Nu har vi haft luciatåg!

Status
Stängd för vidare inlägg.

YorkWann

Trådstartare
Och barnen är lika underbara varje år. Föräldrarna står redo med filmkameror, några snyftar till av sentimentalitet när falsksången sprider sig. :)
En stjärngosse snodde syrrans luciakrona annars avlöpte det hela smärtfritt.


:love:
 
Sv: Nu har vi haft luciatåg!

Jag har också varit och tittat på luciatåg.
Men såg tyärr inte så mycket av min son, han satt ner som de skulle.
Det gjorde dock inte två andra killar.
De ställde sig framför honom hela tiden och var skitjobbiga.
Blev lite irriterad...
Deras fröken sa till dem flera ggr och försökte få dem att sätta sig istället för att fjanta sig, men det var lönlöst.
Fast det kan va bra att se. Tycker ibland att min son är lite småjobbig, men jämfört med dem två är han en ängel.
De är ändå 5 år.
 
Sv: Nu har vi haft luciatåg!

Och jag fick titta på några urusla kort på en dator... Medans personalen stolt talade om att det hade varit så lugnt och skönt... Och sen en ledsen dotter hemma som fortfarande inte kunde förstå att mamma inte fick komma och titta... :crazy:
 
Sv: Nu har vi haft luciatåg!

Hur såg de olika luciatågen ut? Var de traditionella, med flickor som lucia och tärna och pojkar som tomtar och stjärngossar?

Min kompis son skulle ha tomtedräkt, luciakrona och tärnljus! :D

/Timsetim
 
Sv: Nu har vi haft luciatåg!

Okey..

Har läst en del av andra tråden & blev :confused:

Dotterns dagis har, som det verkar vara för dom flesta andra, sitt lussefirande direkt på morgonen & barnen kommer ombytta & färdiga.
(visserligen var vi inte med i år för att dottern är hemma med öroninflammation)

Har inte hört att det skulle vara något problem med "krånglande" barn för lite väntan tills föräldrarna har parkerat rumpan.

Hoppas det fixar sig bättre till nästa år !
 
Sv: Nu har vi haft luciatåg!

På dotterna dagis var det som vanligt: Vi kommer med ombytta barn klockan 6:45, och Lussandet börjar 7:00. Alla barn får vara vad de vill; Pepparkaksgubbe, stärngosse, lucia, tomte, ängel osv. Vår dotter var tomteflicka med tärnljus. (Som hon använde som ficklampa, och stod och lyste på de runt henne...) Alla barnen var bedårande, och vi fikade med barnen efteråt.
 
Sv: Nu har vi haft luciatåg!

Ja, ungefär så såg det ut.
Några tjejer var tomtar och en var pepparkaksgumma.
Resten lucior.
Inga stjärngossar eller tärnor.
Killarna var tomtar och pepparkaksgubbar.
 
Sv: Nu har vi haft luciatåg!

vi har uppmanat barnen att de får vara precis det de vill! Så vi hade två lucior som hette Pontus och Erik. :) Inga pepparkaksbarn iår, dock tärnor och tomtar och en stjärngosse!
 
Sv: Nu har vi haft luciatåg!

Hur såg de olika luciatågen ut? Var de traditionella, med flickor som lucia och tärna och pojkar som tomtar och stjärngossar?

Min kompis son skulle ha tomtedräkt, luciakrona och tärnljus! :D

/Timsetim

tycker det var mycket mer traditionellt förr, sen har stjärngossarna mer och mer försvunnit på senare år, så jag var glad att det var med en iår! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 230
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 846
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 753
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 820
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCII
  • Vad läser du just nu?
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp