Ny viktutmaning

Sv: Ny viktutmaning

Igår morse hade hästen den goda smaken at föla, så nu är det bara att ta nya tag. Hoppas att den något lägre stressnivån (nu är det bara resten kvar att oroa sig för :angel:) gör underverk med vikten ;)
Porfyr det är vekligen skillnad och jag kan tänka mig att du känner dig mycket rörligare nu än i höstas. Jag vet ju vilken skillnad jag kände på bara 2-3 kg.
Vad skönt att hon har fölat och att det gick bra!
Välkommen tillbaka till oss andra "tjockisar"(mer eller mindre):grin:
Tackar! Känner mig dock inte nöjd med fettklumpen runt midjan,men den SKA bort!

Kände nog den största skillnaden efter de första kilona,men man har nog vant sig lite.

Bra :) Men du skriver att du gått ner till 71 cm i midjan det blir ju 5 cm ner och inte 1 :)
Jag har jobbat och inte ätit geicha idag heller. Tog två rågbröd (små) med kalkon på. Borde vara mindre
kcal än valnötter. Nu har jag ju inte jobbat vrålsent,det är då det är som värst att låta bli sockret.

KL Hjälp!! jag ska gå på bio idag!!! varför utsätter jag mig för detta redan andra dagen.. Ok ja ska inte köpa ngn cola det får bli ramlösa mango istället.. men jag kan ju inte direkt ta med mig kokta broccoli till bion... sen är dom ju inte så goda kalla heller... Och jag kann inte bara köpa lite godis inte nu då trillar ja dit med en gång igen så om det inte finns ngnt nyttigt alternativ då får ja vara utan... ja kan ju iför sig köpa nötter men det är ju bara salt å så är dom ju rostade är det ngn som har koll på hur nyttiga dom är egentligen????

Porfyr: den vågen var ju inte så dyr!! ska nog ta å spana på en sådan=)

Sist köpte jag ett stycke vindruvor:D De funkade ganska bra eftersom dom är som "plockgodis" i storleken och enligt mig väldigt goda:d

Jag tror det är bra att du slänger de större byxorna. Då har du mer bestämt dig känns det som :)

Bra :) Men du skriver att du gått ner till 71 cm i midjan det blir ju 5 cm ner och inte 1 :)
Jag har jobbat och inte ätit geicha idag heller. Tog två rågbröd (små) med kalkon på. Borde vara mindre
kcal än valnötter. Nu har jag ju inte jobbat vrålsent,det är då det är som värst att låta bli sockret.

Låter som ett bra val!
Jag är faktiskt inte särskilt godissugen när jag jobbar natt som tur är!:)
Men,på min arbetsplats,intensivvårdsavdelning,finns det inte så mkt godis,om ingen av oss har med sig,vilket är bra!
Lusläser annonser på träningsredskap för tillfället.Nu SKA midjan fram!
Dags för sängen nu.Dressyrtävling med bägge hästarna imorgon och sedan förhoppningsvis simhallen innan de stänger;)

Jag tror det är bra att du slänger de större byxorna. Då har du mer bestämt dig känns det som :)

Ja,eller hur!
Det går ju inte att köpa nytt för att man fläskar på sig:devil:
Det som grämer mig lite är att ett par byxor är helt oanvända,men det hjälps inte.Kanske blir Tradera istället!:laugh:

OJ!!! nu vet jag inte om jag har skrivit fel eller kommer ihåg fel... jag tror att jag har skrivit fel... jag har nämligen för mig att midjan var 72cm förut... jaja... 71 cm är den nu iaf=)

Nu är det en vecka sedan jag började hålla igen på godis och mackor. Idag vägde jag 68,8. Har gått ner 1,6 kg då. Siktar på 68 till nästa söndag.
Jag hade ju tänkt promenera på morgonen,men kan fortfarande inte ha skor för skoskavet jag fick på första promenaden :( På jobbet får jag ha tofflor. Inget passande i restaurangen precis. Nu ska jag gå och träna styrketräning istället.

Tack för välkomnadet! Jag har suttit och läst igenom tråden och jag måste säga att det hålls en väldigt trevlig ton här. Underbart att vi kan stötta varandra:laugh:! Föresten var det en storskillnad på dina 2 bilder, bra jobbat!

*KL*

Linzan: Din tonfiskröra låter jättegod, steker du löken och det först eller kokar du det direkt? Tänkter jag skulle testa den rätten i veckan!

Nsegersten: Jag läste ngt helt annat när jag läste ditt nick i början:o, nåja var bara nyfiken på hur mkt vikt du tappat till de cm?! Det var ju en himla massa cm iaf!

Shaggy - hoppas mor och fölis mår bra och att du får lugn och ro så du kan arbeta på vikten;)!

Idag är det 1 vecka sen jag vägde in mig på 97 kg. Idag hade vågen den goda smaken att visa på 95,9 kg, så lite har ju hänt! Igår hade jag ju min "fria" dag och det slank ner en mjukglass på McD och en bit Pavlova på kvällen. Nåja, ingen skada skedd. Det känns som jag måste få unna mig, annars ger jag nog upp ganska snabbt. Hur gör ni andra? Unnar ni er att äta vad ni vill regelbundet eller kör ni stenhård diet?

Bra jobbat:) Jag kör ju ingen stenhård diet,men jag har ingen sk bestämd ätardag.Vet av erfarenhet sen jag var yngre och verkligen gick på diet att jag överäter så då,så det blev alltid plus minus noll i slutändan. Men alla gör det som passar dom bäst. Själv har jag mest problem med godisätande. Äter i vanliga fall godis i stort sett varje dag:o Lycka till nästa vecka nu :)

Jag vet ju inte hur du funkar men tror du inte att det är lättare men lite mindre del mål??
Jag tycker iaf att det är det.. annars känns det ju som att man aldrig kommer ngn stans..
Jag startade på 72kg och mina delmål var/är först under 70 nästa blir 65 sen 62 och sen 60 är jag inte nöjd då så gör jag upp mer delmål... men du får så klart göra hur du vill..=)

Det är kanske en bra idé. Mitt första mål är att komma under 70 kg i alla fall. 60.9 vore super kul just nu. Jag kör på det.

Koka? steka? :D nej nej nej, så lätt som möjligt. Man har den som en kall sås till men det går säkert att värma iofs.
Idag har jag fuskat, fasen med :o
Men jag har ju skött mig i övrigt så vi får hoppas på lite resultat nästa möte

Jaha, du äter den kall:D! Då borde man ju kunna variera den genom att koka den, det blir det ju inte onyttigare av iaf!

P.S Man måste få fuska ibland!

Nu är det en vecka sedan jag började hålla igen på godis och mackor. Idag vägde jag 68,8. Har gått ner 1,6 kg då. Siktar på 68 till nästa söndag.
Jag hade ju tänkt promenera på morgonen,men kan fortfarande inte ha skor för skoskavet jag fick på första promenaden :( På jobbet får jag ha tofflor. Inget passande i restaurangen precis. Nu ska jag gå och träna styrketräning istället.

Bra jobbat!
1,6kg är mkt på en vecka!
Hoppas skoskavet snart är bättre,men gymet är bra det med!
Keep up the good work!

haha jo sant, den smälter ju i pastan med så värma den är nog inte fel. Måste jag med testa nån dag, gott med lite majs i med. Idag är jag helt sockerabstinat, hate it!

Tack för välkomnadet! Jag har suttit och läst igenom tråden och jag måste säga att det hålls en väldigt trevlig ton här. Underbart att vi kan stötta varandra:laugh:! Föresten var det en storskillnad på dina 2 bilder, bra jobbat!

*KL*

Linzan: Din tonfiskröra låter jättegod, steker du löken och det först eller kokar du det direkt? Tänkter jag skulle testa den rätten i veckan!

Nsegersten: Jag läste ngt helt annat när jag läste ditt nick i början:o, nåja var bara nyfiken på hur mkt vikt du tappat till de cm?! Det var ju en himla massa cm iaf!

Shaggy - hoppas mor och fölis mår bra och att du får lugn och ro så du kan arbeta på vikten;)!

Idag är det 1 vecka sen jag vägde in mig på 97 kg. Idag hade vågen den goda smaken att visa på 95,9 kg, så lite har ju hänt! Igår hade jag ju min "fria" dag och det slank ner en mjukglass på McD och en bit Pavlova på kvällen. Nåja, ingen skada skedd. Det känns som jag måste få unna mig, annars ger jag nog upp ganska snabbt. Hur gör ni andra? Unnar ni er att äta vad ni vill regelbundet eller kör ni stenhård diet?

Bra jobbat!
Hur lång är du?
Unnar mig lite ibland,men försöker hålla igen,så mkt det går!

Koka? steka? :D nej nej nej, så lätt som möjligt. Man har den som en kall sås till men det går säkert att värma iofs.
Idag har jag fuskat, fasen med :o
Men jag har ju skött mig i övrigt så vi får hoppas på lite resultat nästa möte

Lät gott förutom tonfisken:D
Lätt att trilla dit,men försök hänga i!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka