Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!
'
Smart tips=)
Knapplån
Idag skulle jag tömköra men hittar inte mina tömmar måste leta vidare imorgon för jag vet att de ska finnas någonstans i alla fall!
Så de fick bli ridpass i dag i paddocken.
Jösses vad bra hon gick idag
Vi tränade mkt på våra 2 läxor från tränaren.
Förvänd galopp samt enkla byten.
Förvänd galopp går bättre och bättre och vi börjar kunna få till en jämn och fin form där nu.
Enkla bytena går bättre åt höger varv än åt vänster så tragglar lite mer i vänster och fick till 2 fina idag där vänsterbogen var med.
Hennes vänsterbog och häger bak är det ju som alltid varit jobbigt hos Jorunn.
Men blivit så otroligt mkt bättre nu.
Annars rullar allt på här hemma måste jag säga, hopplektioner varje Tisdag och dressyrlektioner varanann vecka på Torsdagar helger oftast uteritter långa härliga=)
Här kommer ett litet tips till er med klipprädda hästar.
Jag har köpt en liten billig massagemaskin. En sådan som vibrerar och har 4 små ben.
De låter som en klippmaskin och kan tänka mig att den är bra som läromedel.
Har kört den på Rigel ett antal ggr och han älskar den! Grimaserna och kroppsspråket visar det väldigt tydligt :-)
'
Smart tips=)
Knapplån
Idag skulle jag tömköra men hittar inte mina tömmar måste leta vidare imorgon för jag vet att de ska finnas någonstans i alla fall!
Så de fick bli ridpass i dag i paddocken.
Jösses vad bra hon gick idag
Vi tränade mkt på våra 2 läxor från tränaren.
Förvänd galopp samt enkla byten.
Förvänd galopp går bättre och bättre och vi börjar kunna få till en jämn och fin form där nu.
Enkla bytena går bättre åt höger varv än åt vänster så tragglar lite mer i vänster och fick till 2 fina idag där vänsterbogen var med.
Hennes vänsterbog och häger bak är det ju som alltid varit jobbigt hos Jorunn.
Men blivit så otroligt mkt bättre nu.
Annars rullar allt på här hemma måste jag säga, hopplektioner varje Tisdag och dressyrlektioner varanann vecka på Torsdagar helger oftast uteritter långa härliga=)