Ny impoterad Trakehner hingst.

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare wolken fee
  • Startdatum Startdatum
Sv: Ny impoterad Trakehner hingst.

Hur många Trakehnerhästar var med i World Cup finalen?
Inga! Hur många SWB? Tre!
Hur många hästar som går svår klass har du fött upp? Eller är du bara också en av alla dessa pappersavlare som tycker att det svenska systemet är så fantastiskt bara vi håller utländsk konnkurrens borta?

Hur många hästar som går svår klass har du fött upp? Eller är du bara också en av alla dessa pappersavlare som tycker att det svenska systemet är så fantastiskt bara vi håller utländsk konnkurrens borta?

Vad har det med tråden att göra vad jag själv bedriver för avel?
Varför kan du och Shady inte hålla er till saken?

Nu får ni faktiskt skärpa till Er!
Tonläget i denna tråd är inte särskilt trevligt!

Det är väl INGEN som håller utländsk konkurrens borta! Det finns massor med utländska hingstar att använda i avel och mängder med importerade ston som det avlas på.

Däremot är det ju intressant att se att det faktiskt inte behövs utländska poppisstammar för att hästarna ska kunna tävla på högsta nivå. Den ganska helsvenska Master (Ceylon-Iran-Sombrero) har seglat upp på 7e plats som fadershingst bland dressyrhingstarna i världen
Man behöver inte gå över ån efter vatten...

Nu får ni faktiskt skärpa till Er!
Tonläget i denna tråd är inte särskilt trevligt!

Det är väl INGEN som håller utländsk konkurrens borta! Det finns massor med utländska hingstar att använda i avel och mängder med importerade ston som det avlas på.

Däremot är det ju intressant att se att det faktiskt inte behövs utländska poppisstammar för att hästarna ska kunna tävla på högsta nivå. Den ganska helsvenska Master (Ceylon-Iran-Sombrero) har seglat upp på 7e plats som fadershingst bland dressyrhingstarna i världen
Man behöver inte gå över ån efter vatten...
Jag ställde faktiskt en vanlig enkel fråga, men tydligen var det ett för hett ämne för detta forum av pappersavlare. Vill även tillägga att din ton är ibland inte särskilt trevlig när någon ifrågasätter dina åsikter, så som moderator bör du fundera lite på hur du uttrycker dig ibland.

:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

kl
Såg nu att det står ny IMPOTERAD hingst i rubriken....hahahahahahahahahahaha.....är nog trött

Gribaldi gick förvisso inte i år men han är väl ren trakhener om jag inte minns fel.. Den har lämnat mycket trevliga avkommor.

Kl
Förstår inte syftet med tråden.. Men att gå över till att klanka ned på trakhener-hästar är ganska sådär. De är väl ok med trakhener inom sv halvblodsaveln, och trakhener är av modern sporthästtyp. SWB försvinner inte för att det kommer in lite trakhener. Förstår inte resonemanget här.

När man går tillbaka och läser inläggen i tråden, som ett antal häst intresserade (jag utgår i från det) har skrivit.
Så ställer man sig frågan....kan vi svenskar inte glädjas åt något som någon annan gör. Har vi så svårt att glädjas tillsammans, åt något trevligt. Har vi så svårt för att gratulera när andra lyckas, men sina avkommor, tävling eller till ett bra häst köp.

Måste man.....leta fel....och vara otrevlig...det ger ju bara en negativ känsla för alla, eller hur.

Jag vet inte i hur många trådar som man har kritiserat olika hingstar, på ett mkt oproffsionellt sätt. Varken med bestyrkt fakta eller logiskt tänkande.
På så vis, tillför man ingen glädje eller kunskap.

Nej, jag är ingen hingst ägare eller del ägare.
Men jag är uppfödare, och det gör mig ont att se att de människor i Sverige som satsar mkt tid och pengar på att tillföra nytt blod i Sverige skall behöva läsa en massa :(:( om sina hingstar.

Utan dessa människor, skulle det se torftigt ut för oss sto ägare.

Nej, mer glädje och uppskattning :idea::idea: ger posetiv energi och det driver oss frammåt i stället.

Jaa men vad får fölen för papper? Han är juh som sagt inte godkänd i sverige..
Och varför vill man att sin hingst ska betäck ( lr samlas) när den inte är godkänd?

Hingsten är godkänd i hela europa, han kommer att ge sina föl "gröna" papper när dom skickar in sina tyska pass till ASVH.

Jaa men vad får fölen för papper? Han är juh som sagt inte godkänd i sverige..
Och varför vill man att sin hingst ska betäck ( lr samlas) när den inte är godkänd?

Vi bor i Sverige..men tillhör en gemenskap som heter EU, det är idag inte ett måste att registrera sitt föl i ASVH, utan hela Europa är öppet, och man kan själv välja förbund. Så enkelt är det.

Ja, fast han är väl bara godkänd i trakener förbundet och det är ju ett "stängt" förbund, så då måste man ju ha ett trakener sto!
Tyvärr för annars tycker jag att Ivernel blodet är intressant.
Men han kanske blir godkänd i sverige på prestation om det är en tävlingsryttare som köpt honom!:)

Ja, fast han är väl bara godkänd i trakener förbundet och det är ju ett "stängt" förbund, så då måste man ju ha ett trakener sto!
Tyvärr för annars tycker jag att Ivernel blodet är intressant.
Men han kanske blir godkänd i sverige på prestation om det är en tävlingsryttare som köpt honom!:)

Han är godkänd både i Meckler-vorpommern samt i ZFDP.

Finns det verkligen så många "bra" Trakehner hästar? Vilka Trakehner hästar är det som går i dressyr toppen? hingstar tänker jag då.

Liknande trådar

Avel Av 41 visade hingstar godkändes 12 och 4 fick premie. Segrare blev Kissinger e.Singolo - Arogno - Ginster. Såldes för 250.000 euro...
Svar
1
· Visningar
1 182
Senast: ranunkel
·
Avel Inspirerad av tråden om de nya ELIT hingstarna i Trakehner Verband började jag fundera på när det kan vara dags för ASVH att utnämna en...
Svar
1
· Visningar
2 050
Senast: sona
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 954
Senast: supercassie
·
A
Islandshäst Jag har tagit mig friheten och lånat Sambaengis citat från en annan tråd för detta med hur allt kommer att fungera med registreringar...
2
Svar
21
· Visningar
2 652
Senast: Kick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar