Ny teckningstråd :)

Sv: Ny teckningstråd :)

När man ser den här skissen ser man ju definitivt att den andra är kalkerad, inte din Josefiines! Alla linjer överensstämmer ju.

Väldigt tråkigt att kalkera och ta cred för att ha skapat något själv.

Däremot att titta på ett foto och rita av, eller inspireras av någons målning/skiss är en annan femma, bara så att ingen tar åt sig av det :p

Jag menade inte att det var något negativt, hoppas det inte tolkades så, var mest en spontan tanke. Men om det inte är lika så får du ta det som en komplimang, för det kändes iaf väldigt proffsigt tecknat. Eller är det bara att det är tecknat med färgpennor även i boken som gör att jag tycker jag känner igen stilen.

Men jag gillar det och tycker det är snyggt, själv är jag helt usel med färgpennor, hade mer än gärna kunnat teckna så :)

Senast ändrad:

Den längst ner till vänster är också en annan teckning egentligen :)
Snubblade över den när jag googlade runt efter hästmålningar. Men, men, jag vet inte hur gammal kaspertim är, jag gjorde samma sak när jag var yngre :)

Jag har återupptäckt mina vattenfärgspennor idag. Gjorde en snabbskiss för att testa lite teknik, bilden blev dock lite skev när jag fotade från sidan för att slippa skugga hela bilden med telefonen:
vattenpennor.jpg

Ska nog gå att göra något av det här efter lite träning

Den längst ner till vänster är också en annan teckning egentligen :)
Snubblade över den när jag googlade runt efter hästmålningar. Men, men, jag vet inte hur gammal kaspertim är, jag gjorde samma sak när jag var yngre :)

Jag har också målat av andras verk och försökt förstå hur de lyckats åstadkomma olika effekter, ett mycket bra sätt att lära sig tekniskt tycker jag. Samma gjorde Zorn vet jag och även många andra av de som räknas som våra största konstnärer.

kl

Första gången jag färglagt en häst, och 5e bilden jag gör med min ritplatta. Är inte helt nöjd men kan ju bara bli bättre ju mer jag lär mig antar jag :)
Vet att jag behöver träna mer på man/hår, har inte lagt något jobb på detaljer där. Gjorde den snabbt imorse. Den föreställer min nordsvensk Vanja :D

my_beloved_horse_by_suspirias-d5nlin4.jpg

Smyger in en bild på min dalmatin också, som jag gjorde igår.
http://th06.deviantart.net/fs71/PRE/i/2012/343/3/d/my_dalmatian_by_suspirias-d5nhpya.jpg

Tog mig friheten att hjälpa dig lägga in bilden direkt i tråden, skönt att höra att du är nöjd med den, har sett så många deformerade avblider på djur och människor... hehe
1290_563774226973369_6230883_n.jpg

Liknande trådar

Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 525
Senast: Cilva
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
2 011
Senast: NotlikeI
·
Hästvård Hejsan, Kommer med stor sannolikhet att kunna köpa min första häst ganska snart, och allteftersom det stundande köpet blir alltmer...
Svar
7
· Visningar
1 662
Senast: Reville
·
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 211
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar