Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!
Hua... hur kan man rida så fort på en bilväg utan hjälm :S
Skrämmande....
Fort gick det också...
Igår hade jag ute en kiropraktor/aukupunktör som jag har mycket bra erfarenhet av sen min förra häst var dålig, han hjälpte oss massor och hade "magiska händer" brukar jag säga
Utöver benet som fortfarande är svullet så hittade han låsningar i ett par av halskotorna, jag har tyckt att det måste vara nån låsning fram för hon kändes inte som hon gjorde i höstas när jag hade henne, hon var motsträvig på en sida och det har inte gått att mjuka upp.
Nu har hon iaf fått behandling och så fort hon är frisk i benet så ska vi testköra en period och sedan göra återbesök.
Det sattes också aukupunktur i det dåliga benet för att öka blodgenomströmningar för förhoppningsvis snabbare läkning.
Det är väldigt intressant att titta på hästens ögon medans de får behandlingen, vid vissa punkter spärras ögonen upp en aning och vid nästa punkt så blir de väldigt sömniga
I övrigt var hon jättebra
Många säger att sånt här är hokuspokus men efter min förra häst så kommer jag alltid ta ut en som kollar hästen, om hästen inte har någon symtom så rekommenderas 1-2 ggr om året och det är väl värt pengarna
(om man hittar rätt person självklart, det finns många oseriösa)
I slutet av Juli byter vi stall till ett jag har stått i innan där jag trivdes mycket bra.
Man kan ju fråga sig varför jag inte stallade där först men där jag står nu var närmare och det var meningen att vi skulle hyra in oss på anläggningen som låg i närheten men då hade de precis ändrat reglerna så det gick inte, uteritter i all ära men vi behöver paddockpass också där vi kan koncentrera oss på varandra så det ska bli skönt att kunna träna lite bättre. =)
Vi ska också vara med på lektion i slutet av juni, Suss Landin, det ska bli spännande då hon känner min häst väldigt väl, nu hoppas jag bara att vi kan sätta igång snart också, hoppas verkligen benet blir bra snart!
Hon verkar iaf inte ha ont, hon vilar på det och rastlös som hon var häromdagen så bockade hon och hade sig så det verkar bara vara en ansamling.
Nästa vecka får vi se om det är dags att ta kontakt med veterinären igen.