar det här tillsammans! Tillsammans är vi starkare!!

Bra jobbat!

Trist när man är inspirationslös, och har svårt att stå emot saker, har blivit mycket smörgåsar sista tiden, inte bra!

Smörgåsar!! mmm!

Polarbröd med smör och ost. Och ett glas oboy till det.

Har faktiskt inte ätit en enda smörgås sen jag började med mitt "nya" liv. Förut åt jag det tre gånger per dag. Tror att det är de som gjort att jag gått upp i vikt från första stund.

Idag har det inte blivit någon motion. Jag fick sånt skoskav i måndags ( tog fel träningsskor,jag visste att jag får skoskav av ett par,såklart tog jag fel ).
Det visar ju hur länge sedan det var jag var ute på promenad :) Jag provgick lite i lägenheten,och kände att det är bara att lägga ner tanken på en timmes promenad. Får nog ha tofflor imorgon kväll när jag ska jobba. När jag jobbar imorgon kväll ska jag INTE äta Geisha chokladbitar när jag börjar bli trött.Vilket jag alltid gör annars :)

KL

vad duktiga alla är!!!:banana:

Idag har jag INTE vart nyttig!! Har ätit godis för första gången på 3 veckor idag... inte bra... men imorgon blir det nya tag=)
Hästen har vart halt ett tag nu men idag verkade han ren så jag hoppas att vi kan sätta igång honom igen...

Har snart semester med och då blir det powerwalk varje morgon:idea:
Hinner inte det på morgonen i vanliga fall för då skulle jag behöva gå upp kl 5..

Mamma hur ska du klara dig utan att äta ngt onuttigt en hel kväll på jobbet??

Lycka till och kämpa på alla!!:bump:

Jag vet inte :( Men om jag skär upp en frukt i småbitar kan jag ju ta det istället. Kommer bli kladdigt i förklädet bara :)

Suck och nu kom verkligen motgången. Jag går upp i vikt :confused: :crazy:. Varför vet jag inte. Jag tycker inte jag äter annorlunda. Möjligen kan det bero på mina milt utryckt dåliga sovvanor just nu ~5h/dygn. Det sägs ju att man går upp i vikt av att sova för lite. Snälla Novan föla någongång så jag kan slappna av.

Fy vad jobbigt.Hoppas hon behagar föla snart!
Sover nog också för lite.Det är så svårt att komma i säng på kvällarna bara.Många års nattarbete ändrar rutinerna,även om jag numera blandar med dagtid:(
Funderar också på om det är det som gör att jag lägger på mig på midja-mage när jag går upp i vikt eller om det "bara" är åldern?
Hade i oktober "modiga" 103cm i omkrets:cry:, till nästan 90kg(160 lång eller kort)! Fick se mig själv på kort och det var inte kul och då tog jag tag i det.
Vem vill se ut som en fläskkorv?
Har plockat undan byxorna jag hade när jag var som tjockast.Funderar allvarligt på att göra av med dem.I så fall har jag ju inget val om jag går upp.Det finns inget som passar,men jag vet inte om jag vågar!

Hej!

Här vill jag vara med! Har med hjälp av gastric by pass gått ner 60 kg i vikt men för att få min bukplastikoperation kräver min läkare att jag ska gå ner ynka 4 kg till. Kan ärligt säga att det gjorde mig lite sur. Jag har sedan den 20/5 druckit Nutrilett och äter sallad till middag. I dec/jan ska operationen göras, därför ska jag hålla denna nya vikten i ca 6 månader.

4 kg!!!!! GRRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!

Mvh Susanne.

Välkommen!
60kg,det var inte lite det!:bump:
Hur lång tid tog det?
Iofs vågar jag mig inte på operation(yrkeskada),men är intressant ändå.
Är säker på att du klarar dessa 4kg också.
Sedan kan jag tänka mig att ytterligare försvinner när du blir av med överskottet på magen.
Stort Grattis!

KL
Enligt min badrumsvåg var jag idag nere på

64,4 KG
Startvikt 69,9 (ca 1,5månad sen)

Hade 65 kg som första delmål, men jag litar inte på min våg så jag ska vänta till jag ska in på vägning igen.. Typiskt. Men ja det går åt rätt håll iaf.

Förövrigt så vill jag tacka varendaste en i den här tråden som inspirerar och sporrar mig!
Varje gång jag startar datorn så dyker jag direkt in i den här tråden för att se hur det går för er alla! Och jag känner varje med och motgång med er!

Vi klarar det här tillsammans! Tillsammans är vi starkare!!

Jättebra jobbat:bump::banana:
Det är skönt att vi kan sporra varandra.Svackorna kommer ju då och då för oss alla,dessvärre!
För mig blir det ny vägning imorgon(lite nervös),men jag känner på kläderna att de sitter lösare igen!

Bra jobbat!

Trist när man är inspirationslös, och har svårt att stå emot saker, har blivit mycket smörgåsar sista tiden, inte bra!

Usch ja,det är jobbigt emellanåt!
Men,det är väl bara att vänja sig vid att aldrig kunna äta helt fritt alltid,annars lär i vart fall min vikt och midjemått fara i höjden igen:mad:
Överväger att göra mig av med "tjockiskläderna",då blir jag ju tvungen att hålla vikten! Men,jag har inte vågat det ännu.

Idag har det inte blivit någon motion. Jag fick sånt skoskav i måndags ( tog fel träningsskor,jag visste att jag får skoskav av ett par,såklart tog jag fel ).
Det visar ju hur länge sedan det var jag var ute på promenad :) Jag provgick lite i lägenheten,och kände att det är bara att lägga ner tanken på en timmes promenad. Får nog ha tofflor imorgon kväll när jag ska jobba. När jag jobbar imorgon kväll ska jag INTE äta Geisha chokladbitar när jag börjar bli trött.Vilket jag alltid gör annars :)

Du får helt enkelt ha bättre alternativ med dig än godis!
Men,Geisha är gott:mad:
Varför är mkt gott onyttigt?
Lycka till!

KL

vad duktiga alla är!!!:banana:

Idag har jag INTE vart nyttig!! Har ätit godis för första gången på 3 veckor idag... inte bra... men imorgon blir det nya tag=)
Hästen har vart halt ett tag nu men idag verkade han ren så jag hoppas att vi kan sätta igång honom igen...

Har snart semester med och då blir det powerwalk varje morgon:idea:
Hinner inte det på morgonen i vanliga fall för då skulle jag behöva gå upp kl 5..

Mamma hur ska du klara dig utan att äta ngt onuttigt en hel kväll på jobbet??

Lycka till och kämpa på alla!!:bump:

En gång har inte förstört allt!
Tror att det är viktigt att någon gång få unna sig något,dock inte alltid!
Helst ska man ju kunna hålla sina nyttiga vanor framöver.........
Hoppas att hästen kan hålla sig frisk!
Själv är jag lite orolig inför semestern.Jag tycker det är lättare att stoppa i mig onyttigheter dåoch om det är varmt röra mig mindre.Dålig kombination.
Dock ska Falsterboshoppingen inspirera.Jag vill komma i ett par snygga märkesbyxor:devil:

Vikten går ned,men jag är brydd!
Har 2 digitala vågar.
Den gamla startade jag denna nystarten på 79,2kg:eek:
Vikt idag:74,7kg,dvs -4,5kg

På den nya började jag på 79,7kg:devil: och väger idag 76,8,dvs -2,9kg

Att siffrorna skiljer förstår jag,men en differens på viktnedgången på 1,6kg tycker jag är mkt:confused:

Midjan har också minskat 4 cm(88 idag) på dessa 4 veckor,så det går i vart fall på rätt håll.
Nu gäller det bara att fortsätta på rätt sätt också..........
Mot simhallen!!!!!

Bra att det går nerför:bump:

Sitter med världens träningsvärk i magen, fått det de senaste gångerna jag ridit, det var ett par år sen man var aktiv ryttare känner jag..

Konstigt det där med att det skiljer i viktnedgång mellan vågarna. Det borde det ju inte göra. Men du har ju gått ner iallafall :)
Jag ska snart fixa mig för att gå till jobbet och har redan mitt mantra i huvudet. Inga geisha,inga geisha,inga geisha :)

Konstigt det där med att det skiljer i viktnedgång mellan vågarna. Det borde det ju inte göra. Men du har ju gått ner iallafall :)
Jag ska snart fixa mig för att gå till jobbet och har redan mitt mantra i huvudet. Inga geisha,inga geisha,inga geisha :)

Det fixar du!
Lycka till!!!!!!!!!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka