NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

*kl*

Imorgon åker min lilla E till hingsten... jag har så blandade känslor att jag snart blir galen!! Å ena sidan är det superspännande och det ska bli sååå mysigt när hon är dräktig och sååå spännande nästa år när fölis kommer, men å andra sidan har jaag tokångest över att vara utan min lilla tös nästan hela sommaren...:crazy:
Jag får helt enkelt bestämma mig för att det BARA är spännande!!O_o

Jag kör ner min 08:a till Kraftur på torsdag nästa vecka och det känns bara urspännande :D

Åh, vad kul!! Hur länge blir de borta tror du? Jag har tur för jag har en surrogathäst jag kan rida medans Ella är borta. Annars hade jag nog dött tror jag.:cautious:

KL.

Som några andra så har även jag varit och tävlat i helgen. På hemmabanan där det för det mesta brukar gå klappkasst.
MEN faktiskt så ändrade vi lite på den trenden. Lyckades knipa en plats i Afinalen i V2 och en plats i Bfinalen i T3. Vann sedan Bfinalen i T3 på 5,28 och kom på en fjärdeplats både i V2 (på 5,30) och T3 (på 5,28 igen, men som hade blivit nån hundradel mer om jag inte tappat till lite trav i ökade).

Igår var kiropraktorn här så nu blir det lugnt i någon dag men tävlingssuget kom tillbaka efter helgen så det gäller väl att spana efter någon tävling i sommar så att man inte behöver längta ända till hösten :)

Åh, vad kul!! Hur länge blir de borta tror du? Jag har tur för jag har en surrogathäst jag kan rida medans Ella är borta. Annars hade jag nog dött tror jag.:cautious:

Har verkligen ingen aning. Jag har ju en häst till, som är hjärtehästen, så det gör väl att det känns ok. Jag hoppas på, och inbillar mig, att min är superfertil eftersom hennes mamma tycks ha varit det O_o Hoppas dock på att det blir så kort som möjligt med tanke på betesavgiften (som eg inte är galet dyr, men lite småsnål blir jag allt om man jämför med vad jag betalar för bete här :p )

Precis så var det. Vi var som två små barn på julafton :love:
Nej vi känner inte dom, men vi följde med en vän (som känner dom) som åkte dit och lämnade ett sto för betäckning :)

Alltså bilarna på island. crap ;) Fyrhjulsdrivna Jeepar? Nja mer monstertrucks hahaha! :D

Precis så var det. Vi var som två små barn på julafton :love:
Nej vi känner inte dom, men vi följde med en vän (som känner dom) som åkte dit och lämnade ett sto för betäckning :)

Alltså bilarna på island. crap ;) Fyrhjulsdrivna Jeepar? Nja mer monstertrucks hahaha! :D

Med ballongdäck! Det är riktigt kul när det dessutom går fort genom lerpölar så att vindrutetorkarna inte hinner med att få bort lervällingen... spänning i vardagen :p

KL.

I förrgår var Karl och Barmi ute tillsammans på springtur. Karl hade lite mer bråttom än vad jag ville ha, men OK ändå. Konsekvensen var lite gångartsblandning för att hålla sig till den hastigheten som jag bestämde.
Töltade fortare än han gjort tidigare även om det verkligen inte går fort. Lite mer än kryp-tempo, bara...
Det är så roligt att kunna sätta igång honom nu, och det tror jag han tycker också. Han är åtminstone angelägen om att stoppa huvudet i grimman när det finns någon grimma ledig.

Isa var fantastiskt trevlig i måndags, träning i paddocken igen och hon var följsam, mjuk och avslappnad. Hurra, hurra.

Barmi var det uppenbarligen inte jag som red med tanke på att han och Karl var ute tillsammans. Har en kompis som får låna häst av mig en gång i veckan. Hon är inte skolad, men är snäll mot hästarna.
Barmi är så töltsäker att man bara behöver sitta och bestämma hastigheten, resten sköter han själv. Visst kan det bli passtaktigt för min kompis men det gör inget.
Min kompis och jag har tydligen lite olika sits: för mig går Barmi helst vänster galopp, för min kompis blir det höger galopp. Utmärkt komplettering alltså medan jag jobbar på att träna honom jämn och mjuk.

Igår red jag ingen islandshäst, utan det blev andra pållar. I eftermiddag får jag se, men minst en fjording ska det bli... och antagligen Barmi.
Jag brukar skriva upp en planering av vilken häst som ska ridas vilken dag, och får kolla vad jag tänkt när jag kommer hem.

Bra jobbat!
Själv ska jag slå mig med något hårt:banghead:
Hade 4 tävlingar inplanerade i sommar men upptäckte nu att när Dropi kom förra året missade jag vacc datum med en månad "FÖR JAG SKULLE JU INTE TÄVLA".:rage:

Nästa lämpliga tävliga är i september:(
Får väl tänka positivt att det blir desto mer träning innan dess...

Men det krävs väl bara en månad för att fixa med vaccineringen? 21 dagar mellan vaccinationerna och så en vecka efter.

KL.

Som några andra så har även jag varit och tävlat i helgen. På hemmabanan där det för det mesta brukar gå klappkasst.
MEN faktiskt så ändrade vi lite på den trenden. Lyckades knipa en plats i Afinalen i V2 och en plats i Bfinalen i T3. Vann sedan Bfinalen i T3 på 5,28 och kom på en fjärdeplats både i V2 (på 5,30) och T3 (på 5,28 igen, men som hade blivit nån hundradel mer om jag inte tappat till lite trav i ökade).

Igår var kiropraktorn här så nu blir det lugnt i någon dag men tävlingssuget kom tillbaka efter helgen så det gäller väl att spana efter någon tävling i sommar så att man inte behöver längta ända till hösten :)

Jag tror jag spanade på er, på lördagen? :D Såg fint ut!

KL

Nu är vi igång igen efter några veckors vila. Först var Sol lite halt efter skoningen (nästa gång blir det sulor, denna gången var en hoppfull chansning) och sen var jag halt :P

Idag red jag ut med kompisen och vi filmade lite, det var ju ett tag sen nu. Filmade lite när vi precis satt igång i januari. Jag är nöjd, det stämmer bra överens med hur det känns och det känns toppen att få bekräftelse på att det faktiskt stämmer. Ofta tycker jag att det ser värre ut än det känns, för jag har ju världens finaste häst liksom! :D
Stundtals tycker jag hon går riktigt bra och stundtals blir det lite spänt, framtungt och passigt. Men skit i det, hon är ju kanonfin när hon går bra! Och 4 fina steg blir snart 5 och 10 och 1000 :D

Just nu tycker jag det känns superkul och jag är riktigt peppad att boka in nästa träning!

Kl

Odinn är fortfarande svullen i bakbenen, har ont nedanför Hasen på insidan men det se bättre ut för varje dag i alla fall. Men idag va de ett bakslag, mer svullet idag än igår.

Men men, han har bandage i sommarens färger ;)

null_zps96791553.jpg

null_zps4ab3ec01.jpg

KL

Nu tänker jag bildbomba och jag vill gärna ha kritik/feedback!! :D

Eftersom jag är så himla teknisk så har jag helt enkelt tagit kort på datorskärmen :P Så därav bildkvaliten, men om ni kisar lite så märks det ju knappt ;)

Det är ju lite lustigt hur mycket det skiljer beroende på var i filmen man stoppar, så för att få en så rättvisande bild som möjligt har jag valt bilder som visar både när det går lite bättre och när det går lite sämre. (så att de som menar att man bara lägger ut det bästa kan knipa igen, här bjuder vi på den råa sanningen minsann)

Jag börjar med den sämsta bilden (enligt mig) så är det avklarat :P
0Daringligtoumllt_zpse248a27a.jpg

1Bratoumllt_zps2928dc52.jpg

3Trav_zps7154fa17.jpg

4Galopp_zpsfbb53fda.jpg

Otroligt fin skillnad sen sist jag såg bilder:) kan vi inte få se filmen?:)

Tack, det känns som att det går fram, de bra stunderna är i alla fall bättre, sen är det såklart lite upp och ner. Men tre bra steg kan göra en halvdan dag till en toppendag! :D

Trodde först det var "min" hera som svarade. Det är hon som har filmat, så jag måste kolla om det är ok att länka till hennes youtube först. I så fall kommer hela filmen upp :)

Jo, nog har det blivit rejääl skillnad! Hon kan ju inte vara annat än fin med den mamman :love:

Jo, nog har det blivit rejääl skillnad! Hon kan ju inte vara annat än fin med den mamman :love:

Tack, känns helt fantastiskt att äntligen ha varit igång flera månader utan skador och sjukdom. Ska bli riktigt kul att fortsätta träna!

Känner du mamman? Eller kanske Sol till och med? Jag har hört mycket fint om mamman och morfar men har pinsamt dålig koll faktiskt.

Tack, känns helt fantastiskt att äntligen ha varit igång flera månader utan skador och sjukdom. Ska bli riktigt kul att fortsätta träna!

Känner du mamman? Eller kanske Sol till och med? Jag har hört mycket fint om mamman och morfar men har pinsamt dålig koll faktiskt.

Har du några tips?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 329
Senast: Svartkatt
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
10 503
Senast: machafuko
·
Hästhantering Nu behöver jag alla tips jag kan få! Har en ny häst här hemma, en unghäst närmare bestämt. Tidigare ägare (och uppfödare) har haft...
Svar
17
· Visningar
4 249
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej! Har en fråga angående sponsring och samarbete. Vill inte riktigt fråga tränare och vänner om det, känner mig lite dum hehe. Jag är...
Svar
2
· Visningar
948
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama