Ny viktutmaning

Sv: Ny viktutmaning

KL

Jag har gått ner 3 kg sen i lördags morse.

Jag är magsjuk :angel:

För övrigt går jag nog ner lite långsammare :p
Har även införskaffat ett Wii Fit Plus och har träningsvärk varje dag och blir helt utpumpad. Toppen!

Fast inte roligt sätt att gå ner på:cry:
Krya på dig!

Japp, det är några kilon som ska bort. Har till och med bestämt mig för att gå ner drygt 15 kg istället för de 10 jag gick upp lite hastigt och lustigt. Jag joinade precis Sputniks tråd oxå, blev så taggad av er andra!

Jamen,det är ju kul att vi är fler med samma mål,även om själva orsaken inte är så skojig:cry:
Det går ju inte att banga när de andra går ner,då MÅSTE man kämpa!
Nej,nu måste jag lämna er en stund.Skall åka och köpa en roddmaskin förhoppningsvis!
Fettet ska grillas nu:D

Så nu är jag hemma igen med både roddmaskin och en step-up maskin:)
Jäklar vad roddmaskinen kändes i magen:devil:
Kan nog göra en del nytta med bukfettet hoppas jag:bump:

Imorgon blir det inköp av balansboll samt kromtabletter.
Måste försöka göra något åt godissuget:
Tyvärr är det väl bara att inse att ALLA mina extrakilon består av fa choklad,men även lite kakor:eek:
Lika bra att ta tag i detta nu när jag för tillfället avstår allt godis för att gå ner,men sedan är ju risken att jag börjar igen och då kommer ju kilona och bukfettet snabbt tillbaks:devil:
Någon som har förslag på sort?

Imorse stog vågen på 66,4 kg:banana: alltså minus 1 kg:laugh: jag tycker alla är jätteduktiga som kämpar på!!! Mätning får bli en annan dag det är roligare att göra lite mer sällan. Idag blev det en timme på gymmet hos sjukgymnasten. Och 30 min skritt gav nog inte ngt... Men det var väldigt fint väder för en gångs skull:)

Funkar det med kromtabletter tro ? Jag har ju också ett enormt godissug, och äter i vanliga fall godis varje dag nästan. Men jag har hört att det tar 3 veckor att bli av med sötsuget. Hoppas det stämmer,för isåfall behöver jag bara vara sugen 2 veckor till :)

Funkar det med kromtabletter tro ? Jag har ju också ett enormt godissug, och äter i vanliga fall godis varje dag nästan. Men jag har hört att det tar 3 veckor att bli av med sötsuget. Hoppas det stämmer,för isåfall behöver jag bara vara sugen 2 veckor till :)

Vet inte,men vill i alla fall testa!
Just nu är jag så motiverad att det går bra ändå,men sedan............

idag får det bli en jäkla massa motion, vägning imorgon och jag har ångest över de dagar jag syndat. Jag skulle skämmas ihjäl om vågen inte visar nån förbättring, första veckan o allt.
Idag består min mat iaf av detta,
Fil och pyttelite flingor till frukost, vegeschnitzel med ris, svamp, lök, paprika blandat med liite mager grädde till lunch. Sen sallad till det. Riset blir en halv påse uncle bens. Det blir lite fake risotto av det hela men det är himla gott och smidigt. Kvällsmaten får bestå av antingen 1 vårrulle eller tomatsoppa.
Ska ut och promenera med hästen i 45 min snart och sen blir det promenix med hunden ungefär lika långt i eftermiddag. Vad brukar ni äta om dagarna?

Jag äter lite olika. Nu har jag varit hemma och varit sjuk i ett par dagar så då har jag ätit så här:

Måndag: FRUKOST: havregrynsgröt med lite krossade linfrön, blåbär och mjölk
MELLIS: 1 persika och typ 10 vindruvor
LUNCH: 70 g makaroner (70 g=okokta), 90 g scan hamburgare, lite
ketchup.
KVÄLLSMAT: 2 smörgåsar med makrill på

Tisdag. FRUKOST: havregrynsgröt, krossade linfrön, blåbär och mjölk.
MELLIS: frukt
LUNCH: en stor grönsallad (inkl fetaost) med stekt laxkotlett till
MELLIS: 1 frukt/morötter
MIDDAG: vegetarisk paj med grönsallad

Skriver lite till!
Jobbar annars månd-fred (förskola). Då äter jag frukost hemma 2-3 dagar i veckan, havregrynsgröt med blåbär, mums De dagar jag äter på jobbet äter jag antingen en tallrik lättyougurth med musli, eller ett kokt ägg. Till det äter jag en smörgås och en halv knäckemacka + en frukt.
Då äter jag även lunch på jobbet, jag äter av allt men tar lite mer av det nyttiga och lite mindre av det onyttiga. Vi får överlag väldigt bra och nyttig mat på jobbet så det funkar bra!

Varje dag försöker jag att äta två mellanmål, typ frukt eller ibland morötter, gurka etc. Äter alltid middag på dagen och försöker att äta ett lagat mål på kvällen oxå. Ibland blir det dock bara 1 lagat mål om dagen. Dricker vatten till alla måltider. På helgerna kan jag unna mig vin och ibland dricka.

Nu är de införskaffade och tagit första!
Överkomligt pris 69:- för 90 tabletter och man tar 1/dag.
Jag tycker definitivt det är värt att pröva för egen del.Ska ju inte tillbaks till vad jag hävde i mig innan.Bevisligen går det inte:o
Har även varit och letat baddräkt,men det är svårt.Finns få snygga och är man dessutom storbystad som jag är det nästan omöjligt!
Provade även bikini,men hujedamej.Det går INTE med det fettet hängande,däremot har jag provat en snygg tankini som jag lagt undan.
Kommer i vart fall i 42 och det känns ju något bättre!

Kanske ska köpa krom jag med då. Det var ju inte dyrt iallafall.
Synd att du inte hittade någon baddräkt. Vad är en tankini för något ?
Jag har aldrig hört det ordet förut :)

Vars köpte du dina kromtabletter, märke?
Har bara hittat dyra på hälsokosten tidigare..tycker de fungerat ganska bra för mig!

kl

Här är en till som tagit kamp mot fettet. Har försökt lite från och till men nu är det allvar. Fick se några bilder nu i helgen från när jag satt till häst 10-12 kg lättare, och det var som en uppenbarelse, att dom kg kan göra sån skillnad )iallafall om man är 1,60 lång....)
Är så trött på att alla kläder blivit för trånga, tom ridstövlarna som jag igår provade för första gången på flera månader kunde jag nätt o jämt få på mig. Sen har jag ju skaffat mig en unghäst i d-ponny-storlek så både för belastning och estetiken är viktnedgång ett måste.

Kör VLCD några veckor först tänkte jag och sen mindre portioner och inget snask.

Invägningen i förrgår visade 76.9.... Inte bra till mina centimetrar. Att jag har kraftig benstomme duger INTE som bortförklaring, nu har jag gått från överviktig till FET på BMI-skalan....

Så nu är det bara att bita ihop och tänka på klänningen jag ska ha på vännernas bröllop den 17 juli....

Går och dricker ett glas vatten....

Jag har tappat ca 5kg till de centrimetrarna... och jag blev faktiskt förvånad själv!! man tror inte att några kilon gör så mkt...!!!

Kanske ska köpa krom jag med då. Det var ju inte dyrt iallafall.
Synd att du inte hittade någon baddräkt. Vad är en tankini för något ?
Jag har aldrig hört det ordet förut :)

Köpte på Life.Deras eget märke.Tjejerna som jibbade där sa att de hade provat med god effekt! Skillnaden var att de var smala:confused:
Det fanns de som var dubbelt så dyra med,men jag testar dessa.
Tron kan ju försätta berg!

Tankini är som ett linne som man kombinerar till bikinibyxan.
Då behöver jag inte visa allt fettet jag har på magen,men kan när jag solar rulla upp den lite!
Provade bikini med,men nej,då måste jag tappa mkt bukomfång(fett) först:mad:

Vars köpte du dina kromtabletter, märke?
Har bara hittat dyra på hälsokosten tidigare..tycker de fungerat ganska bra för mig!

Vad skönt att de fungerat för dig!
Lifes eget märke var det.Fanns dyrare med ,men jag börjar med dessa!
Är du på viktminskningsbanan igen Bollen eller fortfarande gravid?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka