Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!
Jag tror inte att hon menade att tränarna har tackat nej, utan snarare att det inte har känts så roligt att träna för dessa när det bara snackas om stamtavla, tävlingskapacitet osv (rätta mig om jag har fel nu Livet, men så tolkade jag ditt inlägg).
Jättetråkigt att du känt så Livet, har aldrig själv känt av detta faktiskt. Mitt tips är att helt enkelt höra dig för, inom klubben och bland vänner, om vilka tränare i trakten som skulle kunna passa dig. Det måste ju finnas någon som har samma ambitioner som du med ridningen, och som kan rekommendera någon bra tränare?
Jag tror att pressen du pratar om kan uppstå när man har kurs med ca 10 - 12 deltagare, och det kanske blir så att man sitter på läktaren och "granskar" varandra. Då kanske det är lättare att ha lektion själv i lugn och ro med tränaren, om man tycker att det känns jobbigt att bli iakttagen?
KL
Med Mackan går det sakta men säkert framåt. Han har dock känts lite segare än normalt den senaste veckan, så jag misstänker att pälssättningen börjar dra igång nu. Igår tog vi en härlig lufs-tur i skogen, och det verkade han må gått av
Känns han fortsatt lite trött så ska jag ligga lågt med träningen ett tag, tills han känns mer på hugget igen. Annars har jag tänkt mig att ha igång honom ungefär till mitten av oktober, och så ska han få en lite längre vila under oktober/november och kanske någon vecka ut i december. Han har ju varit igång utan någon längre vila sedan december förra året, så det kommer nog bli skönt för honom!
Närmast siktar vi på tävling här i hemmaklubben Idja i september, och ev någon mer tävling i oktober innan vilan. Nu ska vi nog våga oss på att starta V5 också!
Och till er som kommenterade ang hans höjd så är det som ni säger, ca 136 cm skulle jag tro utan att ha mätt honom. Fick bara för mig att han kanske såg liiiite större ut under ryttare
/Anna