Ny impoterad Trakehner hingst.

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare wolken fee
  • Startdatum Startdatum
W

wolken fee

Vi vill hälsa den ny importerade Trakehner hingsten Schönbrunn, välkommen till Sverige.
Han är en av dom få rena Trakehner hingstar i Sverige, så kommer detta kommer att bli intressant att följa upp.

Schönbrunn
Fux, född 1998

E; Ivernel ( Arogna - Marlo)
U; Schöne Capri ( Caprimond - Keith)

Sv: Ny impoterad Trakehner hingst.

Välkommen du snygga kille, tar med kameran när vi åker nästa gång

Har dom fött upp honom? och har samma filosofi på häst som på hund (dom föder upp dobermann med suuuper mentalitet :love:) så är han en toppenhingst mentalt :d

Har dom fött upp honom? och har samma filosofi på häst som på hund (dom föder upp dobermann med suuuper mentalitet :love:) så är han en toppenhingst mentalt :d

Dom köpte honom som föl tror jag. Och det stämmer mkt trevliga dobberman har dom, helt underbara människor, ryttare osv.

Hingsten har en mkt hög ridbarhet, likaså hans avkommer.

Han var ju riktigt läcker! Men tyvärr är min tyska rätt dålig så är det nån som är bra att översätta det viktigaste i texten vore jag väldigt tacksam.

Får man fråga var han ska stå?

Malin

går hjärnan på högvarv för fröken :D:idea::love: precis som min då undra om han passar till min fröken från danmark :confused:

ursäkta OT till TS

Välkommen du snygga kille, tar med kameran när vi åker nästa gång

Ryttaren eller hästen.:angel: Måste säga att det är lite ovant att se beridarbilder som denna:

schoe11.jpg

Trodde det var någon modell, men det verkar vara beridaren som är lite fåfäng, för det är han som rider på videon också vad jag kan se.

Snygg häst, men såg grövre ut på videon än på bilderna. Vore kul att se lite mer av honom i rörelse.

De kommer lösa licens på honom nu inför säsongen eller?

Han ser ju väldigt intressant ut måste jag säga..

Självklart går hjärnan på högvarv när man vet att FD ägaren har europas bästa bruks dobermann blod :love: i sina hundar och är mycket mentalitets fixerade.
Om dom är som jag så överför man det på ALLT man avlar ,med mottot "både snygg o smart" och måste man välja så går man på den mentala biten först och utsidan sist för vem vill ha en som är snygg och med IQ papplåda :eek: när man istället kan välja en smart som kanske inte är den vackraste men funktionsduglig ;)

Han var ju riktigt läcker! Men tyvärr är min tyska rätt dålig så är det nån som är bra att översätta det viktigaste i texten vore jag väldigt tacksam.

Får man fråga var han ska stå?

Malin

Lite kort så står det en massa om stammen, väl konsoliderad och fylld med storheter. En hingst som hoppar hyfsat, men som med tanke på stammen kanske bäst kommer till sin rätt på dressyrbanan.

Om förärvningen så vitt man kan se av de första årgångarna står det:

De första fölårgångarna har mödrar av ganska varierande slag. Destomera positivt då att fölen har en jämn och bra typ, där man ofta tydligt kan känna igen fadern i avkommorna. Korrekta benställningar och framförallt skritten är mycket bra. Beroende på mödernet så varierar storlek och grovlek hos en del föl. I en del föl kan man också tydligt se influenser från Arogno. (som Schönbrunn är linjeavlad på, om jag såg rätt).

Haha vilken bild, undrar vem som vill ha ston!!:D
Ser mycket trevlig ut men tyvärr hade han dåliga poäng på sina 70 dagars prov såg jag!
Det är nån som heter Camilla som äger honom enl trakenarnas hemsida.

Är det hans bruksprovs resultat? Vad är det som är dåligt och vad brukar ett bra bruksprov ligga på?

Denna hingst fick tummen ner här i Sverige.Skall den verka i avel genom SH eller vad är tanken med det hela?
Han kan ju ha bra resultat i unghästchampionat och gå igenom på prestation...

Är det hans bruksprovs resultat? Vad är det som är dåligt och vad brukar ett bra bruksprov ligga på?

100 är genomsnittet för de hingstar som deltar i det bruksprovet, om jag har förstått allt rätt, det innebär att han var sämre än snittet, både totalt och i hoppning och dressyr.

Liknande trådar

Avel Av 41 visade hingstar godkändes 12 och 4 fick premie. Segrare blev Kissinger e.Singolo - Arogno - Ginster. Såldes för 250.000 euro...
Svar
1
· Visningar
1 182
Senast: ranunkel
·
Avel Inspirerad av tråden om de nya ELIT hingstarna i Trakehner Verband började jag fundera på när det kan vara dags för ASVH att utnämna en...
Svar
1
· Visningar
2 050
Senast: sona
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 954
Senast: supercassie
·
A
Islandshäst Jag har tagit mig friheten och lånat Sambaengis citat från en annan tråd för detta med hur allt kommer att fungera med registreringar...
2
Svar
21
· Visningar
2 652
Senast: Kick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar