NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

*kl

Blir tokig!! Ska sälja min Gloisadel och får inte fram nån bomvidd på den!! Det står 110,5 under kåpan men ingen bomvidd. Kan detta vara graderna på hur bred den är?? I så fall vilken bomvidd motsvarar det?? Hoppas att ni inte tar illa upp över att jag kastar in det här, men tyckte det var onödigt att skapa en helt ny tråd endast för en fråga... :o

På min fanns en längre nummerkombination, under kåpan, med bla sitsstorlek och tillverkningsår och månad eller så. Där borde du kunna hitta om den är storlek 32, 34, 36 eller 38 i bomvidd.... Hoppas det hjälper....

*Kl
Har över helgen hållit på att putsa all läder utrustning, flätat ett pannband åt Loppi och gjort rent alla borstarna. Börjar värkligen att klia i fingrana att få "hem" hästarna till stan.

Tog sen äntligen mej tiden på att ta lite bilder på vårat nya stall som ligger i Hafnarfjörður :)

1094019_10151858989033523_1695124106_o.jpg

1270635_10151858989343523_293961805_o.jpg

555028_10151858989448523_850543867_n.jpg

1234771_10151858989508523_1586591563_n.jpg

1240241_10151858989183523_1791825295_n.jpg

978053_10151858990068523_738068367_o.jpg

1238872_10151858990088523_1918538975_n.jpg

Mindes fel... Eller blandade ihop med annan sadel. Letade reda på en bild och såg att längst ned på undre vänstra kåpan stod bomvidd.

Knappis.
Haft ridkurs hemma för instruktör. Hade med Barmi på lördagen, hade tänkt mig ett pass men pga hälta på ordinarie hästen, fick han gå två omgångar. Skötte sig jättebra som vanligt.
Det är så nära, så nära med traven nu, och som vanligt kunde vi trava lite över bommar. Galoppen bättre i paddocken också även om han inte klarar att galoppera en så "snäv" kurva som 23 meter...
Tölten bra. Taktren, håller ett jämnt tempo tills jag ber om ett annat tempo. Spannet i hastighet också ganska bra. Vi jobbade förstås mest i långsamt tempo under kursen, med öppna, sluta, bakdelsvändningar, skänkelvikningar, volter, åttor, serpentiner och så vidare, men tränade också lite på att få ökningarna trevliga.

Det är klart att du ska göra det! Och med tanke på hur lätt Laukur verkar ha för grundgångarterna så ska det väl inte vara några problem? :)
Är det Knöppelåsens klubbtävling?

Nej precis Anna, det var så jag tänkte :) Han har ju bra och stabila grundgångarter så det var därför jag tänkte att en liten dressyrtävling borde vi fixa utan någon större ansträngning, förutom att minnas programmet ;)

Nej inte Knöppelåsen utan det var körsällskapet i Värmland som skulle ha på Hannäs :)

Jättefint stall! Nya området i Hafnarfjörður är så himla trevligt och snyggt :)
Kommer ni ta in hästarna nu till hösten eller vänta tills efter nyår?

Mina två småttingar födda 2010 kommer in nu i veckan för att ridas in under 6 veckor, vi håller till i det nya stallområdet i Vatnsenda, Sprettur :) Äntligen!

Tack :)

Yeahnny: Kommer ta in två ston nu nästa lördag :D Men blir fler hästar til hösten.
Nya stallområdet i Vatnenda klassas det inte under Andvari? Blir kul för dej att börja med småttingarna :)

Tack :)

Yeahnny: Kommer ta in två ston nu nästa lördag :D Men blir fler hästar til hösten.
Nya stallområdet i Vatnenda klassas det inte under Andvari? Blir kul för dej att börja med småttingarna :)

Andvari finns inte längre. Gustur och Andvari har slagits ihop och heter numera Sprettur! :)

Nej precis Anna, det var så jag tänkte :) Han har ju bra och stabila grundgångarter så det var därför jag tänkte att en liten dressyrtävling borde vi fixa utan någon större ansträngning, förutom att minnas programmet ;)

Nej inte Knöppelåsen utan det var körsällskapet i Värmland som skulle ha på Hannäs :)

Kallblodskampen???

KL

Nu har vi äntligen anmält oss för tävling:crazy: Pga slarv med vaccination (av mig naturligtvis) fick vi stryka vårens/sommarens tävlingar och göra en grundvaccinering. Otroligt korkat och kommer aldrig hända igen.

Nåväl. Några frågor:
- exakt hur går vet kontrollen till? (dags att träna lite extra på det)
- Grov ridning, vad klassas som det? Dropi är som sagt en MYCKET stark kille som tycker det är FANTASTISKT roligt att rida med sällskap vilket resulterar i att han tycker han ska bestämma farten. Alltid. Vi tränar och tränar och visst, han blir bättre men detta är också hans 2a tävling så jag tippar på att vi kommer att ha några diskussioner på banan.

Vill gärna höra era erfarenheter av hästar som blivit lite "mindre signalkänsliga" så att säga och hur ni löst de situationerna.

Just nu har jag bilden av hur han skenande i galoppen hoppar över staketet och vi försvinner i fjärran:nailbiting:

Spännande! Hade galoppen varit mer på plats hos min kille hade jag nog velat prova jag också :)

Ja så hette nog en del av tävlingen :)

Kul. Har funderat på att åka dit, men måste kolla om tävlingen räknas som officiell om jag vill ta en till LB med min fyraåring. Hon kan med lite tur få "prestationsmedalj" från fjordhästföreningen om tävlingen räknas.

Bild på Barmi från helgens kurs. Jag håller på att flytta ut framdelen till en sluta, om någon undrar vad jag håller på med med händerna.:p
1175691_316540275159257_1275962292_n.jpg

*kl*

Någon har inne med en Globus Gloi sadel?
Har fått erbjudande att köpa en sådan här sadel väldigt billigt, och undrar om någon här vet om de brukar skilja mycket mellan bomvidderna på globus sadlarna eller om en 36:a ÄR en 36:a?

Har bomvid 36 på min Globus Clic, och den ligger väldigt bra på mina. ¨
Detta är en Gloi med 36 i bomvid. Borde vara samma ungefär lr?

Har prövat Gloi förut på mina pållar och den låg väldigt bra, och ja trivdes i den, men blev inget köp då, men minns ej vilken bomvidd det var vi prövade.

För min del får den gärna vara inoff;-) Det jag undrar på är om man behöver licens och sånt? Hoppas inte för då skippar jag det!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 330
Senast: Svartkatt
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
10 505
Senast: machafuko
·
Hästhantering Nu behöver jag alla tips jag kan få! Har en ny häst här hemma, en unghäst närmare bestämt. Tidigare ägare (och uppfödare) har haft...
Svar
17
· Visningar
4 249
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej! Har en fråga angående sponsring och samarbete. Vill inte riktigt fråga tränare och vänner om det, känner mig lite dum hehe. Jag är...
Svar
2
· Visningar
948
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama