Ny teckningstråd :)

Sv: Ny teckningstråd :)

KL

Vet inte om jag visat denna innan i denna tråd, det var ett bra tag sedan jag gjorde den men var nog inte så aktiv här just då:
188642_1596644791722_4847669_n.jpg

Photoshop CS3, Wacom Bamboo A6 och ja, standardpenslar + smudgetool skulle jag tro. Det vanliga :) Minns inte exakt :)

Men detta är ju samma som kaspertims, eller är det kaspertims som är samma som denna, eller är ni samma person?

Precis så brukar jag göra. :angel: Huvuddragen måste se någorlunda okej ut i spegeln innan jag fortsätter. Ibland är det dock skitsvårt att sätta fingret på vad som är fel. Man ser att det ser knas ut i spegeln men när man sen tittar på pappret igen så ser det helt plötsligt bättre ut... :p

Inte för att skita på partyt men et mesta i den hör tråden är ju bara kalkerat och eyedroppat från foton. Trist.
Men tummen upp för er andra som visat lite mer stil och fsntasi än så.

Det tror inte jag. Isf kanske man har kollat på en bild och sedan målat av den och det är inte samma sak som att kalkera av en bild. Då lägger du ett papper på bilden och sedan målar av.

Inte för att skita på partyt men et mesta i den hör tråden är ju bara kalkerat och eyedroppat från foton. Trist.
Men tummen upp för er andra som visat lite mer stil och fsntasi än så.

Varför anses det så "fult" att använda foton som referens? :confused:
Det är ett ju ett jättebra sätt att träna på. Hur ska man bli duktigare om man inte får träna (oavsett träningsmetod)?
Jag tror att många här håller med mig när jag skriver att vi ritar för våran egen skull, för att vi tycker att det är roligt och inte för någon annans.

Trist attityd du har.

Varför anses det så "fult" att använda foton som referens? :confused:
Det är ett ju ett jättebra sätt att träna på. Hur ska man bli duktigare om man inte får träna (oavsett träningsmetod)?
Jag tror att många här håller med mig när jag skriver att vi ritar för våran egen skull, för att vi tycker att det är roligt och inte för någon annans.

Trist attityd du har.
:bow::bow:

Bilden jag gjort är inte kalkerat eller "eyedroppat". Eftersom det är ett porträtt av min häst har jag självklart använt bilder som referenser för att inte missa någon viktig detalj (som den grå pussmulen t.ex - viktigt!), men det har ju varit olika bilder i olika vinklar och slutprodukten har ju varit helt annan... Jag tycker inte alls att det är fel att använda referenser, för man har nog sin unika still i alla fall. Jag använder referens var 15e gång ungefär. Så jag måste ju uppenbarligen ha lite fantasi i alla fall. :D

Att använda foton som referens är en av grunderna i teckning. Speciellt när man studerar.

Att kalkeraen bild i photoshop är det inte. Och ganska taffligt i min mening, bara för att man vill ha beröm. Det är ganska uppenbar skillnad på resultaten också.

Josefines bildhar alltså blivit avkalkerad. Blev bara förvirrad när det var två likadana bilder från olika användare. Det hade i sig onget med kalkeringsåsikten att göra.

I och med det inlägget tolkar jag det därför som att du inte menade mig och tänker därför inte ta åt mig, eftersom jag enbart använt referens och inte kalkerat :p

Den är väl från den där boken teckna hästar och hundar...eller jag kanske är helt ute och cyklar men stilen är extremt lik iaf om jag inte minns helt galet.

De är ju inte ens lika varandra, bortsett från att hästarna råkar ha samma pose. :p

*kl*

Jag ritar alltid av foton när jag ritar (ritar av - inte kalkerar) Vad är det för fel med det? Har kalkerat mycket när jag var liten, men när jag kände mig säkrare så var det ju roligare att rita själv. Jag har ritat av teckningar också, för att känna in andra tekniker och stilar, och även om resultatet (förhoppningsvis) ser kopierat ut så är det ändå i högsta grad ritat av mig.

Jag ser inte problemet, faktiskt..

Här syns dom 2 som är exakt likadana.
Men Josefiines kom in efter den första, men den har väl varit med tidigare någonstans?

Den är väl från den där boken teckna hästar och hundar...eller jag kanske är helt ute och cyklar men stilen är extremt lik iaf om jag inte minns helt galet.

Jag har tidigare i tråden postat skissen till bilden. Men den syns inte nu när pixbox ej fungerar.

f91015cf93f8c3dcc4676e6588378b02-d4lh37a.jpg

Jag minns inte vilket datum jag la in den i denna tråd och orkar inte ta reda på det heller, men på andra forum har jag lagt upp den i början av januari. Det är alltså en äldre påbörjad teckning som jag senare gjort klart. Detta nämnde jag även när jag la in den färdiga teckningen i tråden. Och precis som jag tidigare skrev har jag inte använt något referensfoto och detta stämmer fortfarande. :confused:

Jag tar mig faktiskt illa vid när det hintas om att jag skulle kopiera någon annans teckning och någon annans stil när det är min teckning som är den kopierade. Jag vill gärna tro att jag tecknat så pass länge att jag hittat min egna stil. :(

Senast ändrad:

Jag menar inte att du är det den som kopierat! Jag vet att din bild är skapad mycket tidigare, har sett den innan :)
Jag menar att den andra har kalkerat din!
Dom är väldigt väldigt lika, position, huvud, stjärn i pannan, linjer på frambenet osv.

Liknande trådar

Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 525
Senast: Cilva
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
2 011
Senast: NotlikeI
·
Hästvård Hejsan, Kommer med stor sannolikhet att kunna köpa min första häst ganska snart, och allteftersom det stundande köpet blir alltmer...
Svar
7
· Visningar
1 662
Senast: Reville
·
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 211
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar