Ny teckningstråd :)

Sv: Ny teckningstråd :)

Nice, speciellt den sista :) Ser ut som att du använder dodge och burn ganska mycket när du skuggar annars, ett tips är att undvika dem eftersom det är svårt att utvecklas vidare och det ofta blir ganska platta bilder. Men du gör som du vill :)

_______

KL

Ritade en kentaur häromdagen. blev lite trött mot slutet och slarvade, menmen.
527621_397467010305984_100001280666377_1213446_544967281_n.jpg

*kl*
Vilka bilder och konstverk det visats i tråden. Jag vet inte hur många som jag har känt att "den vill jag ha, den vill jag ha....osv".

*kl*

Väcker liv i tråden med en ny teckning från mig. Det är 1½ år sedan jag ritade sist, så hästen ser ju ut lite därefter. Finns inte så mycket likheter med bilden som jag ritade av, typ. :p

33194778.jpg

(Betvivlar starkt att någon känner igen den store Zoogin... :angel: )

idk_by_annanicola-d4hrrb1.jpg
:love::love::love: Bara älskar dessa hästar! :love:
Riktigt riktigt häftiga!

Skulpturen var riktigt snygg!
Håller med de andra, du borde göra och sälja.
Jag skulle lätt köpa en :d

Jag måste få tacka Scandi för dina bilder! Jag blev så imponerad o inspirerad att jag beställde mig några paket Super Sculpey o testade. Vilken jäkla grym lera!!! Så lättarbetad o lätt att göra detaljer i utan att "mosa" nåt annat när man håller i den. Min gamla stengodslera kan slänga sig i väggen ;) kladdig o skitsvår o går inte att bränna om inte man köper en ugn för 20lakan...

Här är vad jag åstadkom...
wpid-dsc_4420.jpg

wpid-dsc_4433.jpg

Inte så fantasifullt men en bra första figur. Han skall få lite färg oxå så småningom. O då skall jag ta kort med riktiga kameran så man kan se alla små detaljer!

*kl

många här som är så himla duktiga :love:

edit: såg att de jag frågade om finns på rusta

Senast ändrad:

Vilken tur att jag hittade denhär tråden! :D
Ni kan vara precis dom människorna som jag söker ^^

Jag har planerat att göra en ny tatuering.
Jag har bestämt mej för en häst av något slag (enhörning, pegasus eller något).
Även en helt vanlig häst är en idé.

Men jag har letat runt efter snygga motiv, men jag hittar INGET som faller mej i smaken.
Antingen så ser motiven knappt ut som hästar eller så är det flera som redan har tatuerat dom.

såååå om det är någon som har bra idéer om vart jag kan leta eller som rent av vill skissa på någonting så är ingen gladare än jag :D

Det ska vara en helkroppsbild av hästen, endast i gråskala utan bakgrund.
Mindre detaljer kan funka för att skapa en bra helhet :)
Vill att det ska vara en "fräck" bild, så ingenting med en häst som typ står och betar ^^

Skulle älska att ha något liknande i stil med det som Scandi har visat mycket av i tråden.
Dock skulle jag vilja ha ett huvud som mer ser ut som ett hästhuvud ^^

Nu hoppas jag på många tips! :D

Tack! Den var helt underbar leran!

Delvis Kl

Jag fick frågan igår om jag ville sälja min lilla skulptur. Men vad tar man i betalt? Jag är trött på att skänka bort saker för billigt för att jag tycker det är kul att nån vill ha det . Nu vill jag ha så det inte känns att jag skänkt bort min tid. Det ligger ändålänge 10h arbete bakom och med målning blir det nog två till.

1. Om ni hade arbetat i 12h vad hade ni velat ha för det?
2. Om ni såg en handgjord välarbetad hästfigur, handmålad, Hur mycket hade ni kunnat tänka er att köpa den för?

Liknande trådar

Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 525
Senast: Cilva
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
2 012
Senast: NotlikeI
·
Hästvård Hejsan, Kommer med stor sannolikhet att kunna köpa min första häst ganska snart, och allteftersom det stundande köpet blir alltmer...
Svar
7
· Visningar
1 662
Senast: Reville
·
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 211
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar