Sv: Ny sadel!

Vad snygg den är! Hade för mig att Childericsadlarna var rätt så fula...

Vad fick du betala för den och hur gammal är den?

japp satt som en prinsessa! :p

feel; nej då hade det nog ine funkat, den var som sagt så hög i framvalvet att det knapt gick att rida lätt. islandsmodellen är kanske lite lägre eftersom den inte är så djup i sätet?

mm jag tycker den är rätt så snygg faktisk. :) pm'ar priset. den är från 2003 men är nog inte använd så mkt, fanns ingen slitage på kåpor eller stroppar, bara lite småblessyrer och färgändringar. stoppningen är väldigt bra också, mjuk och jämn.

Vilken fin sadel! :)

Liten fråga... Vilken typ av ryggar är childeric sadlarna mest anpassade till? Min häst har sprikrakt sadelläge (går uppåt vid länden dock, han är minimalt överbyggd) och bred men jag har alltid antagit att childeric inte funkar för att han är så rak. :D (har fått för mig att de är för svängda ryggar)

tack! :)

den låg som skräddad efter min hästs rygglinje och han är "normalsvängd" eller hur man ska säga, som väldigt många halvblod ser ut.

man kan nog få dom att passa båda raka och svängda ryggar om man måttbeställer, vet dock inte om dom funkar på en helt spikrak rygg. men många har dom ju på islandshästar och dom brukar väl va ganska raka och breda..?

Nja, de erfarenheter jag har av islandshästar är att de har korta och ofta otroligt svängda rygglinjer. Men den skiljer ju förstås.

När jag får för mig att köpa ny sadel så får jag väl ta hem en och prova bara. :D Det är surt med nuvarande hästen att han är så rak när alla raka sadlar jag hittat som passar inte riktigt passar mig. :angel:

Han är rät rak jo, inte SPIKrak men rak. När ryggen kommer upp ordentligt börjar den nästan bukta uppåt.

haha gör som min pappa föreslo, köp en sadel du gillar och sen köper du hästen som passar i sadeln.

typ som i askungen. :p

hoppas jag med, annars blir det att måtta en....
mm jag tycker han klädde den haha :p

Tack! :)

Det beror lite på vilket skick den är i och hur gammal, men dom jag sett har kostat mellan 15-22.000kr. Dom flesta ligger runt 19.000kr.

Ok, inte så farligt endå :) Hur gammal är din? Den såg fräsch ut!

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 093
Senast: super
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
2 487
Senast: valy
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 594
Utrustning Ni sadelnördar, snälla hjälp och utbilda mig! Jag behöver uppenbarligen en ny sadel till min 4-åring. Dessvärre är hon bred och utan...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 109
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar