Ny impoterad Trakehner hingst.

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare wolken fee
  • Startdatum Startdatum
Sv: Ny impoterad Trakehner hingst.

Finns det verkligen så många "bra" Trakehner hästar? Vilka Trakehner hästar är det som går i dressyr toppen? hingstar tänker jag då.

Trakehner är en relativt liten och stängd stambok. Den lär ju förbli ganska liten eftersom man inte tillåter annat blod än fullblod (inkl arab och anglo). Trots det skulle jag nog säga att det finns en hel del hingstar som utmärkt sig i dressyrsporten - kanske är det så att dressyrhingstarna inte kastrerats? Från andra stamböcker så finns det ju betydligt fler ston och inte minst valacker...
Till din fråga - jag tar det direkt ur minnet och missar säkert många:
Peron - OS medaljör
Biotop - minns inte exakt vad han hade för resultat
Edinburg - gick väl WC-final om jag minns rätt?
Pepel - har på känn att han tog OS-guld?

Andra som "poppar upp" är väl Partout och Gribaldi... Schwadroneur tävlade väl internationellt också, mest känd som fadershingst idag... Vet inte hur högt Silver Moon gått, han är väl mest känd som far till Matiné... Fabian gick väl internationellt också? Kronjuwel också? Showmaster? Van Deyk? Caprimond? Charly Chaplin? Polarion?

Samtliga nämnda är hingstar i alla fall...

Mvh Cissi (stamnörd som föredrar fullblod framför trakehner som förädlare)

Kan lägga till Monteverdi, tävlar Grand Prix med Fie Skarsoe ( e Partout som tävlades av Anky van Grunsven).
Munchausen tävlas också på GP nivå.

Den kända hingsten Abdullha var ju trakehner och han var ju mycket framgångsrik i hoppning. Han fick OS-silver 1984 och VM-silver 1986 och många fler placeringar i svår hoppning.

Dessa Trakehner hingstar i avel 2008 har placeringar i "Klasse S" Dressyr i Tyskland.
Angard
Artistic Rock
Axis
Benz
Biotop
Caprimond
Chardonnay
Fabricio
Farinelli
Finley-M
Friedenfürst
Gribaldi
Hannibal
Hoftänzer
Hohenstein
Itaxerxes
K2
Kadre Noir
Kaiser Wilhelm
Kaiserdom
Kaiserkult
Kapriolan F
King Arthur
Kostolany
Latimer
Lions-Club
Maizauber
Manrico
Mephisto
Michelangelo
Monteverdi
Münchhausen
Napoleon Quattre
Partout
Perechlest
Peron Jubior
Poker E
Polarzauber
Showmaster
Silvermoon
(Tannenhof's) Solero
Soulman
Tuareg
Ursprung
Van Deyk
Zenit
45 trakehner-hingstar har ett dressyrindex på 125 eller högre i Tyskland 2007.

Var det du som skrev en gång att det fortfarande fanns fryst kvar efter Abdullah, jag tror det var du. Hur var det med det, men det är väl ingen ide att tänka tanken för de tar väll bra betalt för det som finns kvar eller så är det ruskigt dålig kvalite det brukar vara mina vanliga tur det.

Ryttaren eller hästen.:angel: Måste säga att det är lite ovant att se beridarbilder som denna:

schoe11.jpg

Men HALLÅ! :love:

Jag plockar fram denna gamla tråd och undrar om han visats för ASVH?

Han var ju högt utbildad och togs in som tävlingshäst, men jag har inte sett några resultat, men kanske missat det ?
Jag vet att en fd bukeskribent betäckte och fick ett föl efter honom, hon bodde i närheten av mig men nu flyttat till??

kl:

Gammal tråd... Men måste bara klämma in att hästen jag rider står i samma stall som schönbrunn :angel: :D

Liknande trådar

Avel Av 41 visade hingstar godkändes 12 och 4 fick premie. Segrare blev Kissinger e.Singolo - Arogno - Ginster. Såldes för 250.000 euro...
Svar
1
· Visningar
1 182
Senast: ranunkel
·
Avel Inspirerad av tråden om de nya ELIT hingstarna i Trakehner Verband började jag fundera på när det kan vara dags för ASVH att utnämna en...
Svar
1
· Visningar
2 050
Senast: sona
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 954
Senast: supercassie
·
A
Islandshäst Jag har tagit mig friheten och lånat Sambaengis citat från en annan tråd för detta med hur allt kommer att fungera med registreringar...
2
Svar
21
· Visningar
2 652
Senast: Kick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar