Nummer 9 om våra 06:or

Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Såg att vi ska tävla mot varandra på lördag.:D
Kul att träffas igen. Tyvärr såg det ut som om det ska regna så vi får klä på oss ordentligt på framridningen.

Igår var det storm och regn så alla hästar fick vila. Plockade in dem redan vid lunch då de bara stod med rumpan mot blåsten och regnet och ville in.:crazy:

Min dator vill inte riktigt samarbeta så jag kan int se dina filmer. :mad:
Men det var roligt att se så många foton på honom. Skönt också att det verkar funka med din medryttare.

Tackar! Fast det där är inte medryttaren utan stallägaren :) Det blev ju inga vidare bra bilder tyvärr, får ta ngr bättre när hon rider för vår tränare, men det blir nog inte än på ett tag, han är ju inte igång fullt än sedan han var halt.

Filmerna blev verkligen skitdåliga så det gör kanske inte så mkt om du inte kan se dem. jag får träna på att filma tills nästa gång. :D

Polly P: Nja bilderna kunde blivit mycket bättre, men jag var inte fit for fight att springa runt på ridbanan och få bra vinklar och annat med foglossningar osv. Jo, det känns jättebra med denna lösningen, visst det kostar ju lite mer än bara stallhyran, men än så håller de ju bara på att lära känna varandra, det blir nog bättre sen när det blir mer riktigt jobb.:banana:

Happy: Grattis till segern!!

Nooneyouknow: Fin häst!! å vilken resa ni gjort tillsammans!

SusieQ: Trevlig häst du har!

KL
Här går det som det går ju nu, hästen är nu nyskodd och därför kan vi nu rida fullt ut, utan att riskera tappskor mm :) Idag ska vi köra lite sitsträning med en tuff kompis till mig, hon e stenhård när det gäller sånt, undrar hur jag ska överleva :angel: Träningvärk lär jag få tas med hela helgen..hihi, men det är i sitsen som alla mina svårigheter sitter så det är väl bara att ta tjuren vid hornen och bita ihop! Har ni tips på bra övningar så är det tacksamt!

Novali: Haha, jag har slarvat, dumma mig ;) Bild på bebis kommer senare i veckan. Som Maui berättade så är Rosie såld, åker 10november, känns konstigt nog väldigt bra. Hittat en jättebra köpare :) Trodde aldrig att det skulle vara en sådan efterfrågan, helt otroligt. Fick ju ta bort annonsen för folk trakasserade mig..
Bulan är bättre, första dressyrpasset idag, enbart skritt och något travinslag. Sista blodprovet visar fortfarande på förhöjda värden men så länge hon inte får återfall så ska jag rida i skritt och trav. Kikar på andra hästar eftersom jag ev säljer Bulan med så om någon av er vet ett trevligt sto, EJ FUX ;) så pma gärna, runt 50-60´ å inte allt för gammal.

Maui, kul att träffas även om det bara var för en kort stund. Såg rundorna och R hoppade fint :)

Happy, GRATTIS!!! :D så himla duktiga ni är!!!

Nooneyouknow, Välkommen! Fin pålle!!!

Du har verkligen en jättefin häst! Eller kommer att bli iaf när han går mer fram av sig själv, fantastiska grundgångarter o jättefint uttryck!:love:

Vad skönt Tessan, att allt löst sig så fort med Rosie! Hoppas nu Bulan snabbt kryar på sig. Ska tänka på om vi har nåt som skulle vara intressant för dig här i närheten o fort upp med bilden på bukebejbyn nu!:banana:

Sett detta ja Maui:)! Blir roligt att ses, verkligen! Men håller med..vad 17 ska man ta på sig? Ser ut att bli lika "underbart" väder som sist jag tävlade:mad:.
Loppan har inte så himla ont av lite klabb men det är trist när allt blir klabbigt och sen blir det ju så råkallt..

Det blir att ta på sig en ordentlig regnkappa när man rider fram. Tur att vi tävlar inomhus.

Idag fick Rivica vara hopphäst igen.:laugh: Går riktigt käckt. Nu börjar det bli lite höjd på hindren. Filmade så Sara lägger ut den på sin blogg på Hippson.

Vad roligt med Rivica o Sara!

Jag var i ridhuset igår med lilla Svarta. Ville för det första åka med henne eftersom vi hade lite trassel i lastningen i lördags. Jag ställde transporten på ett annat ställe än vanligt o det gillade inte Harriet som inte hade lust att gå på där...fick flytta den till vanliga stället o använda ponnyn som lockbete o sen gick det bra. Skulle på hoppträning så jag hade ju inte tid att driva igenom min vilja på annat sätt. Hem gick bra för då var hon ju trött! Men igår tänkte jag ta mig tid om hon krånglade för min erfarenhet är att har det gått åt pipan en gång med lastningen så försöker dom dubbelt upp nästa gång...o det gjorde hon men nu var jag ju förberedd så med lite ledhjälp o Matte bakom så gav hon strax upp o blev min snälla häst som knallar rakt på igen! Efter ridpasset sprang hon på transporten trots kolmörker ute o kompisen inne i ridhuset!:banana:

Passet i sig gick kanon, vad enkelt det är att rida på en häst som har alla naturliga förutsättningar o som dessutom vill jobba. En kompis filmade ett par varv i trav o jag hoppas på att få filmen så jag kan visa vad fin hon har blivit!

Spännande, ser fram emot film.;)

Skönt när lastning fungerar. Det är ju ett måste nu i mörkret. Var på tävling och då höll de på i ca en timma att få lastat en häst.:mad: Det hade jag aldrig klarat av.

SusieQ: Trevlig häst du har!

Tackar och bockar!:laugh:

Du har verkligen en jättefin häst! Eller kommer att bli iaf när han går mer fram av sig själv, fantastiska grundgångarter o jättefint uttryck!:love:

Tack så mycket. Jodå, han har verkligen potential, men har väl inte direkt fått chansen att utvecklas åt rätt håll (han blev ju trots allt handikappdressyrhäst som fyraåring och var bara grundriden 2 månader när jag fick hit honom från Tyskland), tror att det kommer vara jättenyttigt för honom nu när inte jag ska rida. Han är ju dessutom lite efter i utveckligen pga mig och andra omständigheter. Än så länge håller hon som rider honom nu mest på att lära känna honom.

Till helgen ska han få hoppa lite, där jobbar vi mest på att få honom orädd för bommarna, härstamningsmässigt borde det ju vara där han glänser inte som dressyrhäst (även om det är det han kommer att få vara). :)

KL

B:2 och B:3an har satt sig gaaaanska bra nu. Dock inte så super lätt att "rida" dem i ett 40 ridhus :confused: Ocean gick bra fram tills det att han tyckte att det räckte. Han blir så tjurig när han blir trött . Vilket iofs är rätt förståeligt. Men när han gör en bakut i en fattning är det inte lätt att hålla rumpan kvar i sadeln. Han har en riktig snärt :angel: hihi. Nej men JAG har lite problem men fattningarna. Jag måste försöka vara mer fokuserad på att han är loss i inner och förbereda fattningen ordentligt. Tips på att få mif bli mer nogrann mottages gärna :angel: även om jag har en som tjatar på mig så slarvar jag :devil:

Jag har när jag rider hemma på hästar som inte fattar galopp så distinkt som jag vill flyttat dom lite för skänkeln några steg.
Detta har underlättat sedan att få fin fattning och en rund galopp.
På min fjord jag hade red vi lite förvänd sluta innan.
Inget man gör på tävling men ett litet sidvärts tänk och sedan fattning på det.

*kl* Taggar också för tävling imorgon..lc1 och lb1 och hoppas hon ska funka så vi kommer igenom på gdk procent denna gången också:).

Idag blir det till tränaren:love:, tjoho, vad det är skoj att träna..Bäst att sätta fart med alla andra "måsten" hemma nu så jag kan njuta av min "egentid" när jag rider:D.

Jo så brukar jag göra :) Jag får helt enkelt nöta fattningar fram tills söndag nu :D

Lycka till på tävlingen imorgon både Polly och Maui!!!

Anyo: Jag tränar nästan aldrig hela program utan rider oftast bara vissa delar, det funkar för mig.
Lycka till på söndag!!

kl
Jag har inte bestämt mig än om jag ska tävla på söndag eller ej. Jag har inte varit på topp i veckan och inte heller hunnit rida ordentligt. Blivit lite för mycket skritt i mörkret :( och ikväll jobbade jag till 18 och därförblev det ett pass i linan istället.
Skulle iof vara kul att rida en tävling till innan vintern, ja, ja får se....

Hemkommen från årets sista tävling för mig och Loppan:)!
Rätt nöjd faktiskt..Blev TVÅA:banana:i lc1 med 71,4%..tyckte det känndes sämre och var lite överbetalt men såklart kul ändå!

I lb1 gick lite sämre 65,5%, men är nöjd med det med, vart någon taktmiss och missförstånd i serpentinerna. Inte lätt heller när hon stod på trailer i 2½ timme och sen ut i regn och klabb IGEN. Men jag är nöjd och glad!

Träffade Maui men hann inte se, dock såg poängen väldigt lovande ut:D! Kul!

Grattis Polly!! Jättebra och fantastiska procent!!!
Härlig avslutning av säsongen.:bow:

Kl
Har bestämt mig för att hoppa över klubbtävlingen imorgon. Får lov att prioritera familjen ibland.:)

Hann se er lite på framridningen. Hon såg trevlig ut.;)

Rivica gnäggade innan vi skulle in i manegen och då svarade den andra sen var det kört.:cry: Gnäggade flera gånger i programmet och hade dessutom några missar fick ändå 1 poäng från 70%.:) Snäll domare.

Fick över 75% med den gamle o blev 5-à.;) De vann på nästan 78%. Var några riktigt snygga hästar på slutet som tog täten.

Imorgon tävlar vi igen nu i LA1 på samma ställe.

Programmen jag redan kan rider jag aldrig igenom inför en start :P Men de som jag ska "debutera" i vill jag gärna rida en gång innan start :) Men det sitter nu tror jag :) Det är bara den andra mellan traven snett igenom efter första galoppen som spökar för mig i B:3 :P annats tror ja det sitter :) Det märks om inte annat :D Tack och återkommer med resultat :) Nu måste jag sova :angel:

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
410
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 163
Senast: MiniLi
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 239
Senast: skiesabove
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 343

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka