Nummer 7 om våra fina 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Håller med om tredje sista meningen som du skriver. Oroa dig inte för mycket, ta det med din vet kompis och diskutera med henne vad hon tror.

Det är absolut något att sträva efter tycker jag! :D Tänk vilken lycka om de håller sig fräscha så länge.

KL

Denna vecka har nya dressyrpiloten ridit Bulan två gånger. Hon gillar henne starkt och ser fram emot att utbilda henne vidare. Känns så himla skönt. Rosie går även hon från klarhet till klarhet. Skänkelvikningarna börjar sitta som en smäck och den fyrtaktiga galoppen är borta :)

Nu har de haft några dagars vila och ska ridas imorgon igen. Tyvärr verkar det som om min ridning framöver kommer bli begränsad. Ryggen säger ifrån och jag har ruskigt ont på kvällarna. Hoppas att läkningen på frakturen klarar sig bara, men jag känner dessvärre igen smärtan.. :(
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Underbart när man får lön för allt slit man lagt ner. Låter så kul att ha en äldre, utbildad häst att varva med...

Igår fick jag journalen på min häst. Har inte visat den för min vetkompis än men som diagnos står det: "Kronisk deformerande artros i kotpelarens leder".
Just det där ordet kronisk känns väl inte så super precis...:cry:

Nej nu ska jag inte tänka för mycket på det...
Ska och rida c-ponnyn om en stund. Jäkla rolig häst det där, piggast i stallet och 19(!) år efter nyår. Det ni är väl något att sträva efter med våra femåringar .

jag är en sån som alltid tror det värsta. stor kram till dig, hoppas det inte är så illa!

och det där med pigghet. min gammelman fyller 20 nästa år och han är sjövild och varje ridpass innefattar bockserier... lite snopet dock när vi ska göra mellangalopp på diagonalen och det blir en bockserie istället :D
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Underbart när man får lön för allt slit man lagt ner. Låter så kul att ha en äldre, utbildad häst att varva med...

Igår fick jag journalen på min häst. Har inte visat den för min vetkompis än men som diagnos står det: "Kronisk deformerande artros i kotpelarens leder".
Just det där ordet kronisk känns väl inte så super precis...:cry:

Nej nu ska jag inte tänka för mycket på det...
Ska och rida c-ponnyn om en stund. Jäkla rolig häst det där, piggast i stallet och 19(!) år efter nyår. Det ni är väl något att sträva efter med våra femåringar .

Ok det låter inte så bra när man läser det men du vet ordet kronisk kan betyda lite olika saker i hästvärlden. De måste ju ta flera bilder efter behandling o se om inflammationen ger med sig. Det finns ju fortfarande en chans att det ger sig.

Ja, det är jätteroligt att ha en äldre häst som man kan gå lite vidare med o inte bara rida unghäst o tänka sig för hela tiden så man går lugnt fram.

Imorgon har vi Gresahopp i klubben!:banana: Man hoppar bana på valfri höjd 2 ggr o ska komma så nära sin egen tid som möjligt, på första rundan. En julskinka vinner den som lyckas bäst!
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

knapplån

vilken storm det är hela tiden, iaf där jag bor. 4 stora träd har det blåst ner i hagen! och staketet är krossat. Så idag ska jag ut och rida i stormen också så han får röra lite mer på sig då han fått stå lite mer på box under hagarbetet är fixat. Skitväder.
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Här är också ösregn och blåst. Usch.

Har dock hunnit rida båda två:D Gäller att vara uppe före regnet. Blev något blöt när jag red den sista. Träd har blåst ner i skogen också.

Ska investera i en ridregnjacka som jag så att de hade hos en stor hästaffär. Dessutom har de rabatt på sina grejer just nu. Dumt att tro att jag skulle klara mig utan.:grin:
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Håller med om vädret. Jag hann inte innan regnet:crazy:..Red ändå en rejäl sväng och hon var så mysig och bussig trots ruskvädret. Nästan så man känner sig sund å duktig ( fast grannarna man rider förbi tror nog jag e´helstollig..)

Var å tränade i torsdags och det gick så himla bra:D. Inget avancerat men ändå så man blir nöjd å glad. Måste jobba mycket med att hon liksom ska vänta och lyssna och inte rumla iväg i övergångar m.m men hon var ändå helt ok. i galoppjobb och trav. Hoppas att skritten någon gång ska kännas lite bättre, att hon tar för sig lite mer sen kommer den nog aldrig att bli "brabra". Hon har så många förtjänster ändå:love:.
Att det var lite, lite blodblandat slem kring näsborren borde vart kännslig slemhinna men min jobbarkompis som har travhästar skrämde upp mig:devil:.
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Vad hurtiga ni är! Jag sitter här o drar mig för att ge mig ut i rusket...men men jag måste väl...:grin:
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Det är ju precis som du säger att man måste se hur han svarar på behandlingen och sen ta ställning till hur man fortsätter...
Enl. vetkompisen så betyder kronisk inte alls "för alltid" som jag fått för mig, utan att skadan funnits en längre tid. Som du skrev så kan det betyda lite olika...

Har ridit c-ponny idag också och herregud så det blåste, regnade och snöade. Var både genomblöt och iskall efteråt. Får nog också införskaffa något regnplagg.:)
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

jag gick till stallet sen..och vädret blev tyvärr ännu värre! rent av fruktansvärt. vi har haft flera pass ute i blåsten under veckan/veckan före men jag tappade lusten fullständigt för det idag, det började spöregna också...åkte till hööks istället och köpte täcken o dylikt. Försökte få igång motorsågen för att fixa hagen men den ville iiiiiiiinte starta :devil: imorrn ska jag vara i stallet tidigt på morgonen...vi har tillsammans med en bekant kommit överens om att ta oss ut i skogen...ja vi får väl se hur vädret anser om den tanken.
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Ja jag kom ut i stormen med Majsan också men jag har köpt fleecefodrade Pikeur ridbyxor o dom var bara helt underbart varma! Frös inte ett dugg o hade vintervantar på med.:laugh: Majken var på strålande humör o vi hade så roligt på vår lilla tur...vilken härlig skogshäst hon är!:love:

Så idag var det Gresahopp och gissa vad? Vi vann!:banana::banana: Lille Grå o jag satte 2 rundor med 0,9 hundradelar mellan o jag var såååå lycklig över min skinka på 3,8 kg! Duktig häst som sparar pengar åt matte...:devil:
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Grattis:D kul att vinna en julskinka.
Duktigt gjort att rida två likadan rundor.
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Grattis:D!!!

*kl* Underbart väder men det gick inte att rida blev jag varse..Klampade som satan:devil:..
Började klippa henne istället men saxen krånglar så får be maken om hjälp att kolla den samt vara klipphjälp..Har klippt ett och ett halvt framben, hals å bog iallafall..Tänkte faktiskt klippa "allt" nu. Lite makeover innan hon åker..
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Tack! Det var jättekul!:D

Ja här var det snö idag också, kunde kvitta tycker jag... Men vi hann få på snösulor i måndags iaf så rida går ju.
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

KL

Började regna i går på kvällen och i morse var det snöblandat regn som låg som en ishinna på hela marken. USCH.

Får leta fram broddarna och vara beredd. Hoppas dock att detta försvinner under dagen men de har hotat med att det ska komma mer.

Men om 16 dagar vänder det och blir ljusare igen.:D
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

HAHAHA Precis!!! :D Tur man inte äter skinka. Så mycket pengar som jag sparar då ;)

Maui, inatt kom det ca 3cm snö som ligger kvar på backen hemma. :) Tycker det är mysigt, sedan åkte jag skridskor med bilen på jobbets parkering och var så SJUKT nära kollegans bil. Fruktansvärt :(

Vi halkade även upp till ridhuset igår så snart åker även broddar på mina.
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Å som vanligt måste vi vara värst...:mad::mad: Här kom 10 jävla cm snö som LIGGER KVAR!!!!!:crazy::cry: Jag är så trött på snö sen de 2 sista vintrarna så för min del kan det vara gröna vintrar de närmsta 30 åren utan att jag blir ledsen.
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Här kom det 30 ännu mer jävliga cm.. ;) Har halkat ut med transporten idag för hoppträning med 06:an. Och efter allt jobb med att få loss skiten och halka iväg fick jag iaf åka hem supernöjd :)

Det var värt allt jobb idag iaf ;)
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Kul att det gick bra när ni tog er till hoppträning i snön.;)

Jag fick jäkta hem efter jobbet och skruva i broddar. Hade mest is hemma men hos tränaren var det ett par cm kramsnö så broddarna hjälpte knappt.:(

Idag är det + grader och isen är borta.:D Hoppas de hinner tömma min container innan nästa snöomgång kommer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 382
Senast: Och_Aye
·
S
Distans Nedan är utdrag ur en annan tråd, där jag svarade på ett inlägg Jessica gjorde och hennes text inflikad längst ner: Mycket intressant...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
11 652
Senast: Habina
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula...
2
Svar
23
· Visningar
4 863
Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 403
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp