Nummerlappen

Sv: Nummerlappen

okej, för jag tänkte att brodyret på schabraket "ska" väll vara på samma sida? och vilken sida är det då?

Det finns ingen regel om det. du får välja sida själv.
Men om du har den på tränset är det mest praktiskt att ha den på höger sida så att vänster sida är fri för ev. prisrosett :)

Jag har min på schabraket på vänster sida. Tycker att det är snyggast att ha den där.

Ah smart! Det är därför det har varit lite krångligt att få på rosetterna! ;) Får väl börja ha den på höger då! :D

finns väl inga regler för det. Jag har iof blivit lärd att den ska sitta på vänster sida, men det är ju inget måste.
det går ju att sätta dit rosetten iaf :D

På förbygeln såklart. :D (om man har en alltså.)

Annars är det ju många som sätter den på schabraket eller på stigbygeln, om man inte vill ha den på tränset.

det finns ingen bestämd sida men jag brukar ha den på vänster stigbygel, ibland på förbygeln!

Har den på förbygeln i hoppning o på tränsets högra sida i dressyren

Jag brukar ha min på högersida i dressyren, så att vänster är fri för en ev.rosett. och i hoppning har jag den på förbygeln. tror inte det finns ngn regel?

Brukar också ha nummerlappen på vänster sida på schabraket. Snyggt och praktiskt, för vem vill ha en skavande plastbit bakom örat?

jag har alltid nummerlappen på vänster stigbygel i hoppning. i dressyren sätter jag den på tränset, höger sida tror jag, minns inte... :angel:

Alltid på vänster sida på schabraket. Fäster den med säkerhetsnål, enkelt om man har flera hästar i samma klass och använder samma sadel. Vid större sammanhang har det hänt att jag sytt fast den istället.

/Timsetim

När jag var i danmark så var dom FEI dommarna jätte noga och suriga av sig:D Och så hade jag den på höger sida, dom ba: "och nästa gång sätter du nummerlappen på vänstersida" Så jag tror den skall sitta på vänster.

Liknande trådar

Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
439
Senast: Blyger
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 195
Senast: Ajda
·
Dressyr Då hade vi fyllt våra 100 sidor i 17, så dags för nummer 18! Superpepp på träningsdag 2 idag🤩
14 15 16
Svar
315
· Visningar
21 617
Senast: MattiZ
·
Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 941

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka