Ny filmtråd på våra hästar....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Du har gjort ett bra jobb med den! Nu börjar ju galoppen likna något också, inte samma häst som sist när jag såg den på film (rätt länge sedan).
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Superfint sto! Blir spännande o se hur fölis blir.:)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

*kl*
En usel video på "min" dressyrhäst. Hon är under igångsättning efter 1 års vila efter senskada, jag är under igångsättning efter många års vila :p Så ingen av oss har muskler och pållan ifråga är överambitiös. Vi ska böra rida lite lektioner men framtiden får styra var vi kommer. Har inga höga mål. Rasen på henne är väl relativt lätt att se på gångarterna :angel:

http://www.youtube.com/watch?v=r22prTrIHFg
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Nu viker jag ut mig i brist på bättre vetande :grin:

http://www.youtube.com/watch?v=OxA1YqnWneE

Videon är mörk och tråkig, ryttaren högst obalanserad och gravt överviktig :o

Ja hade enorma problem med att rakställa kusen just detta passet och fick honom inte fram till bettet..Och som vanligt knyter jag mig så fort kameran åker fram och det blir pannkaka av det hela.. det har gått så himla bra hela veckan utom just igår..

Nyttigt som alltid att se sig på film men huu vad jag tappat sits och koordination :( sadeln är visserligen 2nr för liten..

Tanken är att han ska ridas framåt(!) utan stress och få längre/lägre hals samt vänta på ryttaren och inte fatta sina egna beslut. Men det är inte helt enkelt med herr gul.. För dom som inte vet så rider jag honom ca 1-2 ggr i veckan och nu innan denna driven (ägaren har varit sjuk i 1 vecka) så har jag inte ridit ordentlig "dressyr" sen i mitten på nov och han har vilat mkt under jul/nyår.

Insåg också hur klumpig jag är i sadeln så jag ska låta bli o sitta ner i sadeln och bara rida lätt i fortsättningen..

Oj vad mkt bortförklaringar :D
 
Senast ändrad:
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Jag tycker det ser jättebra ut!! :D Stor skillnad sen förra året! Kommer du ihåg filmerna i början?? Då var han jättestressad och nu är han så mycket mer harmonisk! Även om det är en bit kvar så är det så himla kul att se att han verkligen gått framåt! :)

Kul att det gått bra för er i veckan. :love:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Ja jag håller med Janey jag! Det är ju så här det är med hästar, det tar tid innan man kommer dit det är tänkt o det är ju rätt trist att alltid bara få se videon när ryttaren anser att de är i uppvisningsskick.

Jag tycker också att han ser mycket lugnare ut o spårar bättre i galoppen. Att han inte går fram till handen än tycker jag inte är att förvänta från en häst som var så stressig som han var på förra videon jag såg.

Keep up the good work!:bump:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Stooor skillnad! Tycker att det ser jättebra ut och så illa tycker jag verkligen inte att du sitter!
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Tack för snälla ord! :laugh:

Jo, jag känner ju skillnaden själv och jag vet ju hur svår han är, janeys tränare sa "det är en klurig krabat det där" när jag red samtidigt som hon höll lektion, o det är han verkligen :D

Jag blir bara så trött o ledsen när allt ser så okontrollerat och slafsigt ut, jag hade så "bra" bålstyrka och hade äntligen fått rätt på mina flax-ben innan uppehållet i sommras.. :crazy: Benen blir ju iof bättre med stövlar (som jag inte får på mig :angel:) än med chaps o skor! Men snart så, jag har börjat träna och går på strikt sockerfri diet nu så till sommaren ska ni få se! :devil:

/pan helt slut efter ett 45 min vattengympa-pass :o
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

*kl*
Har nu bråkat med YT hela kvällen men efter många om och men lyckats få ut filmen från senaste träningen, tyvärr i sämre kvalitet än vad jag önskat - tur att träningen var super iaf :D

Filmen är rätt så lång men det är för att jag ville få med så mycket som möjligt av de olika delarna och övningarna vi gjorde under de 30 minutrarna vi red :) Ni förstår nog vad som sägs och menas trots att instruktionerna är på engelska ;) Annars kan jag sammanfatta det med lösgörande arbete.

Jag kan inte annat än att bli glad över att se den, vi har verkligen utvecklats och då har vi ändå klivit ett par steg till frammåt sedan träningen! Min underbara arbetsvilliga (emellanåt iaf..) häst :love:

http://www.youtube.com/watch?v=5XSnhZ_0z5E
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Jag har lite dåligt ljud på min dator så jag hör inte så mycket av vad han säger. Men alltså WOW vad fint du sitter och vad bra pålle går!! Träningen är underbar med ändringen av formen och väldigt dynamiska övningar:). Blir sjukt inspirerad av dig! Ska arbeta som f-n för att få lika fina skänklar som dig:D!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 037
Senast: Ridinglady
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 369
Senast: Fazeem
·
Hästmänniskan Hej! I början av det här året fick jag ta bort min gamla ponny som jag haft i 13 år, sedan jag var 14. Redan efter en vecka var jag...
Svar
10
· Visningar
1 625
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 827

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Bästa film
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad gör vi? Del CCII

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avlivning älskade katt
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp