Nummer 7 om våra fina 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Vi fick värsta hagelskuren igår. Höll säkert på i 20 minuter och hela marken var vit. Blev så småningom snöblandad is som ligger kvar.:mad:
De hann i alla fall tömma containern på dagen.;)
Åkte och köpte nya fina broddar. Ingen idé att tro att det inte ska bli vinter i år.
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Jag känner mig som jag bor i Nordpolen...
Försökte rida lite i måndags och det bara stylta..likadant igår..
Idag skulle jag till tränaren vid 11 men tror jag får "fetglömma":mad:..
Vill ju hålla igång och träna/rida så kontinuerligt och mycket som möjligt innan hon åker:cry:..
Hatar när det blir så här..Jag kommer verkligen inte ut om jag inte ska vara dumdristig för fem km isig smal backig grusväg..bara å messa tränaren, fast jag ska köra bort och se om det är bättre bortanför vårat där det ligger ett åkeri..kan ju vara avkört på ett annat sätt..
Jag gillar vinter men gillar inte att vara instängd och inte komma iväg och likadant när det inte går att rida hemma heller..
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Men varför har du inte snösulor på din häst?

Själv har jag fått ofrivillig ridvila ett par dagar för äldste sonen har haft dubbla prov å jag har fått ägna hela kvällarna åt förhör...
Förresten, Maui, gissa vad? Grabben har kommit med på första uttagningen till cross gymnasiet!!:laugh: så håll tummarna för honom, det vore ju världens chans för honom om han kom in där...
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Därför att det inte var vinter för 7 veckor sedan;)..Skämt åsido..min hovis är lite skeptisk till dom men vi får se om det lönt nu när han kommer..Hade det förra året och tyckte det funkade jättebra. Får dessutom inte i broddarna på dövis, grr..
Försökte dessutom ta mig iväg till tränaren men nope..bara slirade då ett hjul på trailern dessutom låst sig, mega depp kan jag tillägga..
Men det skulle väl bli mildare??
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Jadå snart är det april o då har nog snön gått bort...:D

Skämt åsido, snösulor är Guds gåva till oss om vi vill kunna rida ut på vintern, skulle aldrig klara mig utan. Jag fattar inte vad din hovis har emot dom? Hindrar ju inte hoven eller strålen på nåt vis.
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

:devil:..Nu tkr jag du är väl pessimistisk;)..
Jag vet inte ang. snösulor att risken för att dom trampar av sig skorna är större? Hade det förra året och funkade jättebra så jag vet:D..Blir nog till ponnisarna nu men min åker ju den 16 och där är inte så mycket snö..
You haven´t meet him..Hade det inte varit så´n brist på hovslagare+att han skor väl så hade jag nog bytt då han är liiite speciell att ha å göra med..

Mest frustrerad över att inte komma från går´n med någon kontinuerlighet. Underhållsridningen hemma brukar ju funka på vintern men, äh..det är bara att gilla läget å träna när det går å rätta sig efter dom förutsättningar som är.
Det är väl bara det att träningen är så rolig och givande och jag blir lite frustrerad över framtiden men å andra sidan har vi inga ambitioner direkt.
( Fast nu ljuger jag..för jag har visst ambition att utvecklas och träna å tävla..blir ett gift jue;)..)
Men förhoppningsvis att det är ok. att vara lite off på vintern, att man ändå kan träna/tävla på en för mig lagom nivå trots några månaders paus på vintern..
Min ambition är att tävlingsmässigt kunna rida la i dressyr och det behöver inte vara nu till sommaren/våren..
Vet ju inte vad jag vill när hon kommer hem från fodervärd. Liiite fölsugen men det är ju också ett ganska dyrt projekt..
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Min hovis var inte heller så pigg på att sätta på snösulorna för några veckor sedan pga mildvädret. Menar att det lätt samlas lera och grus mellan snösulan och hov som t.ex. kan ge hovbölder (om det inte är fruset ute). Har dock själv aldrig varit med om det, och tycker det är betydligt större risk för halk- eller vrickskador om det kommer blötsnö - vilket det rimligen borde komma någon gång innan nästa skoning i mitten av januari. Som i förrigår t.ex... Verkligen tur att jag stod på mig!
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

När skulle hon åka polly?

Idag blåser det halvstorm men jag ska snart åka till ridhuset. Tack o lov för 4-hjulsdriven bil...
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Nästa lördag åker hon.
Hmm..fast idag hade inte fyrhjuligt hjälpt mig..Lagen om alltings djävlighet:devil:..
Körde en rekrunda och konstaterade att jag nog skulle kunna ta mig iväg..Hade tom bokat grannfrua som lots ut till landsvägen..
Så hästen å grejjerna lastade men det bara slira å slira vilket berodde på att ett hjul på trailern gått i lås, grr..
Jag va så besviken:cry:..Får väl göra en halvhjärtad sista träning på måndag OM det går att komma iväg då!
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Om ett däck har låst sig brukar det hjälpa att bli heligt förbannad. Slå hårt på däcket samt backa o köra fram. Hopplöst när det fryser på.
Hade problem redan idag att stänga luckan då det var smuts emellan. Hittade en trädgårdsskrapa som visade sig perfekt att skrapa rent med. Den får följa med i fortsättningen.:laugh:

Hade ny kiropraktor på Rivica. Hittade låsningar både bak o fram.:oJag trodde inte det skulle vara nåt på henne. Gick även över med laser. Ska vila från ridning ett par dar. Spännande att se om jag märker nån skillnad.
Var ojämnt muskulad på rumpan men det skulle rätta till sig nu.:)

Sara hoppade henne innan idag på privatlektion. Gick super, tom Sara insåg att hon är bra.:D Nu blir det clearrounder efter jul.
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Kl
Hmm, när jag läser om alla era bekymmer med is, klampar, broddar och fastlåsta hjul så inser jag att min pålle iaf valde rätt årstid att bli skadad på :laugh:.
Men idag red jag c-ponny i jockeyläder i en dm snö, härligt och samtidigt lagom jobbigt för ponnyn.
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Vad händer med honom? När ska du tillbaka?

Alltid tråkigt när de blir skadade men det är som du säjer rätt årstid...
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Polly: vad trist att inte komma iväg!:cry:

Maui: ja tibro å det kan mycket väl bli en röd bästa gång!;)

Igår hade jag ett riktigt bra pass med majsan i ridhuset. Det blåste o lät i plåten men hon tuffar på helt oberört!:love: ikväll blir det Grå som får sig en duvning men imorgon styr jag kosan mot ullared i sen blir det slapp helg ihop med mina klasskamrater från skolan jag gick ur i somras!:banana:
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Ullared!!! Är du tokig. Alla är ju där.;)
Berätta om det finns något bra på hästavdelningen.
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Vi ska på återbesök nästa fredag, då har han alltså vilat 4 veckor.
Jag antar att man kollar hur pass han har svarat på behandlingen och ev. pratade vetten om en behandling till.
Här hemma nu är han precis som vanligt så jag hoppas verkligen han har blivit av med inflammationen. Jag vill, vill, vill börja rida honom igen...
Idag i blåsten i hagen har han visat hela sitt rörelsemönster och han är såå fin när han spänner upp sig lite.:love:
Han MÅSTE bli bra...
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Ha ha ja jag vet men vi ska ändå till Rolfstorp över helgen så man kan ju inte låta bli att hoppa in där...:laugh:

Happy: Å det hoppas jag med! Jag känner så med dig o din häst är ju en fantastiskt fin o snäll individ så jag håller verkligen tummarna för er!
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Meh, det är ju i närheten av mig ju!!! :) Vad gör du i Rolfstorp då?

Happy, säger som Nova, hoppas verkligen din kille blir bättre. Är det något mer återbesök inplanerat?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 382
Senast: Och_Aye
·
S
Distans Nedan är utdrag ur en annan tråd, där jag svarade på ett inlägg Jessica gjorde och hennes text inflikad längst ner: Mycket intressant...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
11 652
Senast: Habina
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula...
2
Svar
23
· Visningar
4 863
Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 403
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp