Sv: nu slutar jag rida!! *långt*
Förstår precis hur du har det, jag vet inte hur många gånger det sista halvåret jag har tänkt att nu sk*ter jag i ridningen och börjar med frimärken istället. (det är väl kul eller?)
Jag har ridit i 17 år, och nu rider jag två gånger i veckan på ridskola. Rider i en tävlingsgrupp i dressyr och tycker egentligen det är jättekul. Red en häst i våras som passade mig jättebra och jag kände att jag lärde mig jättemycket. Sen blev han halt på sommarbetet och är fortfarande inte igång, så hela hösten har jag försökt hitta en annan som kan passa mig. Det har INTE gått bra, varenda häst jag sitter upp på omvandlas till en ”rolig” blandning av åsna/älg/tåg/stjärnkikare, jag har fått en värdelös sits, blir hård och stum i handen, kommer absolut inte ner på hästen i galoppen, studsar runt i traven... Det känns bara hopplöst att få till nån ting som helst, och alla andra i gruppen är så otroligt duktiga och kan rida vilken häst som helst. Och till råga på allt har nu min jätteduktiga ridlärare (som vet precis hur jag känner och vad jag egentligen kan) slutat, och vi ska få en ny som inte har den minste aning om vem jag är och hur jag egentligen kan rida. Så hon kommer ju undra vad f*n jag gör i den bra gruppen...
Jag tycker också det är läskigt att hoppa, 50 cm är ju typ jättehögt! Jag är rädd för att rida ut, då jag har lite tråkiga erfarenheter med det.
Jag sökte efter en medryttarhäst för att rida ut lite på och kanske komma över min rädsla för det, och fick flera bra svar, men sen så vågade jag inte svara någon tillbaka då jag inte vågar visa någon min värdelösa ridning...
Men jag försöker ändå att hålla ut och hoppas att det på magiskt vis ska lösa sig, för när allt funkar då är det ju så fantastiskt roligt att rida och hålla på med häst!
Ojdå, detta blev visst långt, men det jag ville säga är att du inte är ensam med hur du tänker! Försök glädja dig över dom sakerna som går bra även om det bara är småsaker, och ta allt i det tempot som passar för dig. Rid den gamla damen så mycket du bara kan och orkar, och gör bara saker som är roliga. (Varför är det så mycket lättare att peppa andra än att peppa sig själv?
)
I alla fall önskar jag dig lycka till, sluta inte rida!!