Ny teckningstråd :)

Sv: Ny teckningstråd :)

Ja det vet jag :D Hade ingen referensbild och lessnade efter ett tag så blev lite slarv med hovar, man och skägg.

Det finns inget att kritisera ;) förutom att den inte är helt klar, men det har du ju redan påpekat själv!
Och utan referensbild är ju dessutom helt otroligt :eek: Fantastiskt!

Jag hade dock gärna sett det helt färdiga resultatet förstås, där du själv är supernöjd med den och vet med dig att du gjort allt du kunnat? :D

/Scandi - som gärna har 100 referensbilder till en enda bild :rofl:

Jag har ju haft henne i snart 13 år, så hennes utseénde kan jag ganska bra :D

Jag brukar aldrig göra klart bildar, förutom beställningar.
Brukar bli att jag börjar med något, tar en pause för att äta/sova eller vad det nu är, och sedan har jag svårt att fortsätta och börjar på något nytt istället :p

Men nu har jag inte målat på ett tag, haft så mycket på gång. Försöker hitta motivationen igen, just nu pysslar jag med ett självporträtt, haha :p

Brukar alltid ha referensbild när jag målar andras hästar eller något som är okänt för mig, till exempel vet jag inte hur muskler och allting sitter på en gepard :) Och om jag ska måla människor vill jag nog ha 100 referensbilder faktiskt! :D

Brukar alltid ha referensbild när jag målar andras hästar eller något som är okänt för mig, till exempel vet jag inte hur muskler och allting sitter på en gepard :) Och om jag ska måla människor vill jag nog ha 100 referensbilder faktiskt! :D

samma här, det är ju viktigt att man får dit personligheten när man gör t ex porträtt =) Och referenser använde ju redan de gamle grekerna så det är inget nytt ;) :banana::banana::banana:

Kom på att jag också har en bild på lager. Verkligen inte på er nivå men helt okej i mina ögon, förutom den stackars människans ben...
img_4602_5127d3e29606ee67eef6e03a.jpg

Ja, fast människans bildminne är kort! Så det är fortfarande väldigt duktigt gjort att kunna måla av din häst sådär fint utan att titta på henne, även om du har haft henne i 13 år! Tycker uttrycket är väldigt fint också SÅ GÖR KLART DEN!!! :p Lite svårt för mig att beskriva, men jag tycker hon ser ut att ha ett härligt lugn över sig fast man även ser att hon är kraftfull/livlig. Gillar det!

matildamilton: Du har fångat känslan tycker jag! och det är huvudsaken i en bild enligt mig, men jag har själv svårt för det många gånger.

Senast ändrad:

Tack va snallt sagt! :o

Har trakigt pa jobbet och blev inspirerad av alla andras tekningar idag. Sa jag gjorde en till.
Har ingen scanner sa det fick bli mobilfoto.

Superfin!:love: Älskar din stil. Ögat är sådär vackert klokt.
Tecknar du ur huvudet eller har du ett referensfoto?

Tycker också att fått till känslan i bilden och det märks på detaljerna att du själv rider galopp!

Tack va snalla ni ar :love:

Caoimhe: Det ar lite olika, just de har tekningarna har jag haft referensefoton for mer eller mindre. Den sista bilden forestaller min egen hast sa jag var extra noga med hennes vackra ogon :)
Oftast sa anvander jag foton for hjalp med en pose och kanske nagra detaljer men ar inte sa noga med att tekningen ska likna hasten i fotot exakt.

AndersB,
Jag anvander inte sa mycket prylar, igar var det helt enkelt det som fanns pa skrivbordet.
Sa har ungefar;

Sa det ar en vanlig pilot penna med 0.5 spets och HB blyerts. En stompf eller vad det nu heter :) Ett vanligt sudd. Pappret pa den sista tekniken ar lite gult i fargen och 90g/m². Det ar ganska glatt, i vanliga fall gillar jag att ha lite grovre textur pa pappret.
Jag har hur mycket pennor och prylar som helst hemma, men det ar nastan bara det har jag anvander.
Och min favvopryl, den grona saken. Det ar en sudd med motor i. Det gar att sudda precist med den och det blir helt vitt.

Jag kan rekommendera boken Drawing on the Right Side of the Brain av Betty Edwards for alla som vill lara sig att rita battre. Den finns nog pa svenska ocksa.

Kom på att jag också har en bild på lager. Verkligen inte på er nivå men helt okej i mina ögon, förutom den stackars människans ben...
img_4602_5127d3e29606ee67eef6e03a.jpg

Jag tycker att "den stackars människans ben" är jättebra! Dessutom har jockeyen ett koncentrerat och målinriktat uttryck i ansiktet, bra!

Det enda som skulle kunna kritiseras är hästens högra bakben som har en liten konstig vinkel, men det tänker man mindre på då hela bilden är full av fart och fläkt! :)

Fler bilder, matildamilton!

kl.

Hästar är kul att rita av, men benen är svåra. Här är nu min allra första (men det blir nog fler) hästteckning, ett skissat litet föl:

8701484986_cfea8e0674_z.jpg

Senast ändrad:

Liknande trådar

Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 525
Senast: Cilva
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
2 011
Senast: NotlikeI
·
Hästvård Hejsan, Kommer med stor sannolikhet att kunna köpa min första häst ganska snart, och allteftersom det stundande köpet blir alltmer...
Svar
7
· Visningar
1 662
Senast: Reville
·
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 211
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Tik som "luktar gott"