Ny filmtråd på våra hästar....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Trevligt och mjukt! Jag har just kollat på massa knasiga filmer på youtube där det framställs som värsta djurplågeriet att ha bett i truten på hästen, medans det är jättebra att ha den utan bett, å det enda jag ser är massa hästar som ser förvirrade ut och inte vet vad dom blir ombedda att göra. Med öronen slickade bakåt.
Så det va sååå skönt att se en mjuk avslappnad häst, som sökte stödet precis där det skulle, som hade fin överlinje och jobbade bakifrån och fram:)
Å bonusfilmen var ju pricken över i:et:rofl:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Tack :love: Jag sitter ju inte ens rakt över hästen och ser ut som en säck potatis! Armbågarna ska vi inte prata om och benen står ju rätt ut :eek: :D
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

*KL*

Jahapp, red en dressyrträning idag för ny tränare och en liten häst jag inte suttit många ggr på.
Han har under ett års tid bara gått avknäppt men en äldre dam som åkt häst. Så att någon var upp och sparka fram han idag det var mkt jobbigt

Han vill gärna trippa fram i superkort trav och bita sig själv i bogen så idag jobbades det så klart på att få en bjudning och att han skulle ta stöd.
Böja sig runt skänkeln va SKITJOBBIGT som ni ser i början på filmen mkt tydligt

Men i det stora hela är jag nöjd över träningen och vi hade ett par bra tillfällen! Att hästen mest såg spänd och stressad ut beror ju då som sagt på att det här har han inte vart med om på länge!

Filmen är uppladdad på FB, hoppas ni kan se? youtube vet jag inte vad det är med idag, det går sanslöst segt.

http://www.facebook.com/profile.php?id=788086158#!/video/video.php?v=10150118175241159
 
Senast ändrad:
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Till både Shark o Cela:

Nu är jag kanske lite gnällig o jag menar inget illa men om ni verkligen vill visa era hästar så Cela, rid på volten närmast kameran o Shark be din filmare att antingen flytta sig närmare eller zooma! jag tycker det är fullständigt omöjligt att ge någon som helst kommentar när man bara ser en liten prick längst bort en hel film...:crazy:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Hade gärna gjort det om bara nån hade plogat lite först ;) Tyvärr både mkt och ojämt med snö så hade för dagen inte så mkt annat val än hålla mig så mkt jag kunde på det upptrampade spåret.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Till både Shark o Cela:

Nu är jag kanske lite gnällig o jag menar inget illa men om ni verkligen vill visa era hästar så Cela, rid på volten närmast kameran o Shark be din filmare att antingen flytta sig närmare eller zooma! jag tycker det är fullständigt omöjligt att ge någon som helst kommentar när man bara ser en liten prick längst bort en hel film...:crazy:

Då ska jag alltså INTE lägga in ett klipp från en dressyrträning som jag varit sugen på att visa ett tag nu :p :devil:

Men jag förstår dig, det är fullständigt värdelöst! Tyvärr blir det ju så ibland. Jag hade en icke-hästvan tjej med mig som jag bad filma allt förutom skrittpauserna. Av ett helt träningspass filmade hon ca 1½ minut (skakigt och ibland med fokus på ett tomt ridhus istället för på hästen!) och då satt hon ändå och tittade hela passet. Dessutom red jag mest på volten närmast läktaren med bara nåt varv på fyrkanten eller nån diagonal lite då och då. Kunde ha blivit hur bra som helst, men neeej!

Varför är det ingen som inser hur kul det är att sitta och filma mina träningar?! Det är ju inte direkt så att folk står i kö för att få följa med. Jag förstår inte :confused:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Det där förstår inte jag heller, jag menar, Om tex Kyra kommer, då vill ju ALLA filma henne. Men ingen vill filma mig.... VAD är skillnaden lixom:rofl::rofl:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Exakt! Skönt att jag inte är ensam. Jag började tro att det var mig det va fel på... :angel:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

*kl*

Ett par varv på volten med Tetris. Detta är lite i slutet av passet och hon blir trött och lång i galoppen. Det är därför jag jagar på lite grann.

Tetan töm
 
Senast ändrad:
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Ha ha jag älskar hennes: Far åt pipsvängen, Kärring med ditt smackande! I slutet av filmen!

Annars är hon ju verkligen lydig o duktig tycker jag, ser trevligt ut!
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Ja hon är ganska väluppfostrad:).

En liten film från idag när jag testade ett Sprengerbett (tredelat med gummikula). Hon är som synes väldigt stadig och fin på det:). Men min sits är ju ingen höjdare, har fått korta läderna för att sitta lite stadigare. Sen har jag haft nån otäck magbakterie i natt så jag är rätt matt i kroppen och har typ ingen styrka alls:(. Sen är hela filmen "finn fem fel". Är väl medveten om att det är mycket som behöver rättas till-är verkligen nyttigt att bli filmad!!

Tetris
 
Senast ändrad:
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

KL*

Film från träningen i helgen. Vi jobbar på galoppen, det är lite svårt ;) Men han behöver bli starkare och snabbare i bakbenen, han är fortfarande lite valpig men det är pågång :D Men iaf det är träning så det är långt ifrån perfekt men jag tycker han var duktig :D

Film Jack Sparrow
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Den där travar över förväntan! Men han ser inte helt komfortabel ut med arbetet, ser väldigt spänd ut. Har ni suttit på honom?
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Ja, det är den här jag funderar på att behålla som dressyr/fälttävlanshäst. C var i ridhuset när vi longerade, hon sa att "Du har fått en dressyrhäst och en hopphäst (den mörkbruna jag visade innan)" - undrar om det betyder att hon är missnöjd med hoppningen på denna :angel:

Jag har dock inte märkt av att han skulle vara direkt spänd, däremot är han inte helt bekväm med bettet än, senast igår sprang han flera varv med näsan i bringan och för att han ska få ut nosen ordentligt har jag gått på honom ganska starkt frammåt - jag tycker själv det ser lite forcerat ut så nästa gång ska jag nog varva lite mer med lugnare tempo.

Ja, satt upp på honom för första gången också och har det på en egen film, lägger kanske ut den ikväll, nu hinner jag inte innan jag ska jobba igen. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 037
Senast: Ridinglady
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 369
Senast: Fazeem
·
Hästmänniskan Hej! I början av det här året fick jag ta bort min gamla ponny som jag haft i 13 år, sedan jag var 14. Redan efter en vecka var jag...
Svar
10
· Visningar
1 625
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 826

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp