Nu ska planerna bli verklighet!

Solvira

Trådstartare
Pratade just med pappa om att börja rensa ut den delen av ladugården som är kvar och börja borra bort det gamla foderbordet. Åh, det känns så kul! :banana: Ska äta upp min lunch sen ska jag gå ut och börja plocka. Det är mycket skit där ute! :angel:

Just nu ser stallet ut såhär:

stallnu.jpg

Planen är något sånt här:

stallplan.jpg

Eller är det nån som har några idéer på ett annat sätt att göra det?

Sv: Nu ska planerna bli verklighet!

Kan ju tillägga att den kammare vi har nu, den där lilla ( :D ) agerar också sadel-/foderkammare och fikarum. Samt täckesrum, men de ska flytta upp på loftet (de som inte används för säsongen).

Längs en vägg i nya rummet tänkte jag bygga skåp, så att varje häst får ett eget skåp. Ett hörn ska få bli fikahörn, antagligen det hörnet nere till vänster på bilden för där är ett fönster, så det blir mysigt.

Vad roligt!! :bump:

Jag håller på med samma projekt. Fast ändå lite annorlunda :p
Vi ska riva ut foderbord m.m. ur halva ladugården (den äldsta) och sedan sätta upp en vägg rakt över, så jag får halva delen till att bygga stall i :D Sedan när pappa har gjort sig av med djuren så kan jag ta bort väggen och bygga fler boxar i andra delen också om det behövs :D

Än så länge så ser det ut såhär, då det inte har använts på flera år :o :crazy: :p

http://www.saysmile.se/album/d4d61bb2-136c-4eb3-935f-43b2d6e6e5f8/show.aspx

Edit: Skulle kanske lägga in länken också :p

Vad roligt!! :bump:

Jag håller på med samma projekt. Fast ändå lite annorlunda :p
Vi ska riva ut foderbord m.m. ur halva ladugården (den äldsta) och sedan sätta upp en vägg rakt över, så jag får halva delen till att bygga stall i :D Sedan när pappa har gjort sig av med djuren så kan jag ta bort väggen och bygga fler boxar i andra delen också om det behövs :D

Än så länge så ser det ut såhär, då det inte har använts på flera år :o :crazy: :p

http://www.saysmile.se/album/d4d61bb2-136c-4eb3-935f-43b2d6e6e5f8/show.aspx

Edit: Skulle kanske lägga in länken också :p

Ser lågt ut i tak, är det det? Vad ska ni ha för hästar?

Efter att vi tagit bort översta lagret av betongen på golvet så kommer takhöjden sluta på 225 cm.
Pållarna jag ska ha därinne är under 150 så det är godkänt!

Det står still just nu, eftersom jag fick ryggskott på jobbet strax efter nyår... Så fort jag är stark nog att börja lyfta lite tyngre grejer igen så ska det börjas rensas igen. :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 402
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 037
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 583
Senast: Enya
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 309
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Offentliga verksamheter
  • Kall lägenhet
  • Vad gör vi? Del CCV