Nu uppdaterar vi med en ny tråd 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min ser ut som ett litet Psycho hela tiden. :laugh::rofl: (Behöver hela tiden säga till folk att jag inte köpte honom på grund av färgen. :crazy: Uppfödaren valde valp till valpköparna.)

Kk6pMsc.jpg
Haha, taskig du är mot Tonto! :rofl:

Samma här, uppfödaren valde valp till köparna baserat på vilken valp som skulle passa bäst. Tinja var faktiskt den jag tyckte var fulast i kullen :angel:
Jag menar, kolla in den där snorranden! :rofl: Jag var så störd på den i början.
11047917_10203727376372970_1898181147757897684_n.jpg

Nej men gud så fina. :love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love:

Haha, taskig du är mot Tonto! :rofl:

Samma här, uppfödaren valde valp till köparna baserat på vilken valp som skulle passa bäst. Tinja var faktiskt den jag tyckte var fulast i kullen :angel:
Jag menar, kolla in den där snorranden! :rofl: Jag var så störd på den i början.
11047917_10203727376372970_1898181147757897684_n.jpg

Tönto var typ vit när han var valp, så han såg ut som en sällskapshund av någon fluffig och skällig ras.

WruUVp3.jpg

Lite mörkare blev han!
xeGzeyw.jpg

Tönto var typ vit när han var valp, så han såg ut som en sällskapshund av någon fluffig och skällig ras.

WruUVp3.jpg

Lite mörkare blev han!
xeGzeyw.jpg
Med nästa valp ska jag minsann komma ihåg att ta ståbilder när den är liten. Har inga på Tinja, synd att inte kunna jämföra.

Här är typ det närmsta jag kommer :rofl:
Men fascinerande att de blir så pass mycket mörkare! De flesta andra raser blir väl snarare ljusare med åldern?
15977462_10207586683533237_2668724610364612904_n.jpg

15871961_10207535115764075_2886067564712176062_n.jpg

Här är typ det närmsta jag kommer :rofl:
Men fascinerande att de blir så pass mycket mörkare! De flesta andra raser blir väl snarare ljusare med åldern?
Med saluki varierar det :D Aysu ser nästan cremefärgad ut på sommaren, men är tydligt guld på vintern. Även Ebrah blir mörkare på vintern men är utan tvekan créme. Det finns flera salukiägare som har hundar av olika färger som visat bilder på hur hundarna ändrat färg och frågat hur det kommer sig. Vissa är ljusa i något år för att sedan bli mörkare, andra ändrar färg på andra sätt. Tycker det är ganska kul :)

Det är myrornas krig i min hjärna efter dagens kurs! Tänk att det kan vara så jobbigt att ifrågasätta sitt tankemönster och tänka om. För säger @Monstermom att man tänker fel - då tänker man fel (#hjärntvättad). :D Men det är ju detta som är tjusningen med att gå kurs! Jag blir förmodligen mer mentalt stimulerad än Hund. Det är kanske därför det inte går så bra att träna när man är på kurs, för hjärnan är redan genomstekt efter den teoretiska genomgången! :D

Det är myrornas krig i min hjärna efter dagens kurs! Tänk att det kan vara så jobbigt att ifrågasätta sitt tankemönster och tänka om. För säger @Monstermom att man tänker fel - då tänker man fel (#hjärntvättad). :D Men det är ju detta som är tjusningen med att gå kurs! Jag blir förmodligen mer mentalt stimulerad än Hund. Det är kanske därför det inte går så bra att träna när man är på kurs, för hjärnan är redan genomstekt efter den teoretiska genomgången! :D
@Monstermom har alltid rätt! (Börjar bli kult-varning på det här.)

Med saluki varierar det :D Aysu ser nästan cremefärgad ut på sommaren, men är tydligt guld på vintern. Även Ebrah blir mörkare på vintern men är utan tvekan créme. Det finns flera salukiägare som har hundar av olika färger som visat bilder på hur hundarna ändrat färg och frågat hur det kommer sig. Vissa är ljusa i något år för att sedan bli mörkare, andra ändrar färg på andra sätt. Tycker det är ganska kul :)

Jag har stora problem med att skilja på dina hundar- i perioder :o Men nu när du säger det så är det nog helt klart när hon är ljusare. Annars tänker jag "guldsaluki= Aysu".

Övrigt för färgsiskussionen så tycker jag att wachtel- och kelpie-brunt är skitfult :o Så jag gillar inte brunt. Har bara träffat två wachtel (wachtlar?), båda bruna, och har verkligen gillat hundarna men färgen är verkligen ingen favorit. Kelpie har jag aldrig träffat. Annars är jag inte så förtjust i dillution över lag, speciellt inte på katt. En svartpadda är grymt snyggt. Dilluterat? Meh.

Angående färger så älskar jag lever/choklad :love:. Men inte på raser som är "jack russell-tecknade". Leverfärgade DSG tycker jag alltså är jättefula av någon anledning (förlåt till den som eventuellt har en sådan) :p.

Jag har stora problem med att skilja på dina hundar- i perioder :o Men nu när du säger det så är det nog helt klart när hon är ljusare. Annars tänker jag "guldsaluki= Aysu".

Övrigt för färgsiskussionen så tycker jag att wachtel- och kelpie-brunt är skitfult :o Så jag gillar inte brunt. Har bara träffat två wachtel (wachtlar?), båda bruna, och har verkligen gillat hundarna men färgen är verkligen ingen favorit. Kelpie har jag aldrig träffat. Annars är jag inte så förtjust i dillution över lag, speciellt inte på katt. En svartpadda är grymt snyggt. Dilluterat? Meh.
Diluterat är visst fint på katt! Min ena älskade katt var blåvit. Älskar färgen.

Och wacthelbrunt är nästan snyggaste hundfärgen.

Så du har faktiskt fel på båda punkterna! :p

Haha :D tips: titta på pigmentet i ansiktet. Ebrah har alltid svart nos och svart runt ögonen, Aysu har brunt istället. Jag är inte helt säker på vad Aysu har för färg rent genetiskt, den passar inte riktigt in på något.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
724
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
326
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 102
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025