Ny filmtråd på våra hästar....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Tack!

Säger som du, hon är en riktig utmaning.
Men vi lär oss att rida iaf på damer som är snabba i reaktionerna :)

*kl*

Jag kan nu lugna alla som var bekymrade över att tränarens röst hördes på mina filmer att jag har fått godkänt av min tränare att låta hennes röst vara kvar..;)

Jag är ju partisk men jag tycker att hon är fin, min något mer smäckra och ädla namne. :love:

Ja tänk om man såg ut så på den foderstaten :P
Den största förändringen under hösten, att hon nu går av sig själv,
syns inte heller. Särskilt inte när jag fladdrar med skänkeln.
men det gör det mycket roligare att rida!

Är det mycket roligare att rida när man fladdrar med skänkeln? Måste jag prova isf!

;) :angel:

Men vilken söt häst du har?:) Jag tycker det ser rätt trevligt ut o du rider bra men behöver jobba lite med att lyfta din hand framåt och ha skänkeln lite mer stilla. Hästen behöver ju precis som du säger själv, lösgöras mer, men du verkar ju ha god hjälp av en bra tränare så det löser sig säkert!

Klart man ska våga lägga ut film!!:) Jag tycker det är en jätte trevlig modell på din häst!:love: Kommer nog att bli riktigt fin om hon släpper igenom ryggen! Känner igen det där med låst rygg! ;) Min pålle har jag oxå haft svårt att få loss i ryggen, det har dock släppt nu när han är fräsch. Jag antar att hon är uppkollad hos vet?

Dom övningar som fungerat på min pålle är att rida miljarder med övergångar samt mkt som jag kallar "myrstegstrav" alltså så långsam trav som det bara går utan att dom bryter av och varva med friskare tempo. Men så fort jag känner att han tappar balansen eller blir spänd så går jag ner till min "myrstegstrav" igen. Variera vägar och stanna aldrig på samma volt längre än några få varv. Nu säger inte jag att detta fungerar på alla hästar, det är ju som bekant många vägar som bär till Rom..;) Bara lite ideer och förslag, du får skälvklart bortse från dom om du inte gillar dom.:idea:

Tack hon är en sötis :love:

Ja mina fladdriga skänklar har jag svårt att få ordning på :( Jag har ridit två gånger nu för min tränares tränare och hon har försökt förklara för mig hur jag ska göra för att jag inte ska dra upp skänklarna och bli ostadig men jag får inte till det riktigt.
Händerna jobbar jag på. Vet vart de ska vara men de vill så gärna åka ner..

Tack vad kul att höra :) Jag har tvivlat en del på om det är värt att fortsätta med henne nu i höst för det har bara känts som att hon har passat så dåligt till dressyr. Men nu börjar det gå lite framåt igen och jag har fått höra att det bara är att kämpa på så det känns väldigt skönt. Vill ju ha kvar min pälskling även fast jag bytt inriktning!

Jag har kollat upp henne hos veterinären. Som skickade oss vidare till equiterapeuten. Så hon blir behandlad av ET så fort jag tycker att något blir sämre.

Tror definitivt myrstegstrav kan vara bra för henne. Vi brukar göra lite sånt, hon tycker det är jättejobbigt. Ska tänka på att lägga in det mer :)

Hon är lite lik min tjej, låser halsen i ett statiskt läge och lossnar inte i länden?
Min är genomkollad av alla möjliga men har inga fel förutom att hon blir lite stum i musklerna.

Jag har tagit mycket hjälp av en duktig tjej som tömkört henne för att få henne att "dallra loss" i ryggen. När länden rör sig släpper halsen.
Övergångar och övergångar är också mitt tips ihop med lösgörande övningar.

Men det är svårt, vi har som du sett inte kommit så långt på vägen men det är för oss milsvid skillnad ändå.

Ja precis så gör hon. Bara att min passar på att leka gunghäst också! Rätar jag ut eller driver på så slutar hon men då får jag ju inte igenom ställningen.
Tidigare så stretade hon mycket mot handen också, nu börjar det bli mycket bättre. Öppna gick inte alls att rida i början av hösten, bara jag tänkte tanken så började hon streta och tyckte att det var hemskt och jobbigt. Nu går det rätt okej (lite svajigt bara). Så det går framåt i alla fall även fast det tar tid.

Jag har en tjej som kör och/eller tömkör två gånger i veckan. Körningen är jobbig för henne. Det kräver mycket av bakdelen och det märks att hon är svag där. Men det gör nog mycket nytta :)

Nu ska jag gå ner och rida och ta med mig av de tips jag har fått här :)

Håller verkligen med dressyrteamet:). Den killen passade dig jättebra! Även om han har lite kroppen emot sig så ser den genomarbetad ut och den blev en av mina favvospanjorer måste jag säga:).

Å min favvo med!:love: Har aldrig sett en så genomriden spanjor här på buke iaf, fast jag inbillar mig att kryddans häst/ar går så här!:D

Hoppla! Det där var inte illa! :love: En jättefin häst som du rider jättebra! :bow:

Novali, what?? Min är naturligtvis ännu bättre!! :cool: :devil: Ha ha, nej för dagen strular det en del tyvärr eftersom han åkte på en skada som gör att det blir lite jojo av det hela just nu. Jag vet ärligt talat inte om det kommer att gå att få tillbaka honom fullt igen, men vi kämpar på. Min häst är en Lusitano, hade ett flertal PRE innan :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 140
Senast: Wingates
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 989
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 190
Senast: Ridinglady
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 419
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Border collie?
  • Täcke...