NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Har ni provat olika webbläsare? IE, Chrome, Firefox...? Fungerar utan problem för mig.

Skumt - när jag trycker på em76:s länk ovan kommer jag nog till WF, men alla tycks inte göra det. Har tydligen diskuterats på FB också om problemen.

Får man något liknade, dvs att sidor omdirrigeras till andra så har man troligen drabbats av något mall ware/ virus, det är rätt vanligt att mindre seriösa program gör så.

+ Fresus

Är mycket intresserad av ett sådant och det känns som det skulle passa mig och Laukur bra :) Smidigt sen när lillen ska ridas in också!

Har hintat till min kära make och min kära mor att ett sånt skulle sitta fint när jag fyller 25 i januari :angel: ;)

Men storlek? Laukur har ju stort huvud och drar full i grimmor och vanliga träns. Vad har ni för storlek på era?

Mitt är stl Small Horse/Cob

/Malin

Kl

Idag arrangerade vår klubb en Rosa bandet ritt med mig och en tjej till som ansvariga:-) Vi blev hela 13 rosaklädda ekipage med blandade hästraser plus lite fotfolk. Verkligen jättekul! Supertrevlig liten ridtur med efterföljande fika och vi fick ihop rätt mycket pengar som allt går till Cancerfonden:-)

Laukur och jag vat ledarekipage och han var helnöjd och skötte super, som alltid:-D Bild på oss kommer senare!

Jag har oxå Cob till mina hästar, som drar Cob i vanliga fall på grimmor och träns. Om laukur har Full i vanliga fall skulle jag nog satsat på storleken större än Cob.

Kl

Här är det både skönt och stundtals irriterande att inte ha nån häst att rida! Som idag mår vädret är helt fantastiskt! Men Kveikja o jag fick iaf gått en kort sväng med vagnen, jag drog o hon gick bredvid. Vi fick tränat på att gå över skaklarna och stå mellan dem.
wpid-dsc_0776.jpg

Skaffade mig ett nytt huvudbry idag! Hade tänkt köpa en vagn när skattepengarna kommer(dec) men nu har jag funderat på om jag borde ha en bra bomlös sadel till Kveikja istället? Jag älskar min Amerigo o den ligger bra på henne, men tänkte som variation. Men att köra är ju variation det oxå? Önskar jag hade,ett par guldbyxor! Då vore många huvudbryn lättlösta...

*kl*

Äntligen har glädjen kommit tillbaka, det är så kul att rida! Fick rida min fina B idag, och herregud vad fin hon var. Sitter fortfarande med ett fånigt stort leende på läpparna och är så lycklig! :D

Kommer nog att ha skön träningsvärk imorgon, jag är inte van att rida hästar med så stora rörelser och framförallt inte en häst med ruskigt fin trav. Men åh vad underbart det är att rida igen!

Hur länge har ni ridförbud? Fick du det efter första besöket eller kom det senare? Jag fick för mig att du red henne för ett tag sen.

Om du hittar guldbyxor nånstans får du gärna tipsa ;)

Nu när Sols sadel äntligen ligger stilla (gissar att det beror på behandlingen för hon använder ryggen annorlunda) så blir jag så galet sugen på att shoppa loss på snygga schabrak.
Blir ju inte bättre av att jag skaffat mig en ny hobby, shoppingsuget är galet stort. Det är ju så mycket man "behöver" mer eller mindre.

KL

Eländes elände...
Sol har bråkat med sin hagkompis igen, så nu går de i separata hagar tillfälligt. Hon har varit väldigt öm i bakdelen igen så det kanske är det som gör henne extra lättretad.
Kan de inte bara vara vänner?! Jädra djur!!

Väntar på att få på bakskorna så vi kan komma ut och rida igen. Hoppas att hovis kan klämma in oss nästa vecka.

Åh så fin hon är! Både färg och form ;)

Jag hade också träningsvärk i låren för ett par veckor sen, kunde inte fatta varför. Sen kom jag på att det var första gången sen i våras som jag travade mer än några meter.

Här är min lilla studsboll. Jag som alltid kunnat sitta ner på alla hästar har fått erkänna att jag har legat på latsidan under åren med Godi. Denna donnan är i en helt annan kaliber vad gäller trav. :p
https://www.facebook.com/photo.php?v=10200537758667742&set=vb.1271560364&type=3&theater

KL

Eländes elände...
Sol har bråkat med sin hagkompis igen, så nu går de i separata hagar tillfälligt. Hon har varit väldigt öm i bakdelen igen så det kanske är det som gör henne extra lättretad.
Kan de inte bara vara vänner?! Jädra djur!!

Väntar på att få på bakskorna så vi kan komma ut och rida igen. Hoppas att hovis kan klämma in oss nästa vecka.

Hur gör ni med brodd på vintern och hag kompisar? Vid utfodring är det ju lätt till att de kan bråka.

Varför har du ingen häst att rida?

Men visst blir man så rastlös och nästan irriterad när man inte får rida på länge.

Köp vagn en med lagom långa skaklar;-) den på bilden är till shettis va:-).

Men samma tips till dig läs kör forumet här o fråga om utrustning det är lite mer invecklat än man kan tro.

Att tro det är väl bara o köpa en vagn o en sele o sen köra är som när andra okunniga folk som inte förstår sig på hästar menar på att det är väl bara att ta en sadel o rida. Kan den passa illa o vara dålig, sadel som sadel;-)

Har inte haft det problemet tidigare. Vi har bara stått här ett par månader och i tidigare flockar har det funkat bra eller så har hon blivit undanskuffad, men inga sparkar vad jag varit med om.

just nu har hon inga bakskor, men de ska ju på nu. Och när det blir halt behöver hon ju brodd. Slutar de inte bråka kan de ju inte gå i samma hage. Hoppas dock det löser sig, hon har ju varit öm och grinig efter behandling tidigare också, så förhoppningsvis går det över nu när behandlingen är avslutad.

Kl

Idag arrangerade vår klubb en Rosa bandet ritt med mig och en tjej till som ansvariga:-) Vi blev hela 13 rosaklädda ekipage med blandade hästraser plus lite fotfolk. Verkligen jättekul! Supertrevlig liten ridtur med efterföljande fika och vi fick ihop rätt mycket pengar som allt går till Cancerfonden:-)

Laukur och jag vat ledarekipage och han var helnöjd och skötte super, som alltid:-D Bild på oss kommer senare!

1480783_10201092527982307_599442405_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 329
Senast: Svartkatt
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
10 503
Senast: machafuko
·
Hästhantering Nu behöver jag alla tips jag kan få! Har en ny häst här hemma, en unghäst närmare bestämt. Tidigare ägare (och uppfödare) har haft...
Svar
17
· Visningar
4 249
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej! Har en fråga angående sponsring och samarbete. Vill inte riktigt fråga tränare och vänner om det, känner mig lite dum hehe. Jag är...
Svar
2
· Visningar
948
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025
  • Hästarnas favoritbett