Ny på tävlingsbanan

A

Anteya

Hallåå..
Jag är i stort sett ny på tävlingsbanan, har bara tävlat på ridskolans hästar och deras små cm hoppningar eftersom jag inte haft egen häst.
Men.. Nu har jag egen häst och ska på min första "stora" :crazy: tävling (då menar jag utanför ridskolans gränser) med min häst. det är bara en cm hoppning, men vi ska tävla i div 3 i sommar, så jag har ett problem, hur fixar man ryttarlicens för lokala tävlingar?
och, grönt kort, behövs det på cm hoppningar när man är 16 år men har målsman med grönt kort?

Hästen jag har är väldigt osäker på hinder och vinglig men hoppar ALLT bara man är bestämd, annars så kan man hålla på och stanna för ett hinder hur mycket som helst.. man måste lixom hjälpa henne att våga hoppa, det är inte hindrenas utseende, utan det är hindrena i sig. Ja, i alla fall, jag är rädd att jag ska glömma bort att vara bestämd på tävlingen och så slutar det med att vi inte ens kommer i mål, eller inte ens klarar av framhoppningen, hjälp, några tips kanske?!

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Ny på tävlingsbanan

Ryttarlicens får du via din klubb. Kontakta dem.
Grönt kort måste du ha själv, så fort du är över 13, på inbjudningstävling, lokaltävling och högre, oavsett klass. På klubbtävling, träningstävling och allt vad de heter på klubbnivå (=bara klubbens medlemmar får delta) så är det klubben som bestämmer om det behövs grönt kort eller inte.

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 107
Senast: zarmino
·
R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 025
Senast: Raderad medlem 149639
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 824
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 911
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18