Ny filmtråd på våra hästar....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

*kl*

Här är senaste filmen på mig och min lilla kille :)
Efter några minuter kommer mitt "sidoprojekt", har inte ridit honom så mycket men arbetet just nu är att skaffa honom en trut så man slipper bära runt honom... ;) Med mina 45 kg kommer man inte långt om man måste bära runt pållen.... :D Men detta är 3e gången jag sitter på honom och det känns redan mycket bättre! :)
http://www.youtube.com/watch?v=L7invMhrDrc

Kramar!
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

*kl*
Vill först klargöra att jag inte läser varenda inlägg som skrivs här inne, det räcker inte min fritid till för....

Detta är en dressyrfilmstråd! Vill man lägga in hoppfilmer så gör man det på hoppforumet. ¨

Vill man ordbajsa om annat så föreslår jag att man använder snacktråden eller skapar en ny tråd om ämnet behöver vara för sig själv.

/moderatorn
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Okej Myggan, först beröm!:D MYCKET bättre sits, med bättre, om än inte bra, armbågar...mycket mer stilla skänkel men kan bli ännu bättre. Inget nickande med huvudet och ser väldigt prydligt ut. Snygg sits i mellantrav!:bow:

Sen kan jag tycka att Ove fortfarande är för kort fram o för lång bakom sadeln. Han ser inte riktigt loss ut o kommer inte riktigt genom kroppen. Kan du inte prova att släppa ned formen lite när du rider själv men i gengäld rida med tagen bakdel, i ngt lugnare tempo i trav o KRÄVA att han böjer sina raka bakben!!!:D Verkligen begära att han ska jobba i några minuter o sen släppa fram, sen tillbaka igen osv osv. Du behöver få igång motorn bak lite till så han släpper igenom det sista.

Den andra pållen blir bra när han blir klar! Men även där, skit i huvudet lite mer o kräv mer bakifrån istället. Jag får en känsla av att han hänger i handen o du försöker böja loss munnen men egentligen är det ju i bak han hänger...

Bara några tankar från mig...:D
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Visst, tråden ligger på dressyrgnägg, men mig stör det inte att folk visar filmer på sina hoppande dressyrhästar. Det är ju charmen i det hela. Höjdrädda dressyrnördar som försöker ta sig över över jäääättehöga hinder som säkert är hela 30-90cm :angel: Och sedan ser jag det som ett försök att inte ta oss själva på för stort allvar, men tanke på hur allvarliga dressyrryttare aaaalltid är :angel:

Vintertid brukar det vara en knippe förvirrade FT-ryttare som hänger här, men de brukar försvinna så fort de släpps på grönbete dvs ut i terrängen. Dom har det inte så lätt så här års, dom stackarna
g045.gif
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

*kl*
¨

Vill man ordbajsa om annat så föreslår jag att man använder snacktråden eller skapar en ny tråd om ämnet behöver vara för sig själv.

/moderatorn

Jag tycker ditt val av ord här är ganska kränkande för alla som skrivit i denna tråden. Tror inte det är någon som "ordbajsar" i sitt eget tycke iaf. Om vi som användare ska skärpa oss så gäller det nog för dig med.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Litet monster var riktigt lugn när vi sprang runt i ridhuset idag. :bump:

Bara några ryck. Bjuder lite på oss och vår högst avancerade ridkonst. :angel:

http://www.youtube.com/watch?v=YX2LOV3pxAk

(Litet monster har galopperat i snart två veckor. :eek: Från och med i tisdags så fick vi börja galoppera hela varv i ridhuset.)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Vilket väldigt söt liten ponny du har! När jag först tittade trodde jag att du hade tänkt hoppa de förskräckliga hindren på den lilla ponnyn!! Ja jag är ju dressyrryttare som du förstår, hi hi!
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Fasen så fin hon är. (Jag vet jag kommer aldrig med något nytt men hon är ju så bedårande.) Tycker jag känner igen ridhuset men kan inte placera det.. Ge mig en ledtråd!
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Tack Novali, kul att det blir bättre.

Ove jobbar jag precis så, jag försöker verkligen men det är svårt! :D Har även tagit mig i kragen och galopperat mycket nu ett tag, man försöker ju gärna undvika det som är svårt... ;) Men det blir så sakterliga bättre. Dock är min valack ett förklätt sto så man får kräva lite eftersom... annars gör vi alla avancerade skolor ovan mark. :o

Den andre är riden precis så med all tyngd i tyglarna, det syns inte så bra men där har jag kopplat bort hand och ger honom handen och försöker bara påverka bakdelen, han är nämligen riden totalt på dubbla spår och är näst intill omöjlig att flytta baken på. Första gången jag red honom tvärnitade han såfort man tog bort handen men nu börjar han fatta att det är rätt skönt. Igår hade polletten fallit ner ett snäpp till på honom.

Kram kram!
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

*KL*

I tisdags kände jag en strimma hopp! Min tant har vilat från ridskolan innan jul nån gång och var modig och tog det 3-delade bettet och åkte iväg. Herregud min häst börjar gå att rida och var bara lite nervös, hon har varit som en sjövild betongsugga med alla nerver utanpå tidigare träningar. På filmen testar vi lite öppnor och flytta lite för skänkeln, jag vågade helt enkelt inte kräva så mycket mer för ville hellre behålla den trevliga känslan träningen igenom, njuta en stund :o nu ska vi ta lite sikte på att få henne på yttertygeln istället och komma från bogarna, hon har fortfarande tendens att undvika att böja sig i bålen och lägga huvudet på sned men va fasiken, rom byggdes inte på en dag :angel: våran instruktör hade dessutom lagt ihop bommar och hinderstöd längst väggarna, ve och fasa!

Otroligt skönt var det åtminstone att komma till ridhuset, en halvrak parkering som vi nyttjar hemmavid känns lite trång och jävlig måste jag faktiskt erkänna :D

http://www.youtube.com/watch?v=zzg_S...&feature=feedu
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

*kl*

Klipp från uppvärmningen inför träningen idag. Ytterligare en dålig kamera, nu måste jag verkligen köpa en ny!

Mer dressyr än så här blir det inte för oss:
http://www.youtube.com/watch?v=TP_vv-6ye0U

Här är från själva träningen, känsliga personer som inte klarar av bommar ovan marken: Låt bli att klicka!
Deprimerande att se hur jag kommer efter i alla språng, men det blev bättre med mantag. Får köra med det i fortsättningen.
http://www.youtube.com/watch?v=DnLImCyOk_U
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

:love: Semla är ett av hennes smeknamn! (Hon kallas även Belsebub. :devil:)

Waco: I agree! :love: Hon är som en liten bulle och kör räserfart.

Traceys; Tack så mycket! Äsch du underskattar henne. Dessa hinder är inget för den här lilla ponnyn.
Förr i tiden hoppade vi 120 banor och enstaka hinder på 130. :)

Dialhard; Runsten Equestrian (Stall Runsten) heter anläggningen. :)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Jättekul att se film på er! Ni passar så himla bra ihop och vilka fina bakben hon har:)!
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

härligt att se er igen! stella är en sockersöt sak, och oj vilket drag hon har! me like :D jag blir alldeles till mig av aktionen av hennes rörelser :love:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Eftersom jag faktiskt föredrar Modern Dressyr så borde jag inte lägga ut detta...o eftersom vi dessutom haft 10 ggr bättre dagar än den här så borde jag heller inte visa det men det bjuder jag på!:D

Lille Grå 20110201:

http://www.youtube.com/watch?v=o_gJnCM2lNw

Vår trav har försvunnit nånstans på vägen så den visar vi inte upp för tillfället...:cool:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 038
Senast: Ridinglady
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 369
Senast: Fazeem
·
Hästmänniskan Hej! I början av det här året fick jag ta bort min gamla ponny som jag haft i 13 år, sedan jag var 14. Redan efter en vecka var jag...
Svar
10
· Visningar
1 625
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 827

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp