Nu kan vi inte ha kvar henne...

Sv: Nu kan vi inte ha kvar henne...

Jo som sagt det är svårt att lära en 8 månaders att man faktiskt inte får störa hunden....

O jag var i rummet så jag hade inte lämnat dom ensamma, men det gick på en hundradel. Märker även att hon blir stressad när han far fram i sin gåstol eller ålar på golvet. Hon har alla chanser i världen att gå undan o lägga sig någon annanstans men hon vill ju så gärna vara där jag är.

Vill bara tipsa om att ha barnet och hunden under väldig nogrann uppsikt när h*n är i gåstolen. Hörde någon som vara vänt ryggen till när barnet körde runt i den och hunden hade legat i samma rum och fastnat med benet under kanten på gåstolen. Kunde slutat illa om hon inte upptäckt det så tidigt som hon nu gjorde.

Min hund tycker förresten också att det är obehagligt när bebben kommer farandes mot henne i sin gåstol i full fart...

Hunden har alltid haft ett flertal frizoner. Vi bor i hus o hon har korg i köket o i vårat sovrum (som ligger på ovanvåningen) o en egen fotölj i vardagsrummet. Nu har vi tagit bort korgen i köket eftersom vi tillbringar mest tid där o jag vill inte att sonen ska störa henne i korgen.

Om ni nu är mest i köket och hunden vill vara där du är - vart får hon nu vara i fred i köket?

Om ni nu är mest i köket och hunden vill vara där du är - vart får hon nu vara i fred i köket?

För tillfället finns det ingen plats i köket där hon kan få vara i fred. Därför tog vi bort korgen för att det inte skulle bli en naturlig sak för henne att lägga sig där. Nu står korgen i ett annat rum intill köket. Hon är fortfarande med oss i köket men går undan mycket fortare nu när hon inte har någonstans att ta vägen.

Sen finns det ju förståss djur som är klart störda. Var en gång på besök hos syster o svåger, tittade på dersa nya katt o sa direkt: inte klok. ta bort!
Svågern var av annan mening vilket senare resulterade i x antal stygn i ansiktet på systersonen.
PL

Jag vet faktiskt inte om jag vill anse en katt som störd som säger ifrån, de är inte flockdjur och om någon provocerar dem har de lättare att säga ifrån eftersom de lyssnar på sig själva och tar över hela ansvaret vilket inte hundar ska göra.
Nu vet jag dock inget om vad som hände i den situationen du skriver om, kanske provocerade aldrig barnet katten om och om igen.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
11 002
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 635
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Jag har en 8-årig hanhund av liten sällskapsras som levt med mig sen han var valp. Jag vill inte gå in på detaljer, men kort sagt så har...
2 3
Svar
57
· Visningar
8 842
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Hej! Jag har en äldre blandrashund från Ungern, han fyller 10 år i september. När han kom till mig som 1 åring så var han väldigt rädd...
Svar
7
· Visningar
1 617
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka