Ny viktutmaning

Sv: Ny viktutmaning

Idag fuskade jag och tog en liten bit tårta på skolavslutningen. Sedan blev det ingen mat alls på hela dagen,då vi haft fullt upp och kört vårt sto till semistationen. En nervös färd. Går man ner av nervositet så har jag förbrännt den jäkla tårtbiten :)
Ja,jag rör mig mycket på jobbet,men jag äter alltid mycket och ofta vilket sitter runt midjan. Jag är väl inte fet,men det skulle inte skada att bli av med ca 5 kg. Inte mer. Jag är 1,74 lång. Kämpa på alla :)

Ja fast så fort jag fick jobb även på natten så kollapsade jag lite eftersom kroppen inte riktigt pallade både dag och nattjobb. Men så länge jag gick på mötena så gick det kanon, hann visserligen bara med 3 veckor men då gick jag ner 5 kg. Nu har jag ett schema på jobbet och känner att jag hinner med mina möten så nu hoppas jag det ska funka

*KL*

idag har jag legat på latsidan och inte motionerat alls, och inte ätit något sen frukost, sambon blev kvar efter jobbet idag på lite bastukväll och jag hatar att laga mat och äta ensam.

Idag fuskade jag och tog en liten bit tårta på skolavslutningen. Sedan blev det ingen mat alls på hela dagen,då vi haft fullt upp och kört vårt sto till semistationen. En nervös färd. Går man ner av nervositet så har jag förbrännt den jäkla tårtbiten :)
Ja,jag rör mig mycket på jobbet,men jag äter alltid mycket och ofta vilket sitter runt midjan. Jag är väl inte fet,men det skulle inte skada att bli av med ca 5 kg. Inte mer. Jag är 1,74 lång. Kämpa på alla :)

Jamen man måste få unna sig något ibland,annars orkar i vart fall inte jag hålla ut.Tror dessvärre inte man går ner så mkt pga nervositet....
Men,vad skönt att du inte måste ner en massa i vikt.Bättre att ta tag i det i tid innan det går så långt som för mig tex.
Undrar om det är åldern som gör att man lägger extrakilona i midjan nuförtiden?
Tycker att du och dottern är duktiga som stöttar varandra!

Ja fast så fort jag fick jobb även på natten så kollapsade jag lite eftersom kroppen inte riktigt pallade både dag och nattjobb. Men så länge jag gick på mötena så gick det kanon, hann visserligen bara med 3 veckor men då gick jag ner 5 kg. Nu har jag ett schema på jobbet och känner att jag hinner med mina möten så nu hoppas jag det ska funka

Men 5kg på 3 veckor var väl kanon.Då vet du ju att konceptet fungerar för dig!
Då har vi ungefär lika mkt kvar att gå ner du och jag.Borde gå ner drygt 15kg till:mad:,men vi får se vad det blir i slutänden.
Viktigast blir i vart fall att hålla nya vikten!
Idag har jag sorterat ut byxor från förra sommaren som jag inte kan ha för att de är för stora!
Det känns bra!

Jag vill gärna vara med i denna tråden oxå! Jag har snabbt gått upp 10 kg då jag har haft problem med min levaxinmedicin (sköldkörteln). Det i kombination med att jag gillar både mat och godis är :eek:. Nu har jag iaf fått högre dos medicin, så nu hoppas jag att det ska funka att gå ner i vikt. Nåja, jag började förra söndagen och kommer att väga mig en gång i veckan. Förra veckan 97 kg (till 170 cm:cry:), imorgon får vi se, jag hoppas på minst ett halvt kilo iaf. Jag väntar inga större resultat då jag inte bantar på det sättet som många andra gör (alá 1000 kalorier om dagen). Jag har helt enkelt minskat portionerna något, jag väljer de nyttigare alternativen och gottigheter är enbart på lördagar. Så idag får jag äta både god mat och godis, om jag vill!

Jag vill gärna vara med i denna tråden oxå! Jag har snabbt gått upp 10 kg då jag har haft problem med min levaxinmedicin (sköldkörteln). Det i kombination med att jag gillar både mat och godis är :eek:. Nu har jag iaf fått högre dos medicin, så nu hoppas jag att det ska funka att gå ner i vikt. Nåja, jag började förra söndagen och kommer att väga mig en gång i veckan. Förra veckan 97 kg (till 170 cm:cry:), imorgon får vi se, jag hoppas på minst ett halvt kilo iaf. Jag väntar inga större resultat då jag inte bantar på det sättet som många andra gör (alá 1000 kalorier om dagen). Jag har helt enkelt minskat portionerna något, jag väljer de nyttigare alternativen och gottigheter är enbart på lördagar. Så idag får jag äta både god mat och godis, om jag vill!

Välkommen!!!!!!!

Några hemska bilder:o
Innan starten i oktober 90kg till 160cm,midja 103cm,oh my good.....
Minnie013.jpg

Lite skillnad gör 15kg ner och 15cm midja,men långt kvar(minst lika mkt).De kilona ligger mest i midjan som synes... Ska man kunna andas med?

Minnie043.jpg

bra kämpat :D Skönt när man kan rensa ut istället för att köpa större ;) hehe.
Idag blev frukosten 2 knäcke och först nu hinner jag käka så då blir det spagetti och tonfiskröra som består av en burk tonfisk, 1 mini fraiche, lök, paprika och lite lite majonäs. Detta blir dock två middagar.
Suveränt smidigt och gott.

KL

Nu har jag mätt mig igen.. och jag blev riktigt förvånad faktiskt!!!!

Midja:76cm NU 71cm -1cm
Där jag är tjockast lite ovanför höftbenen:92 NU 87 -5cm:eek:
Stussen:100,5 NU 98,5 -2cm
Överarm:29,5 NU 29 -0,5cm
Lår uppe:61,5 NU 59 -2,5cm
Lår mitten 52 NU 51 -1cm
Brösten(med bh):91

Att det var så mycket hade jag aldrig trott!!!!:banana::bump::eek:

ja hade man gått ner i vikt på nervositet så har jag nog tappat 10kg på den 5 mil långa färden.... hahahaha:D

Jag är verkligen med igen. Den där tråden som fanns för sådär ett halvår sen när jag skulle gått ner 10 kg till slutet av Februari blev det inte mycket av med för min del.

Tror jag vägde 72 kg då och helt plötsligt står vågen på 75 kg nu idag.

Var och inhandlade sådana där måltidsersättnings drinkar idag. Jag måste äta riktig frukost och lagad kvällsmat men ska försöka dricka de drinkarna under dagen. Och sluta med läsk och glass.

Mitt mål är i första hand 65 kg till mina 172 cm.

Jag vet ju inte hur du funkar men tror du inte att det är lättare men lite mindre del mål??
Jag tycker iaf att det är det.. annars känns det ju som att man aldrig kommer ngn stans..
Jag startade på 72kg och mina delmål var/är först under 70 nästa blir 65 sen 62 och sen 60 är jag inte nöjd då så gör jag upp mer delmål... men du får så klart göra hur du vill..=)

KL

Nu har jag mätt mig igen.. och jag blev riktigt förvånad faktiskt!!!!

Midja:76cm NU 71cm -1cm
Där jag är tjockast lite ovanför höftbenen:92 NU 87 -5cm:eek:
Stussen:100,5 NU 98,5 -2cm
Överarm:29,5 NU 29 -0,5cm
Lår uppe:61,5 NU 59 -2,5cm
Lår mitten 52 NU 51 -1cm
Brösten(med bh):91

Att det var så mycket hade jag aldrig trott!!!!:banana::bump::eek:

Jätebra jobbat!
Ibland är måttbandet bättre än vågen;)

Det är stor skillnad :) Fortsätt kämpa på.

+nsegersten och linzan

Tack för snälla kommentarer!
Visst är det skillnad.Jag får ju i vart fall ihop byxorna...
Men,användbara är de ju inte än.Måste ju kunna andas och sitta också.Just nu spricker de om jag sätter mig:devil:
Sedanvilljag inte hller visa fettvalkarna,så det är bara att kämpa vidare.
För mig känns det skönt med bildbevis på hur illa det är...
Det är konstigt hur man kan förtränga att kilona ramlar på en.
Jag kände ju i höstas at jag gått upp i vikt,men kunde inte ana att jag var så fet.Förträngning av högsta grad:confused:

Men,jag har bestämt mig nu!
Alla gamla byxor i stor storlek åker ut.
Då måste jag ta tag i vikten snabbare när den börjar gå upp igen:devil:

Jag är verkligen med igen. Den där tråden som fanns för sådär ett halvår sen när jag skulle gått ner 10 kg till slutet av Februari blev det inte mycket av med för min del.

Tror jag vägde 72 kg då och helt plötsligt står vågen på 75 kg nu idag.

Var och inhandlade sådana där måltidsersättnings drinkar idag. Jag måste äta riktig frukost och lagad kvällsmat men ska försöka dricka de drinkarna under dagen. Och sluta med läsk och glass.

Mitt mål är i första hand 65 kg till mina 172 cm.

Oooops,så det kan gå!
Jag har lyckats gå upp 5 av de 15 jag gick ner i höstas.Inte bra:mad:
Men,nu är de borta igen,bara resten av övervikten kvar då.......

Igår morse hade hästen den goda smaken at föla, så nu är det bara att ta nya tag. Hoppas att den något lägre stressnivån (nu är det bara resten kvar att oroa sig för :angel:) gör underverk med vikten ;)
Porfyr det är vekligen skillnad och jag kan tänka mig att du känner dig mycket rörligare nu än i höstas. Jag vet ju vilken skillnad jag kände på bara 2-3 kg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Tillbaka