Nu ska vi göra barn

Ishtar

Trådstartare
Nu har vi bestämt att det är dags!

Åt sista p-pillret för 1½ vecka sedan, hoppas det blir barn snart! :bump: Sambons bands nästa skiva släpps runt oktober, så förmodligen drar de på turné 1-2 månader efter det. Vore bra om jag blev gravid NU så pappa får vara med bebis så lång tid som möjligt innan han drar ut på vägarna.

Wish me luck! :):):)
 
Sv: Nu ska vi göra barn

Kan bli jobbigt att ha ansvar dygnet runt för barnet när din sambo är på turné, men det är väl sånt du märker då i såna fall, bra att ha uppbackning från tex föräldrar osv.Vi har själv bestämt att jag kommer vara med rätt mkt på turné med min sambos band, tar sonen med oss i såna fall helt enkelt, bara för att hålla ihop familjen mer.Lycka till!
 
Sv: Nu ska vi göra barn

Ja vi får väl se om vi kan åka med nån gång när jag ändå är ledig från jobbet. Men vet inte vad de andra grabbarna skulle tycka om det, de vill väl leva rövare och partaja på bussen. De brukar oftast dela bussen med nåt annat band också. Väldigt grabbigt ombord på bussen! Ha ha ha... :p

Eftersom vi har 2 hundar också åker jag sannorligen upp och bor hos mina föräldrar under turnén. Lite väl körigt annars! :eek:
 
Sv: Nu ska vi göra barn

Inte till ngn i bandet på min avatar iaf;)
 
Sv: Nu ska vi göra barn

Ja det blir ju svårt om de delar buss.
Jobbigt med en grupp män som ska festa & ha sig, men antar att det blir så när ett antal män samlas på en sån yta & ska leva upp till myten om hårdrockare:angel:
 
Sv: Nu ska vi göra barn

Nähä, jag antog lite för snabbt då. :angel:
Ja, det är precis så. Det skulle nog vara efter en hel del tjat ens JAG fick följa med, för min egen skull säger sambon. :rofl: Män i grupp är ju en väldigt speciell företelse, hahahaha.
 
Sv: Nu ska vi göra barn

lycka till! föe mej tog det 7månader att bli gravid efter att jag hade slutat me minipiller
 
Sv: Nu ska vi göra barn

Kan bli jobbigt att ha ansvar dygnet runt för barnet när din sambo är på turné, men det är väl sånt du märker då i såna fall, bra att ha uppbackning från tex föräldrar osv.
Eh??

Jag har varit själv hemma med våra barn större delen av tiden, både med en, två och tre småbarn. På en gård med hästar och får också.
SÅÅ jobbigt och besvärligt är det inte....
 
Sv: Nu ska vi göra barn

Nu har vi bestämt att det är dags!

Åt sista p-pillret för 1½ vecka sedan, hoppas det blir barn snart! :bump: Sambons bands nästa skiva släpps runt oktober, så förmodligen drar de på turné 1-2 månader efter det. Vore bra om jag blev gravid NU så pappa får vara med bebis så lång tid som möjligt innan han drar ut på vägarna.

Wish me luck! :):):)

Vad roligt, grattis från Smulis (23?)!
 
Sv: Nu ska vi göra barn

Det där är så olika, kropparna funkar olika.
En del blir gravida en månad efter en del får vänta ännu längre.
Jag slutade äta minipiller för en månad sen... får se när det kommer igång :angel:

Man får ligga i så länge, ordagrant :)
 
Sv: Nu ska vi göra barn

Det tar olika lång tid för alla.
Jag missade ett litet jäkla piller och fick åka till farbror doktorn.. :angel:

Off topic,Min sambo blev lite till sig i trasorna när jag berättade vilket band din sambo spelar i.(om det är dom du länkar till?)
Och han undrar när de kommer till Hultsfreds festivalen och spelar..
(Så, är du nöjd nu sambon? :D)

Lycka till med tillverkningen av bebisen.
 
Sv: Nu ska vi göra barn

Nej kan tänkas att du inte upplevde det så men alla sitter inte i samma situation eller har det likadant, jag vet föräldrar som är 2 stycken & tar hand om barn som är helt slut.
¨
Man måste se till omständigheterna oxå, jag hade absolut klarat mitt barn själv, men min kompis som hade ett kolikbarn höll på att bryta ihop.
Sånt där går inte att planera i förväg hur det blir.

Men jag har läst dina inlägg & vet att du tar hand om det mesta själv & jag är grymt impad,kan nog skriva att jag mest troligt inte hade klarat att ta hand om 3 barn & gård(herregud, grannen har får & de sticker jämt) utan att bli ett nervvrak, har svårt att bara springa ut & ge hästarna lunch då sonen måste sova, för han kan inte ligga i vagnen då han hatar det;)
Men man får prioritera, kan inte ha exakt samma tider varje dag då allt måste anpassas till att sonen sover, ibland har jag burit på honom, men det är tungt att bära vattenhinkar & hösäckar & ha sonen i ena armen samtidigt:D
 
Sv: Nu ska vi göra barn

Nähä, jag antog lite för snabbt då. :angel:
Ja, det är precis så. Det skulle nog vara efter en hel del tjat ens JAG fick följa med, för min egen skull säger sambon. :rofl: Män i grupp är ju en väldigt speciell företelse, hahahaha.


Kanske, men när jag är med på spelningar så blir killarna mer skötsamma fakiskt, men det kan bero på att de är det från början.
De flesta har flickvänner & sambos så de har inga behov av att röja & flirta, även om småtjejer älskar att hänga runt scen & vara allmänt lättklädda;):angel:

Tror det är lite olika vilken typ av kompisar man har eller vad man umgås med för folk...varit med på spelningar när vissa band haft storhetsvansinne & ska ha paj elgitarrer & kasta tv genom fönstren(lyckligtvis fått stopp på dem), så skulle absolut inte sambons band uppföra sig, de är vuxna , civiliserade människor.
Mne du har nog inget behov av att följa med & kolla på hur hans bandmedlemmar beter sig kan man anta;)

& då är det lugnast att ha barnet hemma oxå.
 
Sv: Nu ska vi göra barn

Hej!

Fattade lite trögt först, jag har väl ingen länk? Men sen kom jag ju på att jag har en länk till hundarnas hemsida och DÄR finns ju en länk. Hade redan helt glömt bort att jag länkat till hemmisen, brukar vara lite mer hemlig men eftersom jag har gett mig in i Secret Santa är det ju bra att ge ut lite info om sig själv. Bebistillverkningen är hemlig, ingen i vår bekantskapskrets vet nån än... hehe. :angel:

Det där med var de spelar är tyvärr helt utanför bandmedlemmarnas egna önskemål. Arrangörerna bokar hos agenturen så bandet själva säger bara bu eller bä när allt redan är i princip klart så att säga. Men håller med om att de borde spela på Hulstfred nån gång - din sambo får tjata på festivalledningen! De var ju i Roskilde nu i somras.

Mvh Ishtar
 

Liknande trådar

Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
30 959
Senast: Elendil
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 674
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 830
Senast: Gunnar
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
61 845
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp