Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kl
Himla nöjd efter en trevlig dag i fint väder på Vindurs vårtävling. Åkte med två hästar som aldrig varit på en ovalbana förut. Leder 2 klasser och tvåa i en. Dessutom har jag träffat två trevliga bukefalister.
Det är ju jättebra!
Kl
Nu få jag äntligen vara med här! Nu har goa Þrídrangur frá Holtabrún varit hos oss i en vecka och vi börjar hitta varandra, sadeln därimot är jag inte nöja med så på måndag (han vilar imorgon) blir det ny sadel.
Eftersom jag inte ridit mer än ett par lektioner för islandshästkunnig tränare och det var ett par år sedan så hoppas jag att ni inte dömer mej för hårt
Drangur är 10år, 138cm och 5gångare och med lite mer muskler på honom och mer kunskap på mej så får vi nog ordning på dom med
Vi har iaf ruskigt kul!
kryddelikrydd m fl
Jag blir beklämd, tycker inte ekipaget ser speciellt harmoniskt ut...
Och hur den stackars hästens ben mår efter att ridas på det sättet på hård asfalt utan att vara tränad vågar jag inte ens tänka på!
Snutten där han går i arbetstempo är fin, men resten ger bara ett stressat intryck, där man får känslan av att hästen bara är en maskin för ryttaren
TVÅ stycken?! Den där andra hemliga vågade inte presentera sig för mig? (gjorde ett antagande att jag var den ena )
Var iaf väldigt roligt att träffa dig o dina superfina hästar igen! Ser fram emot att hälsa på er till hösten!
Jodå, det var en till där, jag såg minsann att ni stod och pratade vid nåt tillfälle!
Kl
Alltså jag tycker det är dåligt, läste precis på en islandshäst blogg om en som ska betäcka sitt svenskfödda sto med exem och dessutom inte behålla fölet själv sen..
Jo självklart håller jag med övriga!!! Jag ville bara utveckla det hela lite, tänkte kanske att det var jag som överreagerade, men skönt att det var fler som reagerade likadant.
Det här var ju inte i Sverige utan USA (?). Här söker man ju mer och mer få fram harmoniska ekipage på tävlingsbanorna, undrar om det inte är lika högprioriterat i andra länder?
Visst är det lite som att träffa Elvis?
Jag var helt salig när jag fick pussa på honom. Känner du också någon i Orri-familjen? Vi är goda vänner med kusinerna på Bót och Midkot!