Ny filmtråd på våra hästar....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

KL

Smyger mig in från hoppgnägg och tänkte be om lite tips. Ny häst (igångsatt i november) och ringrostig ryttare. Kom gärna med konstruktiv kritik. (Kom ihåg, jag är hoppryttare så ni kan väl försöka vara lite snälla :D)
http://youtu.be/qI7nIYFe1s8

Håller verkligen med dressyrteamet:). Den killen passade dig jättebra! Även om han har lite kroppen emot sig så ser den genomarbetad ut och den blev en av mina favvospanjorer måste jag säga:).

Jättekul att höra! Tack! Till och med jag som i vanliga fall är rätt fördomsfull mot de spanska tinar upp när jag sitter i sadeln på denna.. :)

dressyrteamet: Tack så mycket!

Å min favvo med!:love: Har aldrig sett en så genomriden spanjor här på buke iaf, fast jag inbillar mig att kryddans häst/ar går så här!:D

Jätteroligt att ni gillar honom! Tycker att man ser många spanska hästar här på buke som antingen pysslar med akademisk dressyr eller mest är hobbyhästar och därför sänks standarden lite med våra tävlingsdressyriga mått. Denna används dock till vanlig tävling, jätteroligt! :)

Kryddan: Tusen tack!

KL

Smyger mig in från hoppgnägg och tänkte be om lite tips. Ny häst (igångsatt i november) och ringrostig ryttare. Kom gärna med konstruktiv kritik. (Kom ihåg, jag är hoppryttare så ni kan väl försöka vara lite snälla :D)

Inte helt lätt att se men rent spontant skulle jag önska att du vred om handen ngt och in med armbågarna. Det är lite cykelstyre över hur du håller handen på filmen. Jag har själv lite svårt med händer som lever sitt egna liv.:)

kl
Smyger in från hoppsidan, men har lite svaga planer på att ta ut min 07a på dressyrbanan mest lite för skojs skull ..
Och bidrar därför med en filmsnutt från idag när vi trimmade i ridhuset, dock bara lite galopp och när vi travade av.. Han är fortfarande ganska ojämn i stödet i ffa traven, men det blir bättre o bättre..:)

Vad tror ni inbitna dressyrryttare, skulle det vara värt o lägga lite tid på att ta sig ut på dressyrbanorna med denna?!

http://www.youtube.com/watch?v=IclI0qFC8T4&feature=youtu.be

Trevlig häst! :)

*kl*

Varit lite si och så med ridningen senaste månaden för min del, jobb och körkortsplugg äter upp tiden och orken för mig. Men lite vila emellanåt har gjort Ådi gott.
Vårat ledord för vintes träning är styrka. ;)
Filmade lite hemma för att se hur sjutton vi ser ut för tillfället då speglarna i ridhuset är värdelösa och det har inte blivit ngn dressyrtäning närmsta månaden iaf. (Hoppträningarna är vi dock flitiga med :o)

http://www.youtube.com/watch?v=urzUC3fJKr0&feature=youtu.be

kl*

Satt och kollade igenom gamla filmer och bilder och hittade denna filmen på min unghäst ifrån september och jag har bara haft honom ett par månader där och detta är vår andra träning ihop tror jag. Han är född -07 och inte riden speciellt mycket pga sin storlek. Jag sitter som en påse skit men hästen är snäll och söt i alla fall:D

http://www.youtube.com/watch?v=WbPsrk5_1sQ

Ah jag tycker du har så himla fin ridkänsla! Tvåorna var dessutom helt klockrena!

kl
Smyger in från hoppsidan, men har lite svaga planer på att ta ut min 07a på dressyrbanan mest lite för skojs skull ..
Och bidrar därför med en filmsnutt från idag när vi trimmade i ridhuset, dock bara lite galopp och när vi travade av.. Han är fortfarande ganska ojämn i stödet i ffa traven, men det blir bättre o bättre..:)

Vad tror ni inbitna dressyrryttare, skulle det vara värt o lägga lite tid på att ta sig ut på dressyrbanorna med denna?!

hohoho absolut!! , en av de finaste jag sett på detta forumet :)

Men passa bytena för på typiskt hoppmanér så byter den sent bak vilket är ett helvete att rätta till sen vilket gör att hästen blir istort sett värdelös att tävla dressyr på om du vill rida högre än LA-klasser

Ni ser fina ut tycker jag, lite stark i piruetterna.. jättefina byten men vad sjutton är det för hemsk hjälm, ser ut som en sådandär gammal jofahjälm :D

Ascoola lindor:cool:

+Fiorano: Tack! :) Stark är han inte, tyvärr så bjuder han inte riktigt framåt.
Det är ju en Uvexhjälm, helt underbart skön! :D

hohoho absolut!! , en av de finaste jag sett på detta forumet :)

Men passa bytena för på typiskt hoppmanér så byter den sent bak vilket är ett helvete att rätta till sen vilket gör att hästen blir istort sett värdelös att tävla dressyr på om du vill rida högre än LA-klasser

Oj tycker du, tack! :)

Har inga jätteplaner på att rida mer än LA-klasser men helt klart värt o tänka på! :)

Tack! (antar att svaret gällde min film?)

Galoppen är jättehärlig och visst är den fräck med sina 10 växlar,
dock är det väldigt jobbigt att samla den tycker fröken så hon blir
gärna flack och fyrtaktig. Så vi jobbar mycket med fattningar och korta
bitar nu för att få kvalité. Och fräs ute däremellan såklart ;)

kl

Senaste på min .
Har precis kommit tillbaka efter en skada och just nu har vi fastnat lite i dressyren, men vi kämpar på :)

Han går mycket bakom... handen får verkligen aldrig verka bakåt! När han, som i galoppen vid 4:07, stretar, då får du inte ta i munnen och tvinga ner honom (därför han knäckt av) du måste alltid lösa problemen framåt! Han är inte ärligt eftergiven för skänkeln och det löser du inte i handen. Se till att ta igenom böjningen för skänkeln, det räcker med att leda med handen för att visa vägen för nosen. Släpp fram nosen på honom, så han får gå i sin form, och jobba honom bakifrån, hitta drivet i steget och lösgör honom för skänkeln.

KL

Samma svar som till Giinne.. Du som är hoppryttare - tänk hoppning - fast hinderna finns bara i ditt huvud! Hitta 3 punkter på volten, rid fram till varje punkt som om du skulle hoppa en liten oxer där, hur du rider fram och över hindrerna, ja det vet du nog bättre än jag ;)

Säger som Fenestra, du cyklar :p Använd spöet för att träna din handställning! Mycket effektivt :)

kl

Hästen är jättefin! Absolut värd att lägga tid på. Glöm bara inte att hala in den där yttersidan ;) (det blir obalanserat annars och så mycket svårare att få ett bra stöd, men det vet du säkert redan)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 156
Senast: Wingates
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 018
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 190
Senast: Ridinglady
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 419
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama