NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Tarmomvridning. Så himla fort det sker. På Djursjukhuset i Helsingborg inom 4 timmar men vad hjälpte det. Tog beslutet följa honom till sista ögonblicket.

Beklagar!

Två bukehästar borta på samma gång, livet är orättvist!

Det är ett tungt beslut att ta men det var det bästa för honom. Nu töltar både Munin och Disa glatt runt på dom evigt gröna ängarna.

Kram

Skillnaden för hur lätt dét är att lära in galoppbyte beror mer på anlag och hur lyhörd hästen är än vilken ridstil man tränar. Hästarna har väldigt olika förutsättningar för dressyr.

Klart de är så tack för att du förtydliga de jag precis skrivit:)

Skillnaden för hur lätt dét är att lära in galoppbyte beror mer på anlag och hur lyhörd hästen är än vilken ridstil man tränar. Hästarna har väldigt olika förutsättningar för dressyr.

Det är svårt att uttrycka sig mer träffsäkert än så!:)

KL
1392536_10151975426384612_89866884_n.jpg

Under igångsättning

1382957_10151975426299612_172343313_n.jpg

Heeeeej!

988327_10151975426729612_341725121_n.jpg

Korvig över magen, men döljer det bra.

1375232_10151975426544612_605228599_n.jpg

Bonus.

Sotvit, Svadilfari till pappa och han har två svarta anlag, så hennes bottenfärg är svart :)

Så ledsamt med alla hästar som går bort för tidigt av olika orsaker :(
Har ju själva haft vår beskärda del av dem också, skär alltid i hjärtat att läsa om sånt här.
Många kramar till alla som behöver dem!

Min älskade bebis, jag kan inte förstå :'( Endast fem år gammal tog livet slut för min tappra krigare.
Efter en sårskada i nosen blev hon satt på finadyne.

Finadynet i sin tur hade sönder disa inifrån, så det började läcka vätska och protein i njurar och tarmar.
Vi hade veterinär ute flertalet gånger och alla sa åt oss att avvakta.
Men när febern slog upp på 41,5(!!!!) så åkte vi inte riktigt akut till Strömsholm.
Dom fick provsvar relativt fort och insåg att Disa var dödssjuk. Hon hade vätskeansamlingar på hela kroppen,
såg ut att ha gått upp ca 100 kg på en vecka.
Hon sattes på plastma och svarade först inte alls. När man sedan satte in kortison och en andra plastmabehandling svarade hon
positivt.
Men när dom ringde oss igår morse och sa att hon var sämre och hade slutat äta fanns det inget mer att göra.
Disa töltar nu vidare med mamma Drottning på dom evigt gröna ängarna.

Det gör så ont!

77851_1215535837_50eca82a9606ee2de13cfb6f.jpg

foool_132_5096b2d19606ee4cc4416f6b.jpg

img_3929_204525418.jpg

img_3956_204525593.jpg

uppstallning_51bf71dee087c32e8fb7fb7d.jpg

/Tessan

Hua vad oerhört ledsamt läsa om både din och B:s hästar, så sorgligt. Beklagar verkligen! :(

Du vet var jag finns om det är något!!! Tänker på dig och det du går igenom, låt det ta tid att komma över det hela nu.

Allt är helt overkligt och ni tog rätt beslut vad veterinärerna gjorde förstår jag dock INTE!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 330
Senast: Svartkatt
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
10 503
Senast: machafuko
·
Hästhantering Nu behöver jag alla tips jag kan få! Har en ny häst här hemma, en unghäst närmare bestämt. Tidigare ägare (och uppfödare) har haft...
Svar
17
· Visningar
4 249
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej! Har en fråga angående sponsring och samarbete. Vill inte riktigt fråga tränare och vänner om det, känner mig lite dum hehe. Jag är...
Svar
2
· Visningar
948
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama