Ny filmtråd på våra hästar....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Tack! :love:Jag tyckte också det var väldigt inspererande, stackars Ådi får gå mycket mer intensivt och längre pass nu - det är ju så roligt att rida :D
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Vad jag kan komma ihåg så sa han inte något direkt, jag hade mycket utrymme för att fixa saker själv, men han kan ha sagt att jag bara skulle mjukna och börja om... Han verkade ha den inställningen - mjukt och enkelt men med bestämdhet.

Min snälla mamma är toppen :love: och hårt drillad :devil:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Fio only for you ;)

Här är filmen från dag ett
http://www.youtube.com/watch?v=aUl-jo4yTFs


Åå tack

a042.gif


I morgon hinner jag sitta och frossa i detta med en kopp kaffe i handen :)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Tack :love:

Denna tråden är ju rena egoboosten :angel: Och vad ännu roligare är att jag kom med i talanggruppen denna träning var uttagning till så jag kommer framöver att få träna mera för denna tränare :love: :banana:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

så kan de gå om man är duktig. Jag sneglade på din geografiska placering o vart lite sur. Du hade mkt väl fått utbilda mina framtida uppfödningar om du rider sådär varje dag!
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Tack :bow: Med den intressanta stam du har på dina hästar hade jag inte tackat nej :angel: :love:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Har suttit och myyyyst, vad fint det såg ut! Diggar tränaren också (Jaaaa, dats gudd!), är han tysk?
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Tack! Ja han är tysk, jobbar på ett av de statliga stuterierna i tyskland, har beridar- och mästarexamen och har fått en stor del av sin utbildning från Jo Hinneman :)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Klart han är snäll det är ju en Aerline!:love:

Men lilla du...en platt bäbis är ju inte så attraktivt...låt någon annan hänga nu!;)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Platta bebisar bör vara lättare att föda än när dom är så där runda över huvudet, så nästa gång jag ska föda barn ska jag lätt hänga lite på nån unghäst:idea:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Tack :love:

Denna tråden är ju rena egoboosten :angel: Och vad ännu roligare är att jag kom med i talanggruppen denna träning var uttagning till så jag kommer framöver att få träna mera för denna tränare :love: :banana:

Grattis Waco! =) Misstänkte att det var nåt sånt på G när jag hörde Fredriks röst i bakgrunden haha. Såg att Martin skulle vara i zon nord (10 min från mig) nästa gång, får nog åka in och inspireras lite av hans metoder =)
Trevlig ridning på en snygg häst! =) Tycker ni verkar passa superbra ihop.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Ääääsch, gick skitbra att hänga på sidan och ha magen framför sig :D Dock fick jag lämna säkerhetsvästen i sadelkammaren, den gick inte om :(
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Man bör även slippa känna sig som en hink i de nedre regionerna efteråt... För man kanske kan be barnmorskorna att rulla ihop barnet till en sån där lite affischrulle innan det ska ut:D
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Tack :love:

Denna tråden är ju rena egoboosten :angel: Och vad ännu roligare är att jag kom med i talanggruppen denna träning var uttagning till så jag kommer framöver att få träna mera för denna tränare :love: :banana:

Nu har jag äntligen hunnit kollat på båda filmerna, det är jättestor skillnad dag 2 och stor skillnad från det övriga jag har sett på er. Ni är jättefina, det ser verkligen bra ut nu :)

När du får till halsen lite lägre framför manken så att han släpper hela överlinjen kommer du få mkt mera swing, ni var nästan där i slutet på dag2 när du la ner honom ! Men det är svårt att få dom att släppa där men du är på god väg!
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Nu har jag äntligen hunnit kollat på båda filmerna, det är jättestor skillnad dag 2 och stor skillnad från det övriga jag har sett på er. Ni är jättefina, det ser verkligen bra ut nu :)

När du får till halsen lite lägre framför manken så att han släpper hela överlinjen kommer du få mkt mera swing, ni var nästan där i slutet på dag2 när du la ner honom ! Men det är svårt att få dom att släppa där men du är på god väg!

Tack :bow:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Nu har du ju helt blandat ihop det här.:crazy:
När man står så där i sadeln, det står konstiga saker i vägen i ridhuset som det dessutom ligger läskiga blå saker under:eek: man har en sån där liten sadel med korta kåpor, och man hela tiden är kräkfärdig, så kallas det hoppning!
För att få vara dressyr ska det för det första vara vita ridbyxor, frack och kandar. Glöm ej sporrarna. Sen ska du helst rida med lite sned häst som inte har baken med sig!! Om det ska kallas modernt så slänger du dit lite bling bling! Och GLÖM ICKE att såga ner hästen på tygeln:o

Men i övrigt såg det bra ut:) Fast läskigt:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 038
Senast: Ridinglady
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 369
Senast: Fazeem
·
Hästmänniskan Hej! I början av det här året fick jag ta bort min gamla ponny som jag haft i 13 år, sedan jag var 14. Redan efter en vecka var jag...
Svar
10
· Visningar
1 625
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 827

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avlivning älskade katt
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp