Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då rättar jag också till min sits . I och med att jag gör hela böjningen med sitsen så får jag ändra sitsen om hästen går fel. Den går ju bara fel om jag sitter fel. Man får öva en del för att få till det, men när man väl kan det är det mycket enklare än att hålla på med skänklarna tycker jag.På böjt spår då?
Fast ytterskänkeln behövs för att få ytterbak att trampa den längre vägen som spåret-ytterkurvaDå rättar jag också till min sits . I och med att jag gör hela böjningen med sitsen så får jag ändra sitsen om hästen går fel. Den går ju bara fel om jag sitter fel. Man får öva en del för att få till det, men när man väl kan det är det mycket enklare än att hålla på med skänklarna tycker jag.
Man behöver bara titta på en film- såg nu Kyra i rutan o man ser hur hatten åker upp o ut rutan i travtakten. Skiljer en dm i passagen!
Tänker på dessa som hävdar att man ska vara still "över BH-bandet! o jucka framåt.
Bollsätet- följer eller rider aktivt rakt opp o ner i traven.
Hur menade susan då?man ska vara still "över BH-bandet! o ta stöten med bäckenet.
Men jucka ska man väl undvika? Det är alltför mkt juckande i överlag tycker jag. Jag försöker att rida med tryck i sätet utan att jucka alltför mkt.. Men det är svårt! Jag tror att man hamnar i "juckade" om man är för svag i sin mellandel. Man ska ju vara följsam, men inte falla igenom i rörelsen för mkt
Nirak
Det var ju ditt alter-ego som sa:-
Hur menade susan då?
Vad jag menar är att man först måste hitta följsamheten för att sedan kunna använda hjälperna på ett naturligt sätt och på så vi påverka hästens form, balans, takt rikning osv.
Hittar man följsamheten så kan man också lära sig att hitta en "lätt och fin hjälpgivning. och får en lyhörd häst.
Överrider man "juckar" eller bara sitter och "knôr" blir det svårt för hästen att förstå vad vi menar med vårt skumpande och "knôande"- Hästen kan bli okänslig och stänger av ... eller så försöker den att springa ifrån alltihopa. det finns många exempel...
ciaAn med näsan i blöt