Ny filmtråd på våra hästar....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Men du om jag nu får lov att fråga-varför varierar du inte mer? Han ser lite oengagerad ut så jag hade gärna sett att du nån gång bad honom trampa på och svara framåt-om så bara tre-fyra galoppsprång och sen ta tillbaka. Det ser lite statiskt ut:o. Men han har redan blivit myyyycket finare i kroppen!

Tänkte jaga ett barn att filma mig nån dag i veckan:D.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Grå? Du får nog kalla din häst lilla Vit istället! Man brukar inte märka själv när dom går över gränsen, jag vet!
Jag har inte sett er förrut men nog tycker jag att det såg både balanserat, kontrollerat och trevligt ut!
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Jag är kär i din häst:love:
Men du som brukar mobba mig för mina flätor, hur ser Grå ut i manen OM man får fråga:eek::D
Jag gillar ditt ridsätt. Inget stök, inget trams, du bara rider.
Sen är han väl inte helt igång än va?
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Men människa! VAD har du gjort med manen? Dreadlocks?! :eek: Han börjar likna sitt gamla jag, även om han är lite väl orange i filmen :D
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Novali: Han ser trevlig ut, men håller nog med ovanstående om att han börjar bli mer vit än grå ;)

Sushmeister: Tror nog tanken med manen är att den ska lägga sig lite snyggt och fint på en sida, iallafall brukar det vara min tanke när min ponny har den frisyren :idea:

*KL*

Här kommer en liten film på mig och Blomman. Kommentarer är välkomna, vet dock om att: stiglädrena är lite korta, jag fiskar med innerhanden, jag behöver titta upp, det går en aning fort, jag behöver försöka få ihop mina skulderblad och räta upp mig en aning.

Ok, här kommer det

http://www.youtube.com/watch?v=3hWQQBieoPo
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Tack! Lite tråkigt bara att bakbenen är så mycket bättre än frambenen...

aprilia; Hon är som en liten drag racer. :rofl: Massören klagade på att hon använder sina muskler för explosivt. :p

SnigelEffekt; Tackar.
Idag var vi inte det minsta sams dock. Hela ponnyn stog och hoppade på stället innan vi ens hunnit ut ur stallet.
Blev stämplad på foten när jag skulle borsta. :devil: Sedan så drog hon som in i bomben i ridhuset. :devil:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Hade jag varit du så hade jag brassat på rejält i galoppen. :d Så att han orkar hålla ihop kroppen.
Den blir lite i två delar. Korta tygeln, så får du nog fason på både hand och skulderblad. :)

Fort tycker jag inte att det går. Men å andra sidan blir man nog lite fartblind om man har en räserponny som jag. :o
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Men alltså vad gör hon?? Blir hon verkligen rädd eller spökar hon mycket så??
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Första och enda gången (hittills) hon gjort så, tror att hon blev överaskad av att syrran stod där helt plötsligt ;) Hon var jättelugn och avspänd både innan och efter.
Däremot så kan hon vara tramsig och tittig på nya saker, alla "första gånger" av något är jätteläskigt. Första gången vi rider en ny väg, första gången i ridhus.. osv är hon riktigt töntig. Därefter är det okey. Men det är en känslig madam.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Fiorano: Nej, det är inte lite statiskt, det är MYCKET statiskt...:mad: givetvis borde jag ha varierat mer just där...sen orkar han inte så jättemycket, när jag rider på framåt blir han stark o skjuter ifrån, men naturligtvis ska han engageras mycket mer. Det är det som är bra med film ibland!:D Men tack iaf, jag tycker också han artar sig i kroppen men det går långsamt eftersom vädret är som det är o ridningen inte blir vad den borde.

aida: fantastiskt bra tips på filmen!:bow::D

Tack ni andra.

Agony: Du har verkligen missat senaste nytt! Såna här flätor är ju senaste innemodet i Norrland! Iaf kom min häst hem därifrån med man som stod åt alla håll o kanter så det MÅSTE ju vara såna här flätor som är Modernt där!:devil:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Din film är i ett väldigt konstigt format, hög och smal (se klockan i bakgrunden och hur oval den är :D).
Det är gansk amånga som verkar få sådana filmer från YT numera?
Ingen aning vad det beror på men det ger ju en illusion av en väldigt kort och hög häst med korta statiska steg (beroende på häst såklart, en del hästar smickras ju av att "dras ihop" och blir mer moderna och högställda men gångarterna brukar bli just mer statiska).
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Det är typiskt mig, jag missar alltid vad som är modernt.:o
Nu tex är väl neonfärger väldigt inne va?:angel:
Funderar på att köpa ett chockrosa träns!:D
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

*KL*
dagens lilla pass, efter omständigheterna är jag nöjd, extrem blåst ute så det lät som f*n i ridhuset = spänd pålle. Sen ja, överskottsenergi tar man gärna ut i bocksprång - som kompisen inte fick med på film ;)
(Mobilen hade jättedåligt batteri, så detta är allt det blev)

http://www.youtube.com/watch?v=Xq1mGyqjpWQ
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Instämmer med de andra. Hästen ser väldigt lydig ut och du sitter väldigt stilla och fint, men jag skulle vilja ha större galopp och mera action.
Har märkt att såna där flätor verkar börja bli poppis runt Stockholm också. Helst ska mannen vara lite för lång också. Inte supersnyggt enligt mig. :D

Nu har jag filmat lite mera på min lilla bebis fröken. Hon har varit så duktig på sista tiden och senaste veckan har det blivit lite galopp också utan någon panik. :) Precis som förra gången så vill jag inte ha kommentarer på ryttaren, då det inte är jag som rider.

http://www.youtube.com/watch?v=J4WrdW1Zing
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Vilken jättefin flicka du har! :love: Hon kommer nog bli en riktig pärla när hon e klar, eller rättare sagt en större pärla än hon redan är :d
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 038
Senast: Ridinglady
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 373
Senast: Fazeem
·
Hästmänniskan Hej! I början av det här året fick jag ta bort min gamla ponny som jag haft i 13 år, sedan jag var 14. Redan efter en vecka var jag...
Svar
10
· Visningar
1 625
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 827

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • E-coli hund
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp