Ny filmtråd på våra hästar....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Vill haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!:love::love: Bytes: Brun Svenska mot Vit Spanjor/Portugis????

Skämt åsido, äntligen en film på er....han är fullkomligt ljuvlig och ännu bättre blir det när du fått igång motorn i bak. Som det är nu så hamnar han bakom skänkel o bjuder inte framåt riktigt men med regelbunden tränarhjälp så löser du säkert det snabbt!:banana:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Nova, nu har jag återigen provat det dära moderna som du babblar om... Vi är skitkassa på det.:o VAAA sa min häst, UPPHÖJDA bommar, har du blivit knäpp, ska jag HOPPA över allihopa på en gång, vavavava... Fast tillslut lyckades vi få ihop både häst och ryttare och bara snudda lite i bommarna. Jag kan tro att både jag och häst höll tungan rätt i mun, så här:d typ!
Kan det vara för att jag inte har nåt blingbling som det blir dåligt:idea:

Men lilla du...om du hade haft ögonen öppna så hade du sett att du kunde fått ett riktigt tjusigt bling jättebilligt som jag sålde på den stora auktionssajten häromdagen...:angel: Vill du att jag anordnar en insamling till din stackars häst här på buke?:rofl::rofl: Så kan du inte skylla på det sen iaf...:devil:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Men lilla du...om du hade haft ögonen öppna så hade du sett att du kunde fått ett riktigt tjusigt bling jättebilligt som jag sålde på den stora auktionssajten häromdagen...:angel: :

Jasså..det är tacken!
e020.gif
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Jag lånar din knapp. Detta hoppas jag inte upprör, för det är inte meningen, men jag undrar varför det visas en hel del hoppvideos i en tråd som är inriktning dressyr? Det är lite tråkigt att se hoppvideos när det finns ett forum där man kan visa det istället under hoppning. Det verkar som några användare dessutom bara visar filmer när dom hoppar, i en tråd anpassad för dressyrfilmer, detta är något jag har reflexterat över. Varför inte lägga material under rätt forum/tråd istället.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

*kl*
Det går sakta men säkert framåt med min stora valp (6-åring)!

Litet videoklipp sedan sista träningen, med lite "smått och gott" i och kanske inte så utpräglat "försäljningsvideo" upplagd (hon är INTE TILL SALU för allt guld i Sverige!!).

Först är det lite skritt och trav med vinglig kamera mitt i ;) och en 10-metersvolt, sedan upptäcker pållen för första gången en islandsponny (sorry alla islandsryttare), eller kanske snarare ett skogstroll?? :eek: :crazy:

Varför tar man med ett sådant klipp då?
Dels för att jag bara hade fyra minuter film från hela passet (tyvärr, och söndagens träning blev inställd) och dels för att jag tycker hon är så himla söt och bussig att rida! :love:
Hon blir "aldrig" SPÄND och omöjlig utan när hon är spookey och tittig trampar hon snällt på och är mjuk och möjlig att inverka på ändå!
Mattes fiiiina häst! ;)

(jaja, jag vet att hon kanske inte är på tygel och den tänka skänkelvikningen blev det ju inget av men efter att ha haft en riktig spännis förut är det så skönt med en så lösgjord häst som trots att hon är känslig och pigg ändå är så cool att rida).

Jag undrar om det är pappa, Rubinrot, som lyser igenom i de där lägena?
Minns jag honom rätt från tävlingsbanorna blev han bara "häftigare" när han blev spänd och aldrig stel och pinnig?

Sedan kommer det lite galopp, som vi bara "bollar" med. Hon har en stor galopp och vi har ännu inte riktigt fått ihop den men det börjar vara på väg på allvar nu.
Sist kommer en snutt på förste hästskötare, mammas hund! :D

http://www.youtube.com/watch?v=5QlAyrchfAA
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Fast det står ju ingenstans att det måste vara dressyrfilmer :idea:
Det "räcker" väl med att man är dressyrnisse och ägnar sig åt vådligheter lite då och då. Att man lägger upp filmerna här och inte på hoppning är väl för att man vill skryta med sitt mod, få folk att sätta kaffet i halsen och orsaka skrämselhicka på sina medmänniskor ;)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Haha jo det är ju precis det jag alltid kännt och det är även det enda som vi jobbar med. Att han ska driva själv och bibehålla samma tempo hela tiden. Och kontroll över höger bogen. Sen skit samma hur det ser ut för när motorn kommer igång så är han ljuvlig !!!

Sen ska man ju orka vara på honom hela tiden när han backar av *puh* och jag var trött redan när lektionen började och det här är ifrån mitten någonstans. Fram emot slutet så var jag helt slut, haha.

Och nej inget byte mot någon tråkig brun här inte :D
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Ja tack, en insamling låter bra! Jag behöver även ett par cavalloridbrallor. Fixar du det på samma gång så vore det vääääldigt braa:D

Jag funderar om jag ska sno dotterns smycket och klistra fast på hästens pannband:idea:

Eller så berodde det på dressyrspöet och dressyrsadeln, klart häststackarn blir snurrig i skallen:o:D
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Jag håller fullkomligt med, jag är då verkligen ingen hoppryttare, det vore ett hån mot dom som faktiskt kan hoppa om jag la ut en film på det på hoppsidan:eek::p

Så mig stör det icke att det kommer upp en hoppfilm eller två här!
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Det är väl klart att sådan klipp ska vara med oxå! Det är roligt att se hela vägen tycker jag i alla fall!

Jag tycker det var en söt hästvalp:love:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Om en dressyrnisse som inte har som vana att hoppa, lägger in en video på det ibland är en sak. Men rena inriktade tränings och tävlingsvideos på hoppning, är en annan. Då tycker jag att man postar inläggen fel i forumen. Så var det ju på stallet.se tiden men sedan valde man ju att dela upp allt så det inte blir rörigt.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Det är ju synd om vi stör ditt ordningssinne men det har ju funkat rätt bra i denna tråden hittills så vi kanske kan fortsätta på den vägen..
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Du har en jättefin liten fux tycker jag!:love: Men nog kan du sätta lite mer tryck i henne så hon inte hänger så mycket på bogarna?
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Vilken härlig häst :love:. Ser ut att ha väldigt bra inställning och vara shysst att jobba med!

Jag hade dock satt lite mer eld i baken och gjort 50000 övergångar så hästen blev en meter kortare :angel:. Det är absolut inte dåligt på något vis, ni har jättefina förutsättningar. Men just att aktivera hästarna tycker jag är viktigt att inte vänta med, för då har man så mycket igen sen!
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Så det var ett FULT bling som jag skulle få köpa! Ja det va ju snällt. Men det klart, det skulle ju passa oss bönder från Norrland bra. TYDLIGEN:devil::D
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Åh du vet inte hur rätt du har i det uttalandet egentligen!! *elakhedwigsmiley*

Skojar bara, jag ska samla ihop till ett tjusigt bling ska du se...:angel:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Tur jag har en mamma som kommer från stockholm så jag är hälften fjolla hälften bonde!:D

Å det värmer en stackars fattig student, hur går det med cavallobrallorna? Bruna helskodda ska det vara! Pikeur går bra oxå:banana:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Jag lånar din knapp. Detta hoppas jag inte upprör, för det är inte meningen, men jag undrar varför det visas en hel del hoppvideos i en tråd som är inriktning dressyr? Det är lite tråkigt att se hoppvideos när det finns ett forum där man kan visa det istället under hoppning. Det verkar som några användare dessutom bara visar filmer när dom hoppar, i en tråd anpassad för dressyrfilmer, detta är något jag har reflexterat över. Varför inte lägga material under rätt forum/tråd istället.
Ja tack! Tycker alla hoppnissar omedelbums ska packa sig iväg till hoppforumet!
e030.gif



Fast eftersom de inte kan rida sina hästar på tygeln så är det väl enbart hoppfilmerna som ser presentabla ut o de vill ju gärna ge oss andra intryck av att de kan rida..:angel::devil:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Men vi som är hybrider då..? :(
Eller ja, att kalla mig dressyrnisse var kanske att ta i, jag vet inte om jag är värdig ännu (trots bling och knoppar), men jag vill gärna! :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 038
Senast: Ridinglady
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 369
Senast: Fazeem
·
Hästmänniskan Hej! I början av det här året fick jag ta bort min gamla ponny som jag haft i 13 år, sedan jag var 14. Redan efter en vecka var jag...
Svar
10
· Visningar
1 625
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 827

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • Avlivning älskade katt
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Vi med egen gård/stall

Omröstningar

Tillbaka
Upp