Ny viktutmaning

Sv: Ny viktutmaning

Hej!

Gjorde op:n i nov-06, gick ganska fort ner 50 kg, ca ett halvår. De sista 10 gick långsammare. Men psyket hänger inte med och det har varit mycket tufft. Maken har stöttat mig hela vägen. Nu mår jag bra och idag upptäckte jag att det är dags för skärp i ridjeansen!!!!!

Mvh Susanne.

Jag gick in i denna veckan med ganska goda förhoppningar. De lyckades jag själv grusa när jag vart på student i tisdags kväll, det blev alldeles för mycket!

Detta ledde till århundradets baksmälla där jag i princip åt de som inte gjorde att jag ville kräkas!
De var inte direkt selleri . . .

Nya tag idag men har svårt att se att det kommer gå vägen denna vecka. Jag vill iallafall försöka komma under 70 gränsen, och det ska väl gå med tanke på att jag låg på 70.1 förra veckan. Fast man ska väl inte ropa hej än . . :o

Invägning för mig på lördag morgon så nu får jag försöka satsa de sista dagarna (dagen).

Hej!

Gjorde op:n i nov-06, gick ganska fort ner 50 kg, ca ett halvår. De sista 10 gick långsammare. Men psyket hänger inte med och det har varit mycket tufft. Maken har stöttat mig hela vägen. Nu mår jag bra och idag upptäckte jag att det är dags för skärp i ridjeansen!!!!!

Mvh Susanne.

Förstår at det har varit en tuff resa,fa för att förändringen kommer så fort.60kg är ju massor.Skönt att du har stöttning och mår bra nu!
Härlig känsla att behöva skärp!
Lycka till!

Håller tummarna!
Fortsätt kämpa,även om denna veckan inte går så bra....
Samtidigt måste man ju få leva någon gång,bara man kan bryta mönstret igen.
Lycka till!:bump::bump::banana:

sådär ja, invägning på 80.7 på VV. Siktar på iaf 1 kg ner till onsdag. Har ingen brådska bara det rör på sig varje vecka.

sådär ja, invägning på 80.7 på VV. Siktar på iaf 1 kg ner till onsdag. Har ingen brådska bara det rör på sig varje vecka.

Men,då har du ju lyckats gå ner lite själv innan!
Hur var mötet/vägningen?
Många tips och ideer?
Du får gärna återge en del här om du vill.
Jag har fobi mot att väga mig när någon annan ser på.Har varit överviktig/fet i många år:cry:
Skulle behöva gå ner minst 15kg till,om det går:mad:

Nu har jag kommit hem från jobbet (rätt så tidigt idag). Jag åt inga geicha :) Men jag sneglade mot kartongen sista timmarna. Jag åt valnötter istället. Det är väl lite bättre,men det är väl rätt mycket kalorier i det också.

Nu har jag kommit hem från jobbet (rätt så tidigt idag). Jag åt inga geicha :) Men jag sneglade mot kartongen sista timmarna. Jag åt valnötter istället. Det är väl lite bättre,men det är väl rätt mycket kalorier i det också.

Duktigt jobbat!
Valnötter innehåller väl dessvärre en del kalorier,men är ändå ett bättre alternativ!
Sedan har du ju inte lika långt till målet som exempelvis jag (borde ner 15kg till minst),men de sista är nog de som sitter hårdast.

Ja, jag får ta något annat nästa gång. Jobbar som servitris,så det finns ju att välja på i köket:d

Ja, jag får ta något annat nästa gång. Jobbar som servitris,så det finns ju att välja på i köket:d

Ohlala,det gör det ju inte enklare att banta!
Måste finnas en hel del frestelser där:d
Å andra sidan rör du dig väl mkt på jobbet? Smygmotion!

Om det just är viktminskning du är ute efter så är det lika dåligt att överäta valnötter som att överäta choklad om kaloriintaget i slutändan blir densamma.

"Nyttigare" kanske, men det har ju inte med saken att göra.

Den s.k. smygmotionen du pratar om kommer inte att ha någon större inverkan på vikten, och om det nu är hennes jobb och hon fortfarande inte är nöjd med vikten så har det ju inte hjälpt det minsta hittills. Det är snarare sådant tänk som gör att folk inte går ner i vikt även om dom vill; "enabling" som det heter så fint ibland.

Jag ska hänga på den här tråden, men har inte tid att skriva nu, så
lämnar bara ett tassavtryck så jag hittar tillbaka =)

Nu kommer jag med mina åsikter och de är inte snälla. Är man överviktig och VILL gå ner i vikt finns det bara en väg och det är: mindre portioner och nyttigare, - inget godis och snask- aldrig!
Lägg där till motion.

Man nåste alltså inse att det är en ny livsstil för hela livet man gör, alltså inget man gör för att gå ner, man ska ju stanna kvar där också...

Själv gick jag ner 22kg på knappt 5 månader för tre år sedan och kämpar varje dag för att stå emot frestelserna. Om jag fuskar det minsta lilla märks det på vågen med en gång.
Jag tycker att man ska vara helt övertygad om den offringen man gör är värt det, annars ska man inte göra det, troligtvis kommer det annars fler kilon efter än innan.

Nu kommer jag med mina åsikter och de är inte snälla. Är man överviktig och VILL gå ner i vikt finns det bara en väg och det är: mindre portioner och nyttigare, - inget godis och snask- aldrig!
Lägg där till motion.

Man nåste alltså inse att det är en ny livsstil för hela livet man gör, alltså inget man gör för att gå ner, man ska ju stanna kvar där också...

Själv gick jag ner 22kg på knappt 5 månader för tre år sedan och kämpar varje dag för att stå emot frestelserna. Om jag fuskar det minsta lilla märks det på vågen med en gång.
Jag tycker att man ska vara helt övertygad om den offringen man gör är värt det, annars ska man inte göra det, troligtvis kommer det annars fler kilon efter än innan.

Håller både med och inte.
Jag vill ner i vikt för att jag är fet.Fortsätter det som innan vet jag inte vad det slutar...
Självklart måste man äta mindre portioner och avstå från onyttigt för det mesta,men i vart fall jag måste få unna mig något ibland!
Ska på bröllop nästa helg och den dagen tänker jag inte på intaget,men ALLA de andra dagarna lär jag få göra det för att inte gå upp.
För mig är det bättre att äta nyttigt i övrigt samt motionera ordentligt ,då går jag ner.Ett enstaka snedsteg sätter inte varaktiga kilon på mig.
Sedan går det ju inte att gå tillbaka till samma livsstil som innan,då går man upp.
Provat det med!
Gick ner 15kg i höstas och lyckades äta på mig 5 nu under våren,men sedan kände jag att byxorna spände i midjan och då satte jag fart igen.
Ska nu skänka bort mina värsta"tjockiskläder"(48-50),så jag inte har chansen att gå upp igen:devil:
Men,vi har nog olika sätt att hålla vikten på....

Jag blir peppad som attan på mötena, bra människor och man får så himla mkt stöd och nån som sparkar en i häcken. Så jag hoppas på att detta ska funka nu.

Det där anser jag är bullshit men alla är vi olika, sist jag gick ner i vikt så åt jag mina points och väljer jag att använda dom till en chokladkaka så får jag ju skylla mig själv och dra ner på maten. Men ner i vikt går jag eftersom kalorierna inte blir fler

Det där anser jag är bullshit men alla är vi olika, sist jag gick ner i vikt så åt jag mina points och väljer jag att använda dom till en chokladkaka så får jag ju skylla mig själv och dra ner på maten. Men ner i vikt går jag eftersom kalorierna inte blir fler

Håller med!
Man kan ju dricka grädde om så är (äckligt dock),så länge kaloriintaget är lägre än vad jag gör av med!

Jag blir peppad som attan på mötena, bra människor och man får så himla mkt stöd och nån som sparkar en i häcken. Så jag hoppas på att detta ska funka nu.

Aha,du har gjort det förut!
Det funkar säkert nu också!
Vad har du för målvikt?
Lycka till!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Tillbaka