Ny teckningstråd :)

Sv: Ny teckningstråd :)

Ett försök att vara kreativ - AKRYL på duk 41x33
425515_3404470839355_1497407061_33163805_487981783_n.jpg

Najs!:d

/Migo

Men åh så fin! Avundsjuk!

Har provat måla med oljefärg för flera år sen men det blev aldrig bra. Har provat lite akvarell nån gång, men det blir inte så bra. Så här duktig vill jag också vara Scorpan!

Tack!! Fast jag måste ju erkänna att jag "fuskat" och målat denna som om det var med akrylfärg, försöker lära mig måla akvarell som man ska men det är svårt =)

kl

Nu har jag färdigställt mitt ardennerprojekt. Tyvärr tappar han dock en del av färgvariationerna vid uppladdning :( Bl.a. manen ser helt platt och kolsvart ut här, den är i flera färger och mer livlig egentligen.
ardennerprojekt12.jpg

Alla detaljer klara. Så nu kan den brännas, äntligen! Sen ska jag gipsa och skulptera en bergig terräng för att dölja den fula plattan. Sen ska allt målas.

wip_update_by_annanicola-d4wdhqw.jpg

Idag gjorde jag en annan variant på samma häst. Hoppas att länken funkar för er också nu:
542957_402930569726476_100000286099882_1516840_449587956_n.jpg

*KL*
Skriver för att lättare hitta tillbaka till tråden.
Har verkligen blivit inspirerad att ta upp tecknandes igen efter att ha kollat igenom tråden. Har själv inga nya bilder att lägga upp, de flesta fanns redan i den gamla teckningstråden så jag får återkomma när det finns lite nytt att visa :D

KL

En fråga:
Ni som ritar i datorn och använder er av ritplatta, hur stor skillnad är det? Hur mycket lättare/bättre är det med ritplatta? Hur stor behöver ritplattan vara?

KL

En fråga:
Ni som ritar i datorn och använder er av ritplatta, hur stor skillnad är det? Hur mycket lättare/bättre är det med ritplatta? Hur stor behöver ritplattan vara?

Min är i storlek A6 och det är alldeles lagom (wacom bamboo fun pen & touch small). Aldrig känt mig begränsad av dess storlek i alla fall.
Det är oerhörd skillnad mot att måla med musen. Blir en helt annan precision och mer behagligt för handen.

Jag har en wacom graphire4 googlar man är det den första som dyker upp på bilder.
Vet inte hur gammal den är. Blir tokig på den, målar hellre med mus, alla linjer blir kantiga och fula inte alls så mjuka som jag vill, blir liksom hackigt det jag ritar.
Är det ritplattan som är kass eller vad tusan gör jag för fel?

Har du testat med olika känslighet på skärmen?

Otroligt vad många duktiga tecknare och konstnärer det finns här, jag vill också kunna! :)

Jag har en wacom graphire4 googlar man är det den första som dyker upp på bilder.
Vet inte hur gammal den är. Blir tokig på den, målar hellre med mus, alla linjer blir kantiga och fula inte alls så mjuka som jag vill, blir liksom hackigt det jag ritar.
Är det ritplattan som är kass eller vad tusan gör jag för fel?

Testa att ändra inställningarna (finns i kontrollpanelen någonstans), rengör plattan och försök igen.
Men det kan ju ha hänt något med den som gör att den inte funkar som den ska också.

Jag fick kantiga sicksack linjer en gång med min förra platta, men då räckte det med att dra ur usb-sladden och sätta tillbaka den igen så blev den som vanligt.

Underbar tråd!!

Jag skulpterar och målar modellhästar i olika storlekar. Hade gärna bifogat bilder, men vet inte riktigt hur man gör. Går det att bifoga från datorn eller måste de ligga ute på nätet? Vad jag kunnat läsa mig till så ska det finnas en "bläddra" knapp så man kan hämta från datorn, men den enda jag hittar är "bigoga fil" och då vill den ha en URL. Hmm.. Jag är verkligen inte så bra på detta med datorer. :)
Just mina små hästar brukar jag åka land och rike runt, men även utomlands och ställa ut. Hur kul som helst! :)

Hästen på min avatar är jag "skyldig" till. Om den syns vill säga. Har precis lagt till den. ;-)

Kl

Ni har inspirerat mig :D
Hittade mitt gamla skissblock som jag inte har använt på säkert 10-15 år och var tvungen att testa lite igen, hade glömt hur roligt och avslappnande det är att sitta och rita :)
Ett smakprov på min lilla häst, som inte är på långa vägar färdig än :o

DSC06338.JPG

DSC06332.JPG

(när jag fotade av den så såg jag helt plötsligt på bilden på ett helt annat sätt, måste ändra på lite smågrejer)

Liknande trådar

Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 525
Senast: Cilva
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
2 012
Senast: NotlikeI
·
Hästvård Hejsan, Kommer med stor sannolikhet att kunna köpa min första häst ganska snart, och allteftersom det stundande köpet blir alltmer...
Svar
7
· Visningar
1 662
Senast: Reville
·
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 211
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar