Nummer 9 om våra 06:or

Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Novali: var det också Alecto-tränset från Hööks? Täbkte nämligen köpa ett sånt men dumt om det är konstigt i passform..Gillar annars deras goldmedal serie:).

*kl* Var hos tränaren igår och Loppan skötte sig bra, var lydig och inte så överenergisk! Men 17 att jag alltid jämför mig med andra och tycker det går så mycket sämre för mig..:confused:

Ja, ja..se om jag kan få in ett pass till för min tränare i veckan.

Jag har mött vårt Buke-barn.:D vi var på tävling i Göteborg o då dök Tessan upp med sin lilla. Hon satt i din vagn och log så sött.:d

Tessan berättade att Rosie är såld och skall åka. Vet inte riktigt hut det är med Bulan.

Rivica o 4 åringen är gräsliga att ha med på tävling. De tror att det gäller att gnägga mest och högst.:mad:
Sara var rätt arg på Rivica för att hon var så okoncentrerad på framhoppningen men som tur var nollade hon sen.:) så då blev hon förlåten. Första nollan på 100. Tidigare har hon alltid haft ner nåt.
Nästa tävling om tre veckor ska hon få starta avd A på 95.

Lilleman hoppade också felfritt. Han har massa nollrundor på 100 så kan ska få testa 105 innan säsongen är slut. :laugh:

Vad märkligt för mitt träns klämmer också bakom öronen på hästen. Jag lämnade in mitt till en skomakare som sydde dit en tunnel för att hålla remmarna på plats, men han säger ändå "nej tack".
Får nog göra mig av med mitt också...

kl
Idag har det både gått bra och lite mindre bra för mig på tävlingen.
I LC:2 vann jag klassen på 65,36%, skitkul och han kändes ändå inte så där tip topp...så vi kan nog lite bättre. :banana:
I LB:1 var han lite spänd och rädd för domarbordet, denna klass gick i ett annat ridhus, så där blev procenten 60 %
Men på det hela är jag jättenöjd med min häst!!

Roligt att det gick bra med hoppningen:)! Kan förstå att det är irriterande med gnäggningarna dock..

Här en liten snutt och bilder på dottern 12år ( hon är enligt egen utsago 171,5 lång så tur att hon gillar min ponny:D, även om det funkar bra med hennes/deras gemensamma svarta) och Loppis idag i det härliga höstvädret:
http://www.youtube.com/watch?v=9ofR7IUok9Y&feature=share&list=UUg1pY-AJhsH2r3eeGyj8IYA

Hst2012140_zps7562e62c.jpg

Hst2012145_zps26868399.jpg

Hst2012209_zps2a15ad2b.jpg
Hst2012195_zps54dc6296.jpg

Härliga bilder!
Hon är ju fantastiskt snäll Loppan, barbacka i galopp...inte dåligt!

Jag hoppar in lite, har en valack E: rambo ue: Lombard född -06 som jag haft sedan juni 2010...

När han kom hade han gått 3års testet med dessa poäng...
Blup

Vi har haft problem med både hovböld i slutet av förra sommaren 2011 som gjorde att hela hösten var konvalescens med en jättekrater i foten...
Han fick stå på klinik i 13 dygn...
(Och som ni ser trivdes han väldigt bra ändå =P)
bild-760735.jpg

Här hade han fått en sko på och öppningen in till kötthoven var i princip läkt under gipset (Som jag fick byta varje dag i 2 veckors tid och sedan var det till att byta var 3 dag...
20111105_007-701674.jpg

Under 2012 fick han en ordentligt inflammation i ryggsträckaren... Innan jag förstod som var fel hann han nästan sparka ihjäl 100 människor och slängt sig omkull med mig på :-(
12030117.jpg

En skraltig rygg i mars...
Efter den resan har vi bara jobbat framåt!
Här är i slutet av April;
dsc_0292.jpg

dsc_0007.jpg

dsc_0311.jpg

Sedan började vi tävla igen! och han visade direkt att han älskar de!!
dsc_0215.jpg

dsc_0223.jpg

mg_0066-2.jpg

Senast ändrad:

Vad kul med en häst till i tråden!!
Vilken resa ni har haft tillsammans. Men vad skönt att det gått så bra.
Har inte tittat på filmerna än men gud vad han kan hoppa. :love:
Jättefin häst!!!!

Tack vad glad jag blir :banana:
Jo han kan hoppa den grabben =D Dock är han fortfarande lite svag i ryggen så de där kanonsprången orkar han inte hela tiden =) Men vi klättrar och jobbar för fullt med at få till rumpa och rygg ännu mer! =)

Tack så mycket!
Nästa helg är jag anmäld till klubbdressyr på hemmaklubben. Rider då en LB:0.
Det är sista tävlingen för säsongen.

Men GRATTIS happy!:banana::bump::banana:! Vad härligt med seger o 60% är icke att förakta! Jag hann inte komma, skulle till Jönköping o shoppa cykel till vår minste, men jag tänkte på dig för ponnyn från mitt stall var där o tävlade också.

maui: superjobbigt med gapande hästar, man blir ju stressad själv. Hoppas de vänjer sig snart o kul att de är skärpta inne på banan iaf!

*kl*

Nu har jag äntligen fått tummen ur och tagit lite bilder och filmer när Cookie rids. Tyvärr är jag ingen mästerfilmare eller fotograf, men håll till godo.

DSC_0215.jpg

DSC_0222.jpg

DSC_0217.jpg

travfilm

mer trav

lite galopp

Nu har hon ju bara ridit Cookie i ca två veckor och den första veckan fick hon ägna åt att övertyga honom om att hon faktiskt har en vänsterskänkel som fungerar (till skillnad från matte) och man då inte kan sticka ut vänster bak och fuska utan måste spåra. Nu jobbas han en del med att flytta undan för skänkeln och lite framdelsvändningar och sånt, samt att få honom att slappna av och bli lägre i formen, sen kan hon börja jobba honom på riktigt. :)

Jag är mest tjock och har ont överallt nu. Tänker skylla på det för att det är filmat så dåligt... :crazy:

Senast ändrad:

Min dator vill inte riktigt samarbeta så jag kan int se dina filmer. :mad:
Men det var roligt att se så många foton på honom. Skönt också att det verkar funka med din medryttare.

Nooneyouknow : Välkommen till tråden! Vilken härlig begåvad häst och härligt att han är igång igen. ( Fick hovböld på min när hon var tre..tog "bara" nästan 3 månader innan kliniken konstaterade att det berodde på den att hon var jättehalt:devil:..)

SusieQ : Fina bilder och super att det blev en så bra lösning:).

Här blir lite ostrukturerad ridning..dottern red ju i söndags och igår orkade jag inte efter en lång jobbdag, gått med kolikponny på natten och ett jädra väder:eek:.

Hoppas jag hinner jobba med henne dom andra dagarna, fredag blir det tränaren och lördag ska jag tävla lc och lb..
Fast hoppas vädret är bättre för det drar ner motivationen om det är snöblandat och blåst:).

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
410
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 163
Senast: MiniLi
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 239
Senast: skiesabove
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 343

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat