Ny teckningstråd :)

Sv: Ny teckningstråd :)

KL
Vilken fantastiskt inspirerande tråd och vad alla här är duktiga!

Jag brukar aldrig rita klart det jag börjar med.

Men denna lyckades faktiskt bli (åtminstone ganska) klar.
StegrandeRegnbgshstnyman-1.png

Jag måste få tacka Scandi för dina bilder! Jag blev så imponerad o inspirerad att jag beställde mig några paket Super Sculpey o testade. Vilken jäkla grym lera!!! Så lättarbetad o lätt att göra detaljer i utan att "mosa" nåt annat när man håller i den. Min gamla stengodslera kan slänga sig i väggen ;) kladdig o skitsvår o går inte att bränna om inte man köper en ugn för 20lakan...

Här är vad jag åstadkom...

Inte så fantasifullt men en bra första figur. Han skall få lite färg oxå så småningom. O då skall jag ta kort med riktiga kameran så man kan se alla små detaljer!

Får också lust att köpa sån här lera! Gjorde du en grundstomme i ståltråd eller liknande till din hästfigur eller gick det bra att göra direkt i lera, om du förstår hur jag menar?

Ståltråd och aluminiumfolie använde jag som stomme. Leran fick nämligen inte bli i för tjockt lager om den skulle brännas. Men ett hett tips är att inte göra benen på en ev häst för tjocka i stommen... Det blev visst lite besvärligt när man skulle ha på leran o ideligen skavde i folien när man ville ha benen smalare... ;)

Kul att se alla nya bilder. Borde väl kommentera dem en och en, men jag har så svårt att komma på bra kommentarer. Så det blir "Snyggt! :)" till er allihop!

Slänger in kvällens kreation; En väninnas travare ritad med torrpastell kritor.
Ska%cc%88rmavbild%202012-09-04%20kl.%2021.06.58.png

Jättefin!! Har du målat på frihand eller haft någon bild att utgå från?

Jag blir också sugen på att testa den där leran. Ni som provat: vilken ska man ha? Har sett att det finns olika varianter och på beskrivningen låter ju den grå bäst (tror den hette något med firm). Vad kan man måla den med för typ av färg sen?

Å det var nog över ett år sen jag var här inne på buke och kikade i teckningstrådar. Mitt i livet är man så tiden räcker inte till allt man vill göra. Idag är jag förkyld så nu kommer en liten uppdatering på vad jag gjorde förra året. Blir länkar då jag inte kommer ihåg hur man fixade in hela bilder.

Några av er har säkert sett bilderna tidigare. Några helt nya kan jag inte visa än, då jag helt och hållet saknar både kamera och scanner.

Lukas nordsvensk

Zyber arabkorsning

Ida och shettisen

Malin med ponny

Det är helt otroligt vad duktiga ni alla är, blev mycket inspirerad nu. Kommer nog plocka fram pennor och färger ikväll. =)

Håller på med ett projekt till med torrpastellerna - en nordsvensk som drar släde och bakgrunden blir beställarens gård, hus och stall.

Vad duktig du är! :)

Ska väl försöka komma mig för att rita något nytt igen. Men jag använder ju bara blyerts och färgpennor, så det blir ju inte så avancerat direkt...

Tack :) Jag har haft ett foto eftersom det var en specifik häst. Har dock ändrat lite grejjer (hade bara foton när hästen hade munnen öppen, öronen bak och såg sur ut..*lol* det var en överaskning till henne så det fick bli ett gammalt foto från efter en ridtur och pållen ville ju bara in i stallet och få mat, inte stå ute och bli fotad..hehe..Ljuset var ganska trist också, platt och dant). Vill inte lägga upp fotot eftersom jag inte kan klippa bort matte från det och jag vill inte lägga in människor på nätet utan deras vetskap. :)

Märker att bilden inte syns just nu, den kommer nog tillbaka när sidan jag lagt upp den på slutar krångla.

En ny bild, ritad i Photoshop med ett foto (tagit själv) som referens för hästen. Bakgrunden är löst baserad på en googlad bergs-bild. Har haft bilderna bredvid och målat av, som traditionell konst ;)

279439_446659258720092_1695193847_o.jpg

Tack :)

Det är inte så svårt; rätt program och en ritplatta. Sen är det ungefär som att måla/rita traditionellt. Jag kunde inte för mitt liv måla med färg, men efter att ha haft Photoshop något år upptäckte jag att jag kunde hantera oljefärg och akryl också..

Shit va snyggt alla ritar! Jag orkar aldrig måla klart eller göra några större seriösa bilder men här är ett litet urplock på lite slarvskisser..

Nej_jag_har_inte_trakigt.jpg

Så snyggt! (Hästen med vingarna) Blir så avis. Har inte Photosho längre, men ingen ritplatta heller, så jag kan då absolut inte göra nåt så där snyggt. Men det gör jag inte med penna och papper heller....

Josefiine. Jättesnygg teckning.

Mina teckningar blir så "platta".

Liknande trådar

Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 535
Senast: Cilva
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
2 033
Senast: NotlikeI
·
Hästvård Hejsan, Kommer med stor sannolikhet att kunna köpa min första häst ganska snart, och allteftersom det stundande köpet blir alltmer...
Svar
7
· Visningar
1 663
Senast: Reville
·
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 249
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka