Ny filmtråd på våra hästar....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Fast eftersom de inte kan rida sina hästar på tygeln så är det väl enbart hoppfilmerna som ser presentabla ut o de vill ju gärna ge oss andra intryck av att de kan rida..:angel::devil:

Jag kan försöka få någon att filma mig och Semlan. Då kommer alla våga lägga ut filmer, för jag tvivlar på att det kan se så mycket värre ut än
det vi åstadkommer just nu. :d Jag har fått kasta både piska och sporrar långt in i skåpet och rider med mjuka gummistövlar i min kameldrivarsadel. :d
Vilt går det till annars. Fick höra att ponny behöver magplatta, så att hon inte sparkar sig själv i magen när hon galopperar.
 
Senast ändrad:
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Men vi som är hybrider då..? :(
Eller ja, att kalla mig dressyrnisse var kanske att ta i, jag vet inte om jag är värdig ännu (trots bling och knoppar), men jag vill gärna! :love:


Det finns vissa kriterier:
a033.gif

Varsegod o checka av:
childericsadel
Rundsytt OS-träns/kandar med OS-bling
pikeur (alla kläder från topp till tå!)
ridstövlar ska vara helst vara Königs värstingmodell med hög dressyrbåge!
Schabrak..dyraste du kan hitta..gärna eskadron eller mias plus lindor av samma märke.
En dyr gelpad
Mörkblå ylletäcken med guldkant plus diverse andra dyra supertjocka täcken.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Hur många punkter måste prickas av? :eek:

Jag har en dyr gelpad, thats it :devil:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Det undrar jag med.
Jag har en Pikerukavaj, som sitter som ett korvskinn eftersom jag köpte den innan jag fick barn
Ett par Cavallo Grand Prix tror jag dom heter.(köpta för ett halvår sen typ, borde man då minnas vad dom heter??)
That´s it.
Inte ens nåt bling:eek: (som Nova varit TYDLIG med att påpeka!!)

Vad ska jag pyssla med? RykttävlingsOS?
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Attans, jag är nog för fattig :(

childericsadel - Kieffer (Än så länge... ;))
Rundsytt OS-träns/kandar med OS-bling - Treadstone, Swarovskipannband
pikeur (alla kläder från topp till tå!) - Endast kavajen
ridstövlar ska vara helst vara Königs värstingmodell med hög dressyrbåge! Samma som i hoppningen, dvs en modell man kan röra sig i utan att få blåmärken :angel:
Schabrak..dyraste du kan hitta..gärna eskadron eller mias plus lindor av samma märke. - Yay, en check!
En dyr gelpad - Check, fast den används inte
Mörkblå ylletäcken med guldkant plus diverse andra dyra supertjocka täcken. - Attans, silverkant på båda

Jag får väl fortsätta leva mitt liv som en meningslös wannabe tills jag vunnit på lotto helt enkelt :cry:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

*kl*
Är bara "hobbyryttartant" som ev. ska våga tävlingsdebutera i år på min kära bebis, 06:a som jag haft sedan hon var föl.
Tittat igenom massa fina filmer och lägger in några på oss.
Å, visst mitt lilla gulkdprojekt också:D..(mr fjord ). Vi har gjort bättre program..blev FAKTISKT klubbmästare, att det bara var fyra ekipage däribland min dotter åsså jag å Loppan tänker jag inte tala om.

http://www.youtube.com/watch?v=ZsjMWrCJNqk

http://www.youtube.com/watch?v=Ef_hE_7mH1A

http://www.youtube.com/watch?v=3MLM0OYUGgQ
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Lånar knappen. Jag tycker iallafall att det borde bli bättring på forumreglerna igen. För det står trots allt dressyrgnägg och inte hoppgnägg. Eller så kan man väl i så fall plocka bort dom olika kategorierna och sammanföra dom till en kategori som det var förr i tiden då det enbart hette gnägg istllet för dom olika kategorierna, eftersom vissa användare tydligen har satt det i system att visa fel gren i fel forum. Detta är ju bara helt vanliga forumregler igentligen. Borde inte vara så svårt att förstå. Moderator kanske kan svara på vad man får posta i forumen eller inte och hur ordningen bör se ut. Jag anser iallafall att vill jag titta på hoppvideos så går jag till hoppgnägg och inte dressyrgnägg. Även om jag inte skriver mycket inlägg själv så tittar jag ju gärna på trådarna men nu när det flertalet gånger bara visas en hel del hoppfilmer på detta forum så börjar jag tröttna. Men det är min åsikt det. Och alla får ju ha en åsikt, eller hur.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Tycker absolut att du skall försöka våga dig ut. :) Lilla gula köttbullen är bara för söt med sina röda lindor :love:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Har moderator inte sagt till om den 'moderna dressyren' än så verkar det som att det är ok, eller hur? ;)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Tråden heter "filmtråd på våra hästar" och det är ju fullt möjligt att även hoppa med en dressyrhäst. Alltså om senaste filmen på dressyrhästen är en hoppfilm så lägger folk in den.

Sen finns det visserligen några hopplösa, obildbara fälttävlansryttare som envisas med att hänga här som lägger in hoppfilmer.
n018.gif
Förmodligen eftersom de när en hemlig dröm om att bli äkta dressyrryttare men inte är kapabla att bända ner näsan på hästarna till en mer lämplig dressyrform. Förfärligt rent ut sagt.
c038.gif
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Eller så har moderatorerna inte lagt märke till det. Jag vet att dom höll hårt på reglerna tidigare. Ni tycker säkert att jag är en besserw. Just nu men då får jag vara det. Tycker att trådarna spårar ur när man inte följer vett och etikett. Att posta sina inlägg på rätt ställe och bemöta folk på ett vänligt sätt ska väl bidra till ett trevligare forum :)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Agony:
Det är väl klart att sådan klipp ska vara med oxå! Det är roligt att se hela vägen tycker jag i alla fall!

Jag tycker det var en söt hästvalp

Tack! :bow:

Matte tycker också att hon är sööööt! :love:
Men det är få andra som brukar förstå just den kommentaren, hon är stor som ett hus (jag är 177 lång men det syns inte så väl på hennes rygg) och inte särskilt feminin heller och till det valpig och lite bufflig (närgången) men jag har aldrig haft en så kramig och gullig häst! :D
Ibland tror jaga tt hon önskar att hon var en 115 cm hög supergullig welsh mountain istället, det var nog det hon egentligen var tänkt för innan hon hamnade i den där stora dressyrkroppen. :idea:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Vilken härlig häst. Ser ut att ha väldigt bra inställning och vara shysst att jobba med!

Jag hade dock satt lite mer eld i baken och gjort 50000 övergångar så hästen blev en meter kortare :angel:. Det är absolut inte dåligt på något vis, ni har jättefina förutsättningar. Men just att aktivera hästarna tycker jag är viktigt att inte vänta med, för då har man så mycket igen sen!

Tack snälla! :bow:
Hon är super! Den absolut trevligaste häst jag har haft!

Det här med träningsupplägg är klurigt, jag ser också en massa saker jag skulle vilja göra (lite mer tryck, lite kortare, lite bättre igenom i insidan osv osv :p). Problemet är bara att ha en plan och att hålla sig till den...
Vi (eller snarare jag, hästen har ju fått göra det jag vill ;)) har jobbat ganska tydligt med utbildningsskalan som grund och de tre första bitarna är ju hyffsat på plats (med vissa "problemområden" kvar).
Dvs:
Takt
Lösgjordhet
Kontakt

Grunden i vårt arbete är genomsläppligheten i ryggen, dvs lösgjordhet, och en lång hals... Hon har fina bakben som FÖR DET MESTA inte blir "slappa" (gissa om jag kommer få ångra det uttalandet imorgon?? :D Man ska aldrig påstå något om en häst) men för att komma till sin rätt behöver hon vara lösgjord, dvs över ryggen. Annars är det en häst i många bitar...
Jag har ganska ofta velat pilla lite i att göra henen kvickare och mer samlad men jag tror ändå att det har varit rätt väg att gå via lösgjordhet först.

Vi jobbar såklart en hel del övergångar också, och tempoväxlingar och halvhalter. Men fortfarande ligger en hel del av jobbet på steget "Lösgjordhet", framförallt arbetar vi med ställningen i nacken till vänster som inte riktigt är på plats (vilket nog beror mest på mattes inte helt samarbetsvilliga högra ytterhand).

Så ja, jag håller med dig! :D
Men jag kommer nog ändå fortsätta jobba så här långsamt och tydligt med grunderna ännu lite till.. Jag tror inte att hon kommer bli jättesvår att kvicka upp och samla när grunden sitter, även om hon är stor och lång och lite bullrig har hon både motor och energi och jag tror bara att det är att släppa iväg allting när grunderna (balans och lösgjordhet) är på plats... Hoppas jag har rätt nu! :angel:

Jag tror också dte vore skillnad om det var du som hade henne och inte jag, jag är lite sämre (:angel:) på att rida så kanske det är därför allting tar lite längre tid och jag kör med "better safe than sorry"!

(Hon är ju också på en basnivå, vi kommer tävla LB i år (liksom ifjol) med tanken att under året få ordning på LA-delarna så att vi kan debutera LA i oktober... Visst är hon 6 år gammal men pga sin storlek var vi efter redan ifjol och så fick hon problem med en hov varpå 4 månader bara försvann i vila och så nu 3 månader igångsättning).
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Ha, ha, ha.Hoppsan..hittade inte min egen tråd..Mu..nu är det illa.
Jobbart i äldreomsorgen så vi skyller på arbetsskada.
Proggresiva glasögon snart? :D
Typiskt mig:angel:..
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Hon är så himla fin:love:!
Å Rubinrot..den hade jag velat lägga på min om jag betäcker nån gång men han är ju inte kvar å då blir det liksom lite dyrare..
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

För det första ska du ha en eloge för ett tydligt träningsupplägg. Det är ju *harkel* väldigt många som missar att ha en långsiktig och genomtänkt plan. Inte ett dugg konstigt att det ser så trevligt ut som det gör.

Vi lägger lite olika i begreppen dock, i min värld är just kvickheten, övergångar och en aktiverad häst sådant som ingår i takt (balans) och lösgjordhet (över ryggen, genom övergångar). Samling kommer långt, långt senare och det är inte det jag menar att ni behöver jobba med heller.

Jag vet inte om du sett filmer på hästen jag tränade för ett år sedan. Han var lång som sju svåra år när jag började rida honom, men efter ca 6 månader effektiv träning var han 2 m kortare. Han tränades då som en 4-åring ungefär.

Men åter igen, jag tycker det är super att du ha ett sådant tydligt upplågg. Så håll dig till det för linjen och tryggheten i systemet är viktigt! Lycka till. Ser fram emot att se nya filmer framöver!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 038
Senast: Ridinglady
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 369
Senast: Fazeem
·
Hästmänniskan Hej! I början av det här året fick jag ta bort min gamla ponny som jag haft i 13 år, sedan jag var 14. Redan efter en vecka var jag...
Svar
10
· Visningar
1 625
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 827

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp