Ny kattras

Sv: Ny kattras

Ja, den var fin.

Men - man kan väl inte kalla den tamkatt direkt, med tanke på hur den är framavlad? Frågan är hur den är att ha inne.

Jag håller med, men tycker inte den ser speciellt vildkatt ut? det känns inte som att det verkligen är det där som dom korsat. Utan det har man sagt för att nån spolied brat ska vilja ha den

Dessutom stor det på hemsidan att den är som en vanlig katt, ingen konstigt med den, verkar mycket märkligt med tanke på hur lätttämjda vilda katt är..

Längst ner i artikeln står det dessutom

"Om du inte är en kattmänniska kan du ändå snart bli stolt ägare av ett exklusivt husdjur. På sin hemsida uppger Lifestyle Pets att de just nu håller på att utveckla en ny typ av en väldigt liten hund"

Ordet utveckla känns lite otäckt tycker jag. Det är ändå levande varelser vi pratar om, inte nåt där man kastar resultatet på tippen om man inte gillar det

Senast ändrad:

De flesta dylika hybrider ser rätt lika ut, men visst ser man att de har vilt i sig.

Speciell och märkvärdig är rasen dock knappast... det finns många olika kattraser med servaler, asiatisk leopardkatt, ozelot och diverse små vildkatter inkorsade, tyvärr.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har nu nästan bestämt mig för att skaffa katt under året. Tanken är två katter så de har sällskap av varandra när jag jobbar eller...
2
Svar
31
· Visningar
2 374
Senast: Piaff
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 591
Senast: Skjøldur
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 440
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 932
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar