Ny filmtråd på våra hästar....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Jag älskar att se dig och din häst :love: Så fina och duktiga ni är!!
Tyvärr hörde jag inte jätte mycket av vad han sa, men bra övniningar! Kanske nått tom. jag kan prova :)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Tack :love: Väldigt enkelt koncept, egentligen det jag får göra för alla mina tränare - bara mer renodlat. Men ack så bra det kändes :D
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Tack! :love: Höjer man volymen på datorns högtalare hör man det mesta :angel: ;)
Första dagen fick jag bara sitta på volten för att lära mig behärska (hyffsat iaf) övergångar och den låga formen, filmen är från dag två, så jag tror jag uppfattat det rätt med att han vill att man inte ska göra något förrän man kan rida hästen låg i formen, göra määäääängder av övergångar (hann säkert med flera hundra på 30 min) så att hästen är lösgjord och i balans åt det hållet innan man börjar lösgöra sidorna i skolor. :)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Vad fina ni är! Jag blir riktigt inspirerad. Nu får de två hästarna som ska motioneras i kväll akta sig.. :)

och som Fiorano skrev, vilka skänklar! Jag skulle döda för att ha sånna i nuläget...
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Jo det har jag, har dock valt att inte bearbeta allt det materialet än då det är ganska så identiskt med jobbet jag gör i början och i slutet av denna filmen, bara lite galopp-skritt-galopp övergångar också där vi tränar samling (det reds också på volt och jag skulle rida mer mot piruettgalopp, dock viktigt att hästen var rak och att jag inte tappade energi), samt att man hör inte ett ord av det han säger då mamma stod dåligt placerad för det.

Amanda_F: Tack :love: Min stackars Ådi får passa sig nästan dagligen nu :angel:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Jo det har jag, har dock valt att inte bearbeta allt det materialet än då det är ganska så identiskt med jobbet jag gör i början och i slutet av denna filmen, bara lite galopp-skritt-galopp övergångar också där vi tränar samling (det reds också på volt och jag skulle rida mer mot piruettgalopp, dock viktigt att hästen var rak och att jag inte tappade energi), samt att man hör inte ett ord av det han säger då mamma stod dåligt placerad för det.

Amanda_F: Tack :love: Min stackars Ådi får passa sig nästan dagligen nu :angel:

Bearbeta på då :devil: För oss grundnördar är det nämligen mer intressant att se övergångar i låg form :D
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Tack :love: Väldigt enkelt koncept, egentligen det jag får göra för alla mina tränare - bara mer renodlat. Men ack så bra det kändes :D

Ni är jättefina och du verkar ha gjort ett fint jobb! Jag tror jag skulle vilja prova den tränaren för när jag får göra de övningarna för MIN tränare känns det inte alls som om det ser ut sådär:confused:
bl9.gif
Måste bero på tränaren:angel:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Men Novali nu har du tappat glasögonen ;)

Fio: Dock ser det mycket sämre ut första dagen, jag lyckades bättre med det dag två :angel: Men om jag har tid och lust så kanske jag hinner med det framöver.

Flashlight: Tack! :love: Klart det beror på tränaren ;) han sa bara åt mig att lossa genom att krama lite på båda tyglarna om vartannat och sedan lätta. Så eneklt var det nästan också :o
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Skyller på att jag hör dåligt då :angel: Jag har lita svårt att förstå/höra vad han säger, men jag fattar det mesta av att titta på dig också :) Nu ska jag till stallet och träna, går det bra kanske vi kan bli nästan hälften så duktiga som du :D
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Sorry!:o Till skillnad från bukenååberna fio o flash så har jag ju ett liv vid sidan av bukefalos...dvs jag pluggar Ekonomistyrning samtidigt som jag tittar på din video så jag missade den inledande texten och sen tittade jag inte på gubben utan bara på dig o din häst...:D

I vilket fall, det du säger om hur du lossar, så får även jag rida för min tränare, funkar jättebra på Grå o mindre bra på Lilla Brun som sitter fast mycket mer än Grå...
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Sorry!:o Till skillnad från bukenååberna fio o flash så har jag ju ett liv vid sidan av bukefalos...dvs jag pluggar Ekonomistyrning samtidigt som jag tittar på din video så jag missade den inledande texten och sen tittade jag inte på gubben utan bara på dig o din häst...:D

Vilken otroligt lång ursäkt:eek: Simultanförmåga kallas det Nova, behöver du en kurs:devil: Det gäller att hinna med buke mellan allt annat, sörru:p
Jag gör en massa andra tråkiga saker på en gång, jag :idea:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Men Novali nu har du tappat glasögonen ;)

Fio: Dock ser det mycket sämre ut första dagen, jag lyckades bättre med det dag två :angel: Men om jag har tid och lust så kanske jag hinner med det framöver.

Ja men det är väl självklart att det ser sämre ut första dagen. Det är ju liksom det som är grejen, att se förbättringar :D

Det är inte så jätteintressant (iallafall för mig) att bara se resultatet, jag vill gärna se vad som föregår resultatet.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Sorry!:o Till skillnad från bukenååberna fio o flash så har jag ju ett liv vid sidan av bukefalos...dvs jag pluggar Ekonomistyrning samtidigt som jag tittar på din video så jag missade den inledande texten och sen tittade jag inte på gubben utan bara på dig o din häst...:D

I vilket fall, det du säger om hur du lossar, så får även jag rida för min tränare, funkar jättebra på Grå o mindre bra på Lilla Brun som sitter fast mycket mer än Grå...

Vilket jäkla skitsnack :angel: Det har aldrig hindrat dig från att anlysera sönder och samman annat samtidigt som du pluggar blahablaha :devil:

Dessutom står namnet på tränaren UNDER videon HELA passet och inte bara som en inledande text .... så du hade hela 8 minuter på dig att snappa upp det med ögat.
 
Senast ändrad:
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Jag tog mig friheten att titta med!

GUUUUD vilken bra och inspirerande träning! :bow::bow:
Tack för att du delar med dig!

Riktigt trevlig häst och mycket trevlig ridning! :laugh:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Toppen Waco! vad sa han till dig när Ådi körde upp skallen o stack iväg i galoppfattningarna på liten volt?

Här ser man ju verkligen vilken nytta hans grundarbete gjorde för er, det är ju enorm skillnad dag 2.

Skicka en extra tanke till din snälla mamma som filmar så stadigt så länge, en sån mams är guld värd, du!:bow:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 037
Senast: Ridinglady
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 369
Senast: Fazeem
·
Hästmänniskan Hej! I början av det här året fick jag ta bort min gamla ponny som jag haft i 13 år, sedan jag var 14. Redan efter en vecka var jag...
Svar
10
· Visningar
1 625
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 827

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avlivning älskade katt
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp