Ny filmtråd på våra hästar....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Nej nej det är DU som fått det om bakfoten! Detta är Modern Dressyr som många idoga DressyrNördar ägnar sig åt... o jag HAR ju Rosa Bling-bling som jag fått från Hedwig så DET är dressyrigt nog....:idea:;)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Det enda jag lärt mig av sån där modern dressyr är att man får ett skitstort blåmärke på höften. Så jag håller mig till det gamla... UTAN blingbling:D
Kanske därför min häst e så sur, hon får inga diamanter som alla andra hästarna....
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

*kl*

Eftersom Thinis fick buköppnas pga tarmvred 1 december så är vi ju inte igång ännu, men jag har klippt ihop en liten film från allt möjligt sen jag köpte henne. Öppen för alla tips och förslag hur vi ska gå vidare nu när vi snart ska sätta igång igen :bump:.
Är det något särskillt jag ska tänka på så hojta till, kul att ha massor att jobba med när motivationen kommer vara på topp.

Vår tid tillsammans såhär långt
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Jag tyckte det var en trevlig häst som både rörde sig trevligt och hoppade trevligt och du lotsade runt den fint. Kanske en aning långa tyglar i dressyren. I år är det kanske dags att rida ihop den lite mer både framför och bakom sadeln. Sätter du fokus på bakom sadeln kommer den snart bära sig lite bättre framtill.
Lycka till!
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

2 halvkassa filmer inspelade med mobilen. Är bara superglad att det senaste veckan gått bra att rida henne utan ledare och utan sadelgjorstvångs utbrott. Testade Eric T sadelgjorden idag och hoppas hon ska trivas med den, så att jag snart kan ta hem och börja rida min bebis själv.
Ingen kommentar på ryttaren, då det inte e jag som rider tack.

http://www.youtube.com/watchv=d9VBoiXixC0&feature=youtube_gdata_player

http://www.youtube.com/watch?v=C2XqjjQFaic&feature=youtube_gdata_player
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Vad jätteroligt! Håller tummarna att det ska funka nu och att ni ska slippa sadeltvångstjafsigt. Hon är så jättefin din häst.:) (O vilken söt bebis du har..var tvungen o titta på henne också:D)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Elle är ju en av mina favvo hästar o hon kommer verkligen bli en riktigt liten dressyr-pärla!:love: Men vem var det som var pappa till fölet till slut? Du DNA testade ju?

Sen lilla bäbben..nånsin funderat på att reklamfilm med henne???:D:D Ljuvlig...:love:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Tack! Har faktiskt inte fått dna svaren ännu, trots att vi skickade in proverna i september.

Reklamfilm, ha ha ha. Nej, inte funderat på det. Vill ha henne för mig själv.:p
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Du har ju redan fått bra tips i dressyren så jag håller mig till hoppningen!:) Prova ett annat bett så hon inte drar dig ur sadeln sådär. Du behöver få bättre koll på henne o dig själv så det inte alltid blir att du får öka de sista sprången, driva med både kropp o hand o sen blir sprången jättelånga, hästen jättelång o svår att få ihop till nästa hinder.

Hon måste komma tillbaka o upp i fram, du måste sluta kasta dig fram över hinder o det kommer du att göra om hästen väntar o inte är så lång framför hinder.

Så korta tyglarna, prova annat bett och sätt dig på häcken o rid!:D Hästen är jättefin o ni har potential men nu är det dags att trampa ur barnskorna..;)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

ser bara den andra filmen men hon ser ju väldigt avslappnad och fin ut. hoppas det håller i sig!:banana:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

annaklara;
Vilken söt häst, är den ung ?

sweep;
Han är bara så skön din häst :D

Charlotte1975;
Kan bara se den sista men vad roligt att det fungerar bra och att hon slappnar av. Men vilken tid för att få svar på dna provet !
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Tack!! ska prova med ett annat bett å se om det blir skillnad, dock så är hon ju lite av en surkärring om man får för mycket kontroll:angel:. Hon blir som hon umgås misstänker jag haha. Har ridit så mycket själv i hoppning utan tränare förrän nu i höst så jag har lagt till med massor av olater, bla då de lååååånga tyglarna å problemet att hålla ett vettigt tempo, förut red jag bara i undertempo å nu blir det nästan tvärtom:crazy:, jag kanske landar någonstans i mitten så småningom. Ska börja träna magen redan nu så kanske jag orkar sitta kvar å inte låta henne dra mig ur sadeln oxå;). Jättetack för tipsen!!

Donnatello: Tack, det låter som en bra plan:). Å det är nog precis som du säger får jag bara igång bakkärran ordentligt så ska nog framänden hamna på rätt plats oxå. Tror jag har en förmåga att fastna lite där fram å på det sättet inte riktigt få henne igenom kroppen å framförallt få in baken:crazy:. Ska jobba på det så får vi se om jag kan lägga upp en ny film framåt sommaren när vi ska vara i full gång igen :bump:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

sweep;
Han är bara så skön din häst :D

Just nu är han mest "dum".. Han busar och då blir jag osäker och slutar rida och då busar han ännu mera nästa gång men igår fick vi lite hjälp och då gick det fint =)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Nova, nu har jag återigen provat det dära moderna som du babblar om... Vi är skitkassa på det.:o VAAA sa min häst, UPPHÖJDA bommar, har du blivit knäpp, ska jag HOPPA över allihopa på en gång, vavavava... Fast tillslut lyckades vi få ihop både häst och ryttare och bara snudda lite i bommarna. Jag kan tro att både jag och häst höll tungan rätt i mun, så här:d typ!
Kan det vara för att jag inte har nåt blingbling som det blir dåligt:idea:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Ja det är väll nackdelen när de blir lite väl busiga att man blir försiktig. Då är det ju skönt med hjälp för att få självförtroendet tillbaka !
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Tränade i måndags för andra gången för en ny tränare. Redan första träningen tyckte jag om för vi tränade på samma saker och gjorde liknande övningar som jag själv gjort men inte lyckats få igenom helt hundra. Så istället för att rida ur övningen och rida fram som jag gjort när jag tyckt att det blivit för segt av rädsla för att han ska bli ännu lojare och segare på hjälperna så fick jag stanna kvar och ta igenom det ordentligt. Puh vad jobbigt !

Men nu jäklar ska motorn igång ordentligt och ingen broms som hoppar i, i tid och otid.

Och åhhh vad jag älskar min duktiga fina häst, som han kämpar och försöker trots att det tar emot och bli jobbigt. Och trots att matte ibland har noll koll och grejar och hamnar snett och gud vet vad så försöker han tyda rätt :love: Det var lääänge sedan vi red för tränare men efter diverse avbrott och lugna perioder så är vi taggade att komma igång igen !

Film
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 038
Senast: Ridinglady
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 369
Senast: Fazeem
·
Hästmänniskan Hej! I början av det här året fick jag ta bort min gamla ponny som jag haft i 13 år, sedan jag var 14. Redan efter en vecka var jag...
Svar
10
· Visningar
1 625
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 827

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avlivning älskade katt
  • Valp 2024
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Vi med egen gård/stall
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp