Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Det är länge sen jag ritat nån häst nu.. Börjar bli sugen efter lång paus. Tyvärr har jag alla mina ritgrejer hemma, så till sommaren får jag sätta igång - om jag minns hur man gör..
Här är en häst jag ritade ifjol. Inte färglagd eftersom jag inte har några färgpennor i min studielägenhet!
Jag brukar oftast ha en bild som referens när jag ritar, men denna har jag ritat bara "sådär" utan referens.
Har grävt fram lite fler gamla bilder, har flera som är bra men har dem hemma och inte inskannade i datorn.
En ponny, det ska väl vara en Welsh men jag tycker den liknar mer ett russ.
Ritad 2008, jag var 17. En "karaktär" som jag hittat på, utgående ifrån en liten italiensk glasenhörning som jag köpt i Venedig. Döpt efter en av öarna utanför Venedig. Han bor i min bokhylla tillsammans med en till glashäst.
Jag har varit utan penna till ritplattan ett par månader, den förra försvann spårlöst och dök inte ens upp när vi möblerade om och storstädade
Nya pennan kom häromdagen och jag kladdade ett enkelt öga för att värma upp igår, men nu ska jag sätta fart med alla beställningar jag har liggandes. (målar vanligtvis inte hästar)
Och här är första hästen jag gjorde med ritplattan, i december, den är inte riktigt färdig kring huvud osv.
Ser verkligen trovärdigt ut!
Kan du inte lägga upp ett annat motiv än just hästar? Du skriver att du vanligtvis inte målar hästar! Skulle vara kul att se!
Jag gillar dina bilder, matildamilton, dom gör mig glad!
Fint med blandningen av häst, text och färger, en fartfylld bild där man får en känsla av galoppbanans sfär!
Du har en egen stil, kul!
Fortsätt jobba med bakbenen. Ett tips är att ta fram lite bilder på hästars exteriör och skelett där du kan få lite mer kläm på var lederna osv sitter.
Ritplatta med tillhörande penna/pennor och program i datorn; Photoshop, corel painter
Jag blir skogstokig på folk som tycker att det måste ju vara superenkelt att måla på datorn.
Jag målar ju med akryl och olja också, det är samma sorts teknik. Men på datorn kan man trycka ctrl-z när man vill ångra något
Men jag blandar färger och väljer penslar och vatten osv även i datorn.
Precis som Lycanthrope skriver sa ritar jag med en Wacom Intuos platta och photoshop.
Anvander nastan bara harda penslar.
Ibland ritar jag aven pa min iPad med procreate och en bamboo penna. Det ar kul men ganska svart.
Haller med, det ar inte helt latt att rita pa datorn. Fordelen ar ju Undo och att man kan ha lager. Men det ar svarare att fa det snyggt tycker jag.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.